برای خیلی از ما، ایمیل یا پیام‌رسان‌ها، تنها راه انتقال فایل به شمار می‌رود. اما این روش محدودیت‌هایی را به همراه دارد. مثلا بعضی سرویس‌های ایمیل، محدودیت حجمی دارند، آپلود کردن در پیام‌رسان‌ها ساده نیست و در نهایت نیاز به ثبت شماره تلفن و … دارید.

سایت‌های زیادی هستند که به شما امکان ارسال و دریافت فایل و اشتراک گذاری آن‌ها با دیگران را می‌دهند. در لیست امروز ما به دنبال جاهایی هستیم که از کدگذاری خوبی برخوردار بوده و امن باشند، سرعت مناسبی داشته باشند و البته بتوان فایل‌های سنگین را از طریقشان به اشتراک گذاشت.

Wormhole

Wormhole سریع‌ترین وبسایت انتقال فایل در اینترنت است که به شما این امکان را می‌دهد تا از سرعت کامل اینترنت خود برای ارسال فایل‌های سنگین استفاده کنید. همچنین این سرویس از نظر امنیتی سنگ تمام گذاشته و فایل را از مبدا تا مقصد کدگذاری می‌کند. سرویس‌های ابری همچون دراپ باکس هم به این صورت نیستند. امکان باز کردن فایل در مسیر ارسال وجود ندارد و سرورها نیز فایل شما را تنها 24 ساعت نگه می‌دارند و سپس از حافظه‌ی آن‌ها نیز برای همیشه پاک می‌شود تا فردی به آن دسترسی نداشته باشد.

Wormhole

نکته جالب دیگر این که شما در زمان آپلود یک فایل سنگین، قبل از این که آپلود به پایان برسد، لینک دانلود را دریافت می‌کنید. کاربری که قصد ارسال فایل به او را دارید، می‌تواند از لینک دانلود استفاده کرده و تا جایی که فایل آپلود شده را دانلود کند. در Wormhole شما امکان ارسال فایل‌هایی تا حجم 5 گیگابایت را دارید. برای فایل‌های بیش‌تر از 5 گیگابایت حالت P2P را فعال می‌کنید و فایل را به صورت مستقیم برای کاربر مورد نظر خود ارسال می‌کنید و دیگر فایل شما روی سرور ذخیره نمی‌شود.

Drop.lol

این سایت برای انتقال فایل در یک شبکه، ابزاری بسیار کارآمد است. برای مثال اگر شما می‌خواهید بین گوشی و دستگاه خود فایلی را انتقال دهید یا این که دو دستگاه در خانه یا در یک شرکت دارید، برای انتقال فایل دیگر نیازی به اینترنت نخواهید داشت و می‌توانید از طریق شبکه WiFi این کار را انجام دهید.

Drop.lol

وقتی وارد Drop.lol می‌شوید، امکان ساخت یک روم جدید را دارید و برای این روم یک لینک برای پیوستن در اختیارتان گذاشته می‌شود. کاربران دیگر یا به وسیله‌ی آن لینک یا از طریق کد QR (برای موبایل)  امکان دسترسی به آن را خواهند داشت. حالا شما با اضافه کردن فایل‌ها در این روم، به بقیه دسترسی برای دانلود خواهید داد. تمام این کار به صورت دستگاه به دستگاه انجام می‌شود و تا جایی که برگه مورد نظر روی مرورگر شما باز باشد، این روم نیز پا برجا می‌ماند.

Dropall

Dropall یکی از بهترین و البته ساده‌ترین ابزارهای تحت وب برای اشتراک گذاری P2P است. در این سرویس شما نیاز به ثبت نام ندارید و نباید شماره تلفن یا هیچ اطلاعات دیگری را وارد کنید. کافی است یک مرورگر مدرن مثل کروم یا فایرفاکس داشته باشید تا بتوانید این انتقال را انجام دهید. به خاطر ارتباط دستگاه به دستگاه، هیچ محدودیتی از نظر حجمی برای ارسال نخواهید داشت و ارسال و دریافت نیز به صورت توامان انجام می‌پذیرد.

Dropall

بعد از ورود به Dropall باید در این جا نیز یک روم بسازید و برای آن نام کاربری و پسورد در نظر بگیرید. لینک اشتراک گذاری را به طرف مقابل بدهید و سپس شروع به اشتراک گذاری فایل‌های خود کنید. اگر فایل‌های ویدیویی یا صوتی ارسال می‌کنید، می‌توانید پیش نمایش آن را نیز ببینید. Dropall یکی از انتخاب‌های عالی برای ارسال و دریافت فایل‌های حجیم بدون هیچ دردسری است.

SendBig

سرویس‌های اشتراک فایل، عموما محدودیت‌های 2 تا 5 گیگی دارند و برای حجم بالاتر از آن باید حتما اشتراک پولی سایت‌ها را خریداری نمایید.‌ به همین دلیل است SendBig با محدودیت 30 گیگی خود برای هر فایل، واقعا حیرت آور است، هر چند این حجم عموما به کار کسی نمی‌آید و بیش از حد مورد نیاز خیلی از کاربران است.

SendBig

برای استفاده از SendBig باید اکانت رایگان این سایت را بسازید و هیچ چیز دیگری برای استفاده از این سایت احتیاج نخواهید داشت. از نکات بسیار خوب دیگر در مورد این سایت، ویژگی ادامه‌ی دانلود یا ادامه‌ی آپلود آن است. در واقع چه در حال آپلود باشید و چه در حال دانلود و به هر دلیلی اتصال شما قطع شد، می‌توانید از ادامه‌ی کار پیش بروید و نیاز نیست، از نو شروع به دانلود یا آلپود کنید.

TransferKit

TransferKit با تمام چیزهایی که تا حالا معرفی کردیم کاملا متفاوت است. این سرویس خاص در واقع فایل‌هایی که در آن آپلود می‌کنید را به تکه‌های کوچک تبدیل کرده و در فضای ابری نگه می‌دارد. فضای اختصاص داده شده به هر کاربر 32 گیگابایت است و در نهایت شما می‌توانید لینک دانلود آن را برای هر کسی که خواستید ارسال کنید.

TransferKit

نکته مهم این است که وقتی چیزی را در TransferKit آپلود می‌کنید به این خاطر که در سرورهای مختلف این سایت آپلود می‌شود، دیگر هیچ گاه قادر به پاک کردن آن نخواهید بود. پس هر چیزی که در آن آپلود می‌کنید، برای همیشه در آن‌جا باقی خواهد ماند.

SendFileOnline

SendFileOnline اساس کار خود را بر روی امنیت فایل‌ها گذاشته است و برای این کار نیز راه حل جالبی دارد. وقتی فایلی را در این سایت آپلود می‌کنید، به شما یک کد 6 رقمی داده می‌شود و شما به جای این که لینک را به اشتراک بگذارید، برای کاربری که می‌خواهید فایل را دانلود کند، کد 6 رقمی را ارسال خواهید کرد. به این ترتیب، حتی اگر کسی به گفتگوهای شخصی شما دسترسی پیدا کند، بعید است متوجه شود که این کد 6 رقمی در واقع یک فایل شخصی بوده که برای کسی ارسال کرده‌اید!

SendFileOnline

در نهایت فایل‌های شما در SendFileOnline بعد از یک هفته از سرورهای این سایت نیز پاک می‌شود و کد گذاری آن نیز باعث شده تا فایل‌ها به هیچ وجه روی سرورها قابل بازخوانی نباشند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *