وقتی دستگاه جدیدی تهیه می‌کنید، همیشه ابتدا باید شروع به نصب برنامه‌های مختلف روی آن کنید تا دستگه بتواند نیازهای شما را برطرف نماید. برنامه‌های macOS تنوع زیادی داشته و آن‌ها را باید از Mac App Store دانلود کنید. جدا از برنامه‌های تخصصی که برای بعضی‌ها مورد نیاز است، یک سری از بهترین برنامه‌های عمومی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند از همان ابتدای کار با دستگاه جدید، کمک حال شما باشند.

Alfred 4

Alfred 4
Alfred 4

این برنامه‌ی جستجوگر برای مک را در واقع نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی Spotlight به همراه امکان ساخت تعداد بی‌شماری میانبر و همچنین انواع قابلیت‌هایی است که برنامه‌ی پیش‌فرض مک از آن بی بهره است. این برنامه به صورت رایگان عرضه شده و اگر بخواهید از قابلیت‌های ویژه‌ی آن استفاده نمایید باید ۲۵ دلار برایش پرداخت کنید.

AppCleaner

AppCleaner
AppCleaner

پاک کردن برنامه‌های اضافی و تمیز نگه داشتن مک، یکی از کارهایی است که به صورت روتین باید انجام بدهید تا در ادامه‌ی کار با دستگاه دچار مشکل نشوید. بر خلاف برنامه‌های پولی مثل Trash Me که عملکرد دلچسبی ندارند، AppCleaner کاملا رایگان است و به خوبی می‌تواند در امر پاک کردن برنامه‌ها و خلاص شدن از دستشان به شما کمک کند.

Last Pass

Last Pass
Last Pass

نصب مرورگرها و برنامه‌های مدیریت دانلود و این چیزها جزو بدیهیات هستند، پس با آن‌ها کاری نداریم. بعد از این که مرورگرها را نصب کردید، بهتر است سراغ Last Pass بروید. اگر تا به حال از این برنامه‌ی کاملا رایگان استفاده نکرده‌اید باید بگوییم که به وسیله‌ی Last Pass شما می‌توانید رمز عبور سایت‌های مختلف را در آن نگهداری و مدیریت کنید. این برنامه با کروم همگام نمی‌شود و در واقع رمزها را در یک صندوقچه‌ی امن نگهداری می‌کند و امنیت بالایی نسبت به حالت معمول مرورگرها برای ذخیره پسوردها دارد. همچنین این برنامه نه تنها با مرورگرها با برنامه‌های دیگر نیز کار می‌کنند و این امر کمک زیادی به شما خواهد کرد.

Magnet

Magnet
Magnet

برای کاربران سیستم عامل ویندوز، مدیریت جایگاه‌های ویندوز مدت‌هاست که به یک ابزار داخلی ویندوز بدل شده است، در صورتی که این امر در بعضی موارد در مک به یک کابوس بدل می‌شود. برای این کار شما بهتر است به سراغ برنامه‌های مجزایی همچون Magnet بروید تا این کار را به بهترین شکل برایتان به انجام برسانند. این برنامه تنها ۲ دلار قیمت دارد، میانبرهای زیادی برای راحتی کار در اختیارتان می‌گذارد و کار کردن با آن نیز ساده است.

Todoist

Todoist
Todoist

مثل برنامه‌های تقویم، یادداشت برداری و ایمیل، مک نیز برنامه‌های پیش فرض خود را دارد، اما مثل خیلی برنامه‌های پیش فرض این سیستم عامل، آن‌ها نیز آنقدر که باید و شاید خوب نیستند. به همین دلیل بهتر است سراغ Todoist بروید که با ابزارهای زیاد و یک رابط کاربری عالی هم برنامه‌ای برای لیست انجام کار است، هم می‌توانید با آن یادداشت برداری کنید و هم یک تقویم در آن تعبیه شده است. البته ابزارهای بیشتری نیز در این برنامه گنجانده شده است که در نهایت Todoist را به برنامه‌ای کامل و عالی بدل می‌کند.

VLC

VLC
VLC

از میان تمام برنامه‌های پخش فایل‌های چند رسانه‌ای، بدون شک VLC که کاملا رایگان نیز هست، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برنامه‌ای که کدک‌های لازم را در خود دارد و تقریبا تمامی فرمت‌های موجود صوتی و تصویری را می‌توانید درآن پخش کنید. اگر اهل فیلم و سریال هستید، حتما از این برنامه استفاده کنید که زیرنویس فارسی را نیز پشتیبانی می‌کند.

Wavebox

Wavebox
Wavebox

این مرورگر برای تمرکز بیشتر ساخته شده اما می‌توان از آن استفاده‌های مختلفی کرد. شما در Wavebox می‌توانید برای هر برنامه‌ی تحت وب که تعدادشان به ۱۲۰۰ تا می‌رسد، یک برگه‌ی مخصوص در نظر بگیرید. این برنامه‌ها شامل Gmail، Slack، Office 365 و خیلی‌های دیگر می‌شوند که خود آن‌ها را می‌توان یک برنامه‌ مستقل به شمار آورد. این مرورگر از امنیت بالایی برخوردار بوده و برای تمرکز بیشتر ابزارهایی در اختیارتان می‌گذارد. البته کلیات آن کاملا رایگان است اما برخی بخش‌های خیلی ویژه دارد که باید سالی ۲۰ دلار برای آن پرداخت نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *