رد و بدل کردن پیغام‌های متنی یکی از اولین قابلیت‌هایی بود که برای گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شد. بعد از سال‌ها در نسخه‌های جدید برنامه‌ Messages گوگل، قابلیت‌های جالبی اضافه شده که شاید با همه‌ی آن‌ها آشنایی نداشته باشید. در زیر به مرور 8 مورد از قابلیت‌های کارآمد و جالب Messages خواهیم پرداخت که بهتر است از آن‌ها استفاده کنید.

دریافت و ارسال پیغام‌ها از طریق مرورگر

تلگرام یا واتساپ و برنامه‌های این چنینی، دریافت و ارسال پیغام از پلت‌فرم‌های مختلف مانند PC یا موبایل و تبلت را راحت کرده‌اند اما این چیزی نیست که برای SMS خیلی مرسوم باشد. با این حال، شاید ندانید که برنامه‌ی Messages این امکان را به شما می‌دهد تا از طریق نسخه وب، پیغام‌های خود را روی مرورگر دریافت یا به آن‌ها جواب دهید. کافی‌ست در این برنامه به بخش Device Pairing بروید. سپس بر روی مرورگر خود روی هر پلت‌فرمی که می‌خواهید، به آدرس messages.google.com/web  رفته و سپس کد QR که آنجا نمایش داده می‌شود را از طریق برنامه‌ اسکن کنید. سپس می‌توانید از قابلیت Messages for Web روی آن مرورگر بهره ببرید.

پاک کردن خودکار رمزهای یک بار مصرف

رمزهای یک بار مصرفی که از طریق بانک‌ها، سایت‌های مختلف و یا سرویس‌های موبایلی ارسال می‌شوند، بخش زیادی از صندوق پیغام‌های شما را اشغال می‌کنند. اما نیاز نیست که هر بار آن‌ها را به صورت دستی پاک کنید. کافی است به بخش Messag organization رفته و از آن‌جا سوییچ مربوط به Auto-delete OTPs after 24 hours را فعال کنید. از این به بعد، رمزهای یک بار مصرفی که برنامه Messages آن‌ها را تشخیص دهد، بعد از 24 ساعت به صورت خودکار پاک می‌شوند.

برنامه‌ ریزی برای ارسال پیغام‌ها

اگر نیاز است که پیغام خود را در زمانی مشخص ارسال کنید، می‌توانید از قبل آن را تایپ کرده و سپس ارسال پیغام را برای زمان دلخواه برنامه‌ریزی کنید. کار کردن با این قابلیت بسیار راحت است. بعد از این که پیغام خود را نوشتید، به جای زدن روی ارسال یا Send، روی این دکمه لمس کرده و دست خود را نگه دارید. سپس عکس بالا به شما نمایش داده می‌شود که یک سری زمان‌های از پیش تعیین شده برای انتخاب وجود دارد و اگر زمان دقیق را می‌خواهید انتخاب کنید، باید روی Pick date and time را بزنید.

ارسال ری‌اکشن به پیغام متنی

خیلی‌ها فکر می‌کنند که ری‌اکشن‌هایی که به وسیله ایموجی ارسال می‌شوند، تنها مختص iMessage هستند. اما در واقع کاربران اندرویدی نیز می‌توانند با Messages این کار را انجام دهند. کافی است روی پیغام مورد نظر لمس کرده و نگه دارید تا ری‌اکشن‌ها برایتان نمایش داده شود. البته تنها کاربران اندرویدی که از Messages استفاده می‌کنند، ایموجی را می‌بینند و کاربران آیفون، پیغامی مجزا دریافت کرده که متن مربوط به ایموجی در آن نمایش داده می‌شود.

به پیغام‌های مورد علاقه خود، ستاره بدهید!

بعضی از پیغام‌ها آن‌قدر جالب یا مهم هستند که ترجیح می‌دهید، آن‌ها را ذخیره کنید تا دفعه بعد خیلی راحت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.‌ کافی است پیغام مورد نظر را انتخاب کنید تا در زیر صفحه، گزینه‌هایی نمایش داده شوند که از آن‌جا باید روی ستاره لمس کنید. سپس می‌توانید در برنامه Messages، روی نوار جستجو لمس کرده و گزینه‌ی Starred را انتخاب نمایید.

پین کردن گفتگو در بالای صفحه

اگر کسی را در لیست مخاطبین خود دارید که بیشتر با آن گفتگو می‌کنید، شاید بهتر باشد تا اسم آن را در میان گفتگوهای برنامه‌ی Messages انتخاب کرده و از بالای صفحه روی آیکون پین که در عکس بالا مشخص کرده‌ایم بزنید تا همیشه در لیست گفتگوها در صدر بماند. البته شما چند نفر را می‌توانید پین کنید و هر زمان که خواستید، با زدن روی همان آیکون، فرد مورد نظر را از این حالت خارج خواهید کرد.

 اشتراک گذاری موقعیت جغرافیایی

همانند بسیاری از برنامه‌های پیغام رسان، امکان ارسال موقعیت جغرافیایی با برنامه‌ی Messages نیز وجود دارد. برای این کار در کنار جایی که پیغام را تایپ می‌کنید، روی آیکون + زده و از آن‌جا Location را انتخاب نمایید و سپس بعد از تعیین موقعیت جغرافیایی روی Send بزنید.

بلاک کردن

خیلی راحت می‌توان با بلاک کردن شماره‌ای خاص، خود را از شر دریافت پیغام‌های متنی از آن شماره راحت کنید. برای این کار کافی است، شماره مورد نظر را در برنامه Messages انتخاب کنید و از منو به Details بروید. از آن‌جا می‌توانید روی Block & Report Spam تا شماره مورد نظر را بلاک کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *