با حضور صدها میلیون نفر در شبکه‌های اجتماعی مختلف، مشتریان زیادی در این پلت‌فرم هستند که شما می‌توانید فارغ از محدودیت‌های جغرافیایی به آن‌ها دسترسی داشته باشید و جنس یا سرویس خود را به آن‌ها بفروشید. اما برای این کار باید به بهترین شکل برند خود را به آن‌ها بشناسانید.

بهترین روش‌ها برای شناساندن برند خود در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های ممکن برای ایجاد ارتباط بین کاربران استفاده می‌کنند و شما می‌توانید از این بستر برای مارکتینگ برند خود بهره برده و همانطور که گفتیم برند خود را به دیگران بشناسانید. چند راه ساده و البته تاثیر گذار به این منظور وجود دارد که ما 7 مورد از آن‌ها را در نوشته‌ی زیر برایتان ذکر خواهیم کرد.

پیدا کردن موضوعات مورد علاقه و به روز کاربران

پیدا کردن هشتگ‌های پرطرفدار بر روی توییتر، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی برای پیشبرد این مهم، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. کافی است وارد چرخه‌ی گفتگوها درباره موضوع پرطرفدار روز شوید تا بهتر دیده شده و در جستجوها به چشم بیایید. البته نباید از هشتگ‌ها استفاده‌ی بی دلیل کنید، بلکه شرکت در گفتگوها، ارائه محتوای مرتبط و بیشترین استفاده ممکن از موضوع مورد نظر (مخصوصا اگر موضوع آن به برند شما نزدیک باشد)، می‌تواند تاثیر زیادی به شناساندن برند شما در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

ساخت گروه

همیشه گفته شده که آن‌ها که در کسب و کارهای مختلف مشغول به کار هستند، باید اکانت‌های کاری خود را از اکانت شخصی جدا کنند و در بیشتر موارد این موضوع درست است، مخصوصا اگر در مورد کمپانی‌های بزرگ حرف می‌زنیم. اما برای کسب و کارهای کوچک‌تر، ساخت گروه‌ و مشارکت و گفتگو با کاربران، از بسیاری جهات می‌تواند کمک حال شما باشد. ساخت یک حلقه‌ی وفادار که برند شما را به دیگران نیز معرفی کنند، کمک بزرگی برای شما خواهد بود تا بدون هزینه‌ی مالی، بتوانید برند خود را به افراد بیشتری بشناسانید.

ساخت محتوای اختصاصی برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

شما می‌توانید از طریق سرویس‌های مختلف متعلق به خود شبکه‌های اجتماعی یا از طریق اکانت‌های مختلف، اقدام به تبلیغات کنید. اما نباید فراموش کنید که برای این تبلیغات حتما یک محتوای اختصاصی متناسب با جایی که در آن تبلیغ می‌کنید بسازید. مسلما تبلیغ در اکانت‌های مختلف یا حتی شبکه‌های اجتماعی متفاوت، باید با هم متفاوت باشد و متناسب با ساختار مخاطبان آن‌ها تهیه دیده شده باشد.

ساخت سوال و جواب و محتوایی که باعث مراوده با کاربران شود

ساخت کوییزها یا سوال و جواب‌های جذاب، همیشه یکی از بهترین راهکارها برای جذب کاربران در شبکه‌های اجتماعی است و همین باعث خواهد شد تا برند شما سر زبان‌ها بیفتد. البته این گونه محتواها تنها شامل کوییزها نمی‌شوند و رای گیری، نظر خواهی و این گونه سوالات نیز برای خیلی از کاربران جذاب خواهد بود و البته می‌تواند شما را به جواب‌های خیلی مهمی در رابطه با سلایق کاربران یا حتی نظر آن‌ها درباره اجناس یا سرویس‌های شما برساند.

منتشر کردن نقل قول‌ها و نظرات

همیشه گفته می‌شود که عکس‌ها تاثیر بیشتری نسبت به نوشته دارند، اما گاهی نیاز است که نقل قول‌هایی از افراد مختلف یا نظرات کاربران را منتشر کنید. اما فراموش نکنید که برای این کار حتما از یک پس زمینه‌ی تک رنگ استفاده کنید و نوشته را به رنگ مخالف در بیاورید. فونت نوشته‌ها را خیلی بزرگ ننویسید که آمار نشان می‌دهد، کاربران از کنار این گونه پست‌ها به راحتی رد می‌شوند.

نمایش کالاها با همراه جزییات

یکی دیگر از موارد مهم برای کسانی که کالا به فروش می‌رسانند، نمایش ویدیوهایی از کالاهایشان است، که جزییات آن‌ها به خوبی نشان داده شود. هیچ گاه محصول خود را تنها با یک عکس پست نکنید، بلکه هم عکس و هم جزییات کامل از طریق ویدیو و حتی‌المکان موارد استفاده‌ی آن‌ها را در پست بیاورید. این گونه پست‌ها به خوبی بازنشر می‌شوند و به دید دیگر کاربران می‌رسند.

با بلاگرها و اینفلوئنسرها همکاری کنید

بلاگرها هر روزه با حجم بالایی از کاربران در ارتباط هستند و عموما گفته‌های آن‌ها و چیزهایی که به نمایش می‌گذارند، به خوبی دیده می‌شود. به همین دلیل بهتر است با آن‌ها همکاری کرده و به جای تبلیغات، طی یک همکاری بلند مدت آرام آرام برند خود را به کاربران آن‌ها بشناسانید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *