در زمان معرفی ویندوز 11، برای نصب و اجرای برنامه‌های اندرویدی روی این سیستم عامل، تبلیغات گسترده‌ای انجام شده بود. با این حال کاربران ایرانی برای اجرای برنامه مشکلات فراوانی داشته‌اند. در حال حاضر اما شما می‌توانید، برخی از برنامه‌های اندرویدی که بر روی فروشگاه ویندوز وجود دارند را بر روی ویندوز 11 بدون دردسر نصب کنید. اما برخی از این برنامه‌های بسیار کاربردی هستند که در زیر 6 تای آ‌ن‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم.

Amazon Kindle

سخت نیست برنامه‌ای برای خواندن کتاب‌های الکترونیک روی ویندوز پیدا کنید، اما پیدا کردن برنامه‌ای ساده و در عین حال کاربردی که امکانات خوبی نیز ارائه کند، سخت است. اگر در حال حاضر برای خواندن کتاب‌های الکترونیک روی موبایل خود از Amazon Kindle استفاده می‌کنید، حتما از خوبی‌های آن با خبر هستید و بعد از فعال سازی امکان نصب برنامه‌های اندرویدی روی ویندوز به سراغش می‌روید، در غیر این صورت، پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغ این اپلیکیشن بروید.

Amazon Kindle

در صورت همگام سازیAmazon Kindle با برنامه‌ی موبایلی، می‌توانید ادامه‌ی کتاب خود را در دستگاه‌های مختلف از سر بگیرید و به این ترتیب، هیچ گاه نیاز نیست تا در میان صفحات کتاب، جایی که خواندن را رها کرده‌اید را دوباره پیدا کنید. این برنامه به صورت کاملا رایگان ارائه شده و اگر به اپ استور آمازون دسترسی داشته باشید، می‌توانید آن را نصب نمایید.

Sync for Reddit

اگر اهل گشت و گذار در ردیت هستید، بدون شک باید Sync for Reddit را روی سیستم عامل ویندوز خود نصب کنید. در گذشته برنامه‌های مختلفی به عنوان گزینه‌ی جایگزین اپلیکشین اصلی ردیت ارائه شده‌اند اما Sync for Reddit‌ با ظاهر بسیار خوب خود و همچنین امکانات عالی‌اش، همیشه یکی از گزینه‌های اصلی برای کاربران اندرویدی بوده و حالا شما می‌توانید از آن، در ویندوز 11 هم استفاده کنید.

Sync for Reddit

در این برنامه امکان رنگ بندی ظاهر ردیت، همگام سازی تم اصلی با برنامه، گزینه‌های متنوع برای کاربری ردیت و همچنین حالت تاریک را خواهید داشت و یک سری ابزارهای اضافی با استفاده از API ردیت در آن وجود دارد که کار کردن با این پلت‌فرم را لذت‌بخش‌تر می‌کند. بخشی از امکانات Sync for Reddit به صورت رایگان ارائه شده اما برای بهره بردن از تمامی امکاناتش باید مبلغ 4.99 دلار پرداخت نمایید.

Outlook for Mobile

برنامه اندرویدی Outlook نیز از طرف مایکروسافت به صورت رایگان ارائه شده و شما می‌توانید نسخه پولی آن را هم با قیمت 4.99 دلار تهیه کنید. البته تمامی امکانات پایه برنامه در همان نسخه رایگان وجود دارد. Outlook موبایل یک سری امکانات اضافی دارد که برای آن‌هایی که دستگاه Surface Pro دارند یا به طور کلی از نمایشگرهای لمسی استفاده می‌کنند، بسیار بهتر از نسخه رسمی ویندوز خواهد بود.

Outlook for Mobile

شما با استفاده از صفحه لمسی، یک سری کنترل‌های متفاوت دارید که کار کردن با Outlook را بهتر و روان‌تر می‌کند. این مهم را می‌توان برای بعضی دیگر از برنامه‌های موبایلی مدیریت ایمیل نیز لحاظ کرد و به این ترتیب شما قابلیت‌های لمسی را به ویندوز خود خواهید آورد، قابلیت‌هایی که در نسخه اصلی برنامه‌های ارائه شده برای این سیستم عامل وجود ندارند.

TachiyomiSY

این روزها افراد زیادی هستند که به سراغ مانگاها یا همان کامیک‌بوک‌های ژاپنی می‌روند. روایت‌های داستانی متفاوت و ظاهر جذاب این مانگاها، طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده است و برنامه‌های متنوعی نیز برای خواندن مانگا روی موبایل و حتی ویندوز عرضه شده. TachiyomiSY اما با ظاهر و امکانات عالی خود و همچنین امکان پیدا کردن اغلب مانگاهای معروف و جدید، گزینه‌ای عالی برای شماست که حالا امکان نصب آن روی ویندوز از طریق سیستم جدید ویندوز 11 نیز ممکن است.

TachiyomiSY

با این که TachiyomiSY آن همگام سازی قدرتمندی که در برنامه کیندل معروفی کردیم را ندارد، با این حال امکانات گسترده‌ای را ارائه کرده و مانگا ریدر ارزشمندی محسوب می‌شود. مهم‌تر این که TachiyomiSY کاملا رایگان ارائه شده و هیچ بخش پولی ندارد.  همچنین اگر اهل کامیک بوک هستید، می‌توانید به سراغ برنامه Comixology بروید.

Aurora Store

این گزینه در واقع یک پلت‌فرم دیگر برای دانلود و نصب برنامه‌های اندرویدی است. با توجه به این که بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌ها را نمی‌توان از طریق پلی استور گوگل دانلود و نصب کرد و با توجه به نیاز لود شدن بخشی از محتوا بر روی سرویس‌های گوگل استفاده از آن‌ها ممکن نخواهد بود، Aurora Store این امکان را برای شما فراهم کرده تا ابزارها و بازی‌های رایگان را از این طریق و بدون نیاز به داشتن اکانت گوگل دریافت و نصب کنید.

Aurora Store

این برنامه کاملا به صورت رایگان ارائه شده و تنها مسئله آن این است که دسترسی به برنامه‌های پولی ندارد. البته پلت‌فرم‌هایی مثل F-Droid و Uptodown نیز در این زمینه در دسترس هستند و می‌توان از آن‌ها روی ویندوز استفاده کرد.

Audible

Audible گزینه‌ای عالی برای جایگزینی اسپاتیفای بر روی ویندوز 11 است و با توجه به محدودیت‌هایی که اسپاتیفای برای شما ایجاد می‌کند، با Audible به راحتی می‌توانید به کتاب‌ها و پادکست‌ها گوش داده و آهنگ‌های مورد نظر خود را دانلود تهیه نمایید.

Audible

البته کماکان قابلیت‌های رایگان اسپاتیفای بهتر بوده اما برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی، Audible به شدت توصیه می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *