ماه گذشته PlayStation 5 توانست آمار خیره کننده بیش از 10 میلیون دستگاه را از خود به جا بگذارید که رکورد سریع‌ترین فروش کنسول‌های PlayStation نیز محسوب می‌شود. حتی رقابت تنگاتنگ سونی با مایکروسافت بر سر کنسول‌های بازی نیز نتوانست جلوی این دستگاه قدرتمند را بگیرد.

اما موفقیت PS5 چگونه به دست آمد و چه چیزهایی بودند که باعث شدند چنین فروشی را به جا بگذارد. در نوشته امروز ما مروری خواهیم کرد بر 6 چیزی که ما را عاشق PS5 کرده و در این بین به جواب این سوال نیز خواهیم رسید.

طراحی PS5

در وهله اول خیلی‌ها از این که PS5 کمی از Xbox Series X بزرگ‌تر است، ناراضی بودند. با این حال طراحی خیره کننده این کنسول بازی را به هیچ وجه نمی‌توان نادیده گرفت، مخصوصا این که اگر نگاهی به کنسول جدید مایکروسافت بندازیم، پی خواهیم برد که چقدر طراحی اهمیت دارد! PS5 بدون شک یکی از خاص‌ترین دستگاه‌ها بازی است که تا به حال عرضه شده و این طراحی جذاب را می‌توانید در دسته‌های DualShock 4 نیز مشاهده کنید. همچنین با توجه به این که پالت‌های کناری PS5 به راحتی قابل باز شدن هستند، برای آن‌ها که اهل شخصی‌سازی ظاهر کنسولند، امکانی عالی پدید آورده است.

سرعت خیره کننده حافظه داخلی

کنسول سونی شاید در بعضی موارد، کمی از Xbox Series X ضعیف‌تر باشد اما سرعت حافظه داخلی آن خیره کننده است. این حافظه داخلی که به صورت SSD طراحی شده برای PS5 است، تجربه‌ای عالی از لود بازی‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد. این حافظه داخلی امکان سرعت انتقال فایل کمپرس نشده تا 5500 مگابایت و کمپرس شده تا 9 گیگ در ثانیه را خواهد داشت. برای این که بتوانید تصور بهتری از سرعت حافظه داخلی PS5 داشته باشید، بهتر است بدانید این رقم‌ها برای Xbox Series X چیزی حدود 2.4 و 4.8 گیگ است! البته به صورت کلی بازی‌ها از تمام این بستر نمی‌توانند استفاده کنند اما در لود سریع بازی‌های حجیم، این گزینه کاملا به چشم می‌آید.

نسخه دیجیتال PS5

شما برای تهیه PS5 دو گزینه دارید که یکی دستگاهی است که دیسک‌های فیزیکی به آن می‌خورد و یکی دستگاهی که تماما دیجیتال بوده و حتما باید بازی‌ها را در آن دانلود کنید. دستگاه‌های دیجیتال ارزان‌تر هستند، اندازه کوچک‌تری دارند و از خیلی جهات به نفع خریداران به حساب می‌آیند. همین امکان انتخابی که سونی در تهیه PS5 به شما داده، خود یکی از مهم‌ترین دلایلی است که می‌توان از تصمیمات درست شرکت برای کنسول‌هایش اطمینان حاصل کرد. این انتخاب در زمینه کنسول‌های مایکروسافت وجود ندارد و همین یک امتیاز منفی برای ایکس باکس به حساب می‌آید.

 

دسته‌هایی از جنس نسل آینده

با نگاهی به دسته‌های DualShock 4 به این نتیجه می‌رسید که که این دسته‌ها به واقع برای نسل جدید هستند و تنها باز طراحی همان دسته‌های قدیمی محسوب نمی‌شوند. ویبره‌هایی که بر اساس بازی با حساسیت بسیار بالا موتورهایشان را به کار می‌اندازند، امکان انجام فرمان‌های حرکتی و صوتی و خیلی چیزهای دیگر از جمله کلیدهای L2/R2 با سطح حساسیت متفاوت، باعث شده تا دسته‌های DualShock 4 بهترین دسته‌های بازی در میان کنسول‌های مختلف باشند.

بازی‌های اختصاصی سونی

از گذشته تا به حال، یکی از دلایلی که همیشه کنسول‌های سونی انتخاب خیلی از بازی‌خورها بوده، بازی‌های اختصاصی این شرکت است. بازی‌هایی همچون God of War، The Last of Us Part، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Gran Turismo و … از این دسته هستند که نسخه‌هایی برای کنسول جدید سونی نیز دارند. همچنین بازسازی‌‌هایی از بازی‌های قدیمی نیز صورت گرفت که حتی آن‌ها نیز می‌توانند یک دلیل مهم برای خرید PS5 باشند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازسازی نسخه 7 از سری Final Fantasy  اشاره کرد.

تجهیزات واقعیت مجازی

سونی تنها شرکت تولید کننده کنسول‌های بازی است که تجهیزات واقعیت مجازی اختصاصی خود را نیز ارائه می‌کند. البته تهیه هدست و تجهیزات واقعیت مجازی سونی اصلا ارزان نیست و جزو گران‌ترین‌ها در بازار به حساب می‌آید، اما تجربه انجام بازی‌های اختصاصی با کیفیتی بسیار بالا، چیزی است که تنها سونی و PS5 در اختیار شما خواهند گذاشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *