شکی در این نیست که بازی‌های آنلاین، حالا بخش اصلی از دنیای بازی‌های کامپیوتری به حساب می‌آیند و سنین پایین نیز در این دنیا شرکت دارند. البته این نکته نیز درست است که فضای بسیاری از بازی‌های آنلاین به هیچ وجه مناسب کودکان نیست و باید حتما بازی‌های مناسب این سنین را انتخاب کرد.

ما در پست امروز به سراغ 7 بازی آنلاین عالی رفته‌ایم که برای کودکان مناسب بوده و فضای خوبی نیز دارند.

  1. Pokemon Sun and Moon

اگر یک بازی ماجرایی عالی می‌خواهید که تا مدت‌ها کودک شما در دنیایش غرق شود، Pokemon Sun and Moon بهترین گزینه برای شماست. فضای این بازی کاملا امن و عالی بوده و شما به راحتی می‌توانید بگذارید تا فرزندانتان به صورت آنلاین این بازی را انجام دهند، هر چند که بخش‌های آفلاین خیلی خوبی نیز در این بازی گنجانده شده است. نکته منفی در مورد این بازی این است که تنها برای نینتندو 3DS ارائه شده و برای دیگر پلت‌فرم‌ها در دسترس نیست.

Pokemon Sun and Moon

  1. Minecraft

Minecraft از آن بازی‌هایی است که باعث می‌شود کودکان شما دنیای رویایی خود را بسازند و خلاقیتشان در آن‌ها شکوفا شود. این بازی در حال حاضر از محبوب‌ترین‌های دنیاست و نسخه‌های متنوع و مد‌های زیادی داشته و همچنین فضای آنلاین آن نیز کاملا مناسب کودکان است. البته با توجه به مدل‌های بامزه‌ی ترسناک ممکن است برای کودکان کم‌تر از 6-7 سال مناسب نباشد. در مجموع Minecraft یکی از گزینه‌ی عالی به شمار می‌آید که روی پلت‌فرم‌های مختلفی ارائه شده است.

Minecraft

  1. Splatoon 2

شاید فرزند شما عاشق شلیک کردن و بازی‌های تفنگی است و شما نمی‌خواهید او را وارد نبردهای خونین آنلاین کنید. چاره چیست؟ Splatoon 2 دقیقا جواب شماست. گیم پلی بازی اگر چه دقیقا همان چیزی است که در Call of Duty یا  Battlefield می‌بینید، اما تفنگ‌های Splatoon 2، تفنگ‌های رنگ پاش بوده و دنیای فانتزی و شخصیت‌های کارتونی نیز، همگی مناسب بچه‌ها هستند. این بازی نیز تنها برای کنسول نینتندو سوییچ ارائه شده و حتما باید این کنسول را برای بازی داشته باشید.

Splatoon 2

  1. Terraria

بهترین بازی پلتفرم آنلاین برای بچه‌ها نیز Terraria است. این بازی اکشن عالی نیاز به خلاقیت دارد چیزی بین Super Mario Bros و Minecraft بوده که در یک فضای دو بعدی بازی می‌شود. اگر چه کودک شما باید در حالت تک نفره یا چند نفره با هیولاها و موجودات مختلف بجنگد، اما کاراکترها کارتونی و پیکسلی هستند و مشکلی در این باره وجود ندارد. Terraria برای پلت‌فرم‌های مختلف ارائه شده اما بازیکنان هر پلت‌فرم می‌توانند با بازیکنان همان سرویس بازی کنند.

Terraria

  1. Rocket League

این بازی متفاوت که به تازگی کاملا رایگان شده است، یک بازی ماشین سواری بوده که در زمینی مثل فوتبال انجام می‌شود و وظیفه‌ی بازیکن گل زدن درون دروازه است! نکات مثبت زیادی در مورد این بازی وجود دارد که ممکن است بچه‌ها را عاشق خودش کند. این که آنلاین می‌توانند با دوستانشان بازی کنند، ابرقهرمان‌ها را درون این ماشین‌ها قرار دهند، ماشین‌های جالب را برانند و …، اما خب از طرفی ممکن است برای بعضی سنین بازی سخت باشد. نکته منفی دیگر در مورد Rocket League است که به هیچ وجه با اینترنت‌های ضعیف نمی‌توان آن را بازی کرد.

Rocket League

  1. Lego Kids

به دنبال یک بازی تحت مرورگر برای بچه‌ها هستید؟ چه چیزی بهتر از بازی‌های لگویی آن هم در وبسایت رسمی لگو؟ چندین بازی در این صفحه وجود دارد که هر کدام از یک سری معروف از انیمیشن‌های لگویی هستند و حتما بچه‌های شما با آن‌ها آشنایی کامل دارند. فضای این بازی‌ها کاملا مناسب کودکان است و عملا برای سنین پایین طراحی شده‌اند، پس با خیال راحت بگذارید با آن‌ها بازی کنند و با دیگران به رقابت بپردازند.

Lego Kids

  1. Fortnite

آخرین گزینه در میان بازی‌های ما Fortnite است اما واقعیت این است که موافقان و مخالفانی در رابطه با مناسب بودن بازی برای کودکان وجود دارد. Fortnite یک بازی بتل رویال است که در آن 100 نفر وارد جزیره شده و باید با اسلحه‌های مختلف یکدیگر را از دور خارج کنند و آخرین نفر برنده خواهد بود. اما در این بازی خبری از خونریزی و مدل‌های ترسناک نیست، اما در نهایت این به شما بر می‌گردد که آیا بازی را مناسب فرزند خود می‌دانید یا نه، تنها این را مد نظر داشته باشید که Fortnite در حال حاضر محبوب‌ترین بازی در بین سنین پایین بوده و تقریبا روی تمامی پلت‌فرم‌ها از جمله موبایل نیز ارائه شده است.

Fortnite

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *