اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب‌وکار اینترنتی را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید فروش کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید.

تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر دو مرحله دارد. مرحله اول افزایش تعداد فالوئرها از روش‌های ارگانیک و تشویق آنها به تعامل است. مرحله دوم که از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است، پول درآوردن از این روش است.  بنابراین به محض اینکه تعداد فالوئرهایتان به بیش از هزار نفر رسید، فعالیت خود را آغاز کنید. می‌توانید به برندهایی که فکر می‌کنید در زمینه مرتبط با شما فعالیت دارند، مخصوصاً آنهایی که تجربه کار با اینفلوئنسرها را دارند، پیام بدهید. شاید در ابتدا کار آسانی نباشد اما نتیجه حاصل از این فعالیت‌ها شما را در ادامه سورپرایز خواهد کرد.  همچنین می‌توانید از پلتفرم‌هایی برای ارتباط با برندها و شرکت در کمپین‌های آنان استفاده کنید. در ایران پلتفرم باکس ادز، بستری مناسب برای اینفلوئنسرها و شرکت‌ها فراهم آورده است.  بدترین پاسخ ممکن به پرسش چگونه اینفلوئنسر شویم خریدن فالوئر است. اگر می‌خواهیم اینفلوئنسری باشیم که بتوانیم از این راه کسب درآمد کنیم، جذب فالوئر از راه‌های ارگانیک، بهترین گزینه است. البته این راه آسانی نیست و یک شبه نمی‌توان تعداد فالوئر مدنظر را به دست آورد. اما راه رسیدن به موفقیت هم راهی هموار و ساده نیست. فالوئرهای خریدارای شده ممکن است به رشد ما صدمه بزنند چرا که تعامل لازم را با ما نخواهند داشت. اینفلوئنسرها یا تاثیرگذاران بازار لازم نیست که هنرمند معروفی باشند یا اینکه یک چهره سرشناس مردمی باشند یا حتی یک ورزشکار معروف حتی لازم نیست که زیبا و پولدار باشند. مهم ترین ویژگی یک اینفلوئنسر هوش اجتماعی او ، مهارت در ارتباط برقرار کردن با مخاطبین و به دست آوردن دل هوادارنشان است. آنها علاقه دارند سبک زندگی خودشان را برای فالوئر های خود با آب و رنگ بیشتری به نمایش بگذارند و خود را آماده دریافت نظرات و کامنت های مختلف هوادارانشان نمایند

این مقالات راهنمایی قطعی و کاربردی است. قطعی است زیرا شیوه‌هایی واضح و عالی برای صنایع نوپا فراهم می‌کند؛ کاربردی است زیرا راهنما و چارچوب‌های برای کمک بازاریاب‌ها ارائه می‌دهد تا در مسیر درست حرکت کنند. کجای مسیر خود قرار دارید؟ این راهنما آرزوی شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. با این راهنما می‌توانید بازاریابان و اینفلوئنسرهای ماهر را پشت سر بگذارید.

این مقاله به‌صورت واضح اینفلوئنسر مارکتینگ را تعریف می‌کند و اینکه چرا باید از آن استفاده کنید، چگونه اهداف و استراتژی خود را تعریف کنید، چطور اینفلوئنسرهای خود را بشناسید و با آن‌ها مشارکت داشته باشید و چگونه می‌توانید موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید. هنگامی که تصمیم به راه‌اندازی یک کمپین دیجیتال و اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گیرد بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که بین موارد زیر باید تمایز قائل شوید: اینفلوئنسر (افراد تاثیرگذار)، سلبریتی و صفحات پربازدید. شاید به اشتباه هر یک از موارد بالا بعنوان اینفلوئنسر انتخاب شوند ولی برای انجام یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ باید به نکاتی دقت کنید که حتی می‌تواند در هزینه‌های شما نیز اثرگذار باشد.

درک ارزش اینفلوئنسر (شخص تاثیرگذار). قبل از هر اقدامی هدف خود را از کمپین مشخص کنید که قصد برندینگ دارید و یا تبلیغات و فروش کالا یا خدمات! در این صورت شما باید بین افراد مشهور، افراد تاثیرگذار و رسانه پربازدید دست به انتخاب بزنید…  جان هیوستون، کارگردان افسانه‌ای هالیوود علاقه داشت بگوید که او بازیگران را کارگردانی و هدایت نمی‌کند بلکه انتخابشان می‌کند. او بازیگران را به این علت که برای نقشی خاص مناسب هستند، انتخاب می‌کرد و همین قضاوت به تنهایی حداکثر کاری بود که در زمینه هدایت آن‌ها برای بازی انجام می‌داد. شما می‌توانید همین رویکرد را در زمینه همکاری برند خود با اینفلوئنسرها اتخاذ کنید. قسمت عمده کار پیدا کردن و بررسی دقیق اینفلوئنسرهای مناسب است. لورن مک‌گراث، رئیس بخش استعدادیابی شرکت لیپ تیلور که اخیراً کتاب راهنمای بازاریابی اینفلوئنسرها را نوشته، فهرست مختصری از سنجه‌های اصلی فراهم کرده که هنگام بررسی اینفلوئنسرها باید در نظر گرفت…  محتوا خیلی سریع به بخشی جدایی ناپذیر در سیاست بازاریابی داخلی تبدیل شده است. مشتریان دیگر تبلیغات را نمی خواهند، آنها تولید محتوای زیبا و سرگرم کننده را ترجیح می دهند. این مساله برای بازاریابان بسیار مسرت بخش است، زیرا هزینه های بازاریابی محتوا ۶۲٪ کمتر از بازاریابی برونگرای شرکت هاست و همچنین ۳ برابر جذب بیشتری ایجاد می کند. در واقع کار تولید محتوا بخش اعظم کار نیست، مهم اینه که بتونیم مخاطبی بدست بیاریم که طرفدار شما باشه. امروزه مشتریان با اعتماد و صداقت شما تبدیل به مشتریان دائمی می شوند. اگر ما گفتیم شرکت ما بهترین شرکت بازاریابی دیجیتال در جهان است، آیا مشتریان ما هم باور دارند یا خیر؟

این روزها تبلیغات دیجیتال در حال کمرنگ شدن است و برگزاری رویداد، استفاده از کمپین‌های زنده‌ی شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ روش‌های جایگزین هستند.همان‌طور که می‌دانید، سایت کوئرا، محلی برای به افزایش دانش و به اشتراک گذاشتن آن است. این سایت به مردم سراسر جهان کمک می‌کند که از دانش دیگران استفاده کنند و سطح علمی خود را ارتقاء دهند. روش کار این وب‌سایت به این صورت است که مردم سؤال‌های خود را مطرح می‌کنند و افرادی که اطلاعات کافی داشته باشند به آن سؤال پاسخ می‌دهند…  اینفلوئنسر مارکتینگ امروزه به یکی از کانال‌های اثربخش برای جذب مصرف‌کنندگان تبدیل شده است، افرادی که بدست آوردن علاقه و توجه آنها هر روز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. در حال حاضر بازاریابی دهان به دهان، به عنوان یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود، زیرا مشتریان اغلب ترجیح می‌دهند به تنهایی و با درنظر گرفتن بازخورد یا توصیه‌های کسی که به او اعتماد دارند، دربارۀ یک برند تحقیق کنند.

در چند مقاله سعی کردیم به بررسی کامل اینفلوئنسر مارکتینگ بپردازیم تا بتوانید به راحتی تمام اطلاعاتی که به آن نیاز دارید را در یک مجموعه مقالات بخوانید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *