اگر به فکر خریدن گوشی‌های سامسونگ هستید،نیازی نیست که با هزینه‌ای گزاف به سراغ گوشی‌های Galaxy S بروید دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد گوشی‌های سری Galaxy A برای بسیاری از کاربران بهتر خواهد بود.  ما برای گفته‌ی خود 9 دلیل داریم که با استفاده از آن‌ها شما را قانع کنیم.

تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a

با تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a ، کاربران یک دید کلی در مورد اینکه کدام سری بهتر می‌تواند نیازهای آن‌ها را برآورده کند پیدا کرده و می‌توانند انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشند. در ادامه تفاوت‌های برجسته این دو سری را بیان می‌کنیم:

تفاوت سری a و s سامسونگ از نظر قیمت

بزرگترین تفاوت سری a و s سامسونگ برچسب قیمت آنها است. همه شما می‌دانید که قیمت سری s که نام گوشی‌های پرچمدار را با خود یدک می‌کشد بالاترست . بنابراین این سری که با گرانترین گوشی‌های بازار رقابت می‌کند، دقیقاً مانند رقبای خود با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. سری a میزبان گوشی‌های میان رده این کمپانیست که مشخصات فنی آنها در سطح پایین‌تری در مقایسه با سری اس قرار دارد. با این حال، میانگین قیمت فروش این سری کمتر از سری s بوده است در حالیکه با قیمت کمتری به بازار عرضه می‌شوند.

تفاوت گوشی سامسونگ سری a و s از نظر عملکرد

بارزترین تفاوت گوشی سامسونگ سری a و s در عملکرد است. سری s به قدرتمندترین تراشه های بازار مجهز شده اند که دلیل آن عملکرد فوق‌العاده آنهاست. بنابراین از نظر امکانات مجهزترین مدل‌های این کمپانی محسوب می‌شوند اما گوشی‌های سری a سامسونگ عملکرد پایین‌تری نسبت به سری مذکور دارد و تراشه ضعیف‌تری دارند. با این وجود برخی از مدل‌های فعلی سری a توان پردازشی نزدیکی به سری s دارند اما باز هم سامسونگ سعی دارد با حفظ اختلاف، تمایز قابل توجهی بین این دو سری قائل شود تا کاربران هر دو بازار را به خود جذب کند.

تفاوت گوشی های سری a و s سامسونگ در عملکرد باتری

دوام باتری برای گوشی موبایل بسیار مهم است. ماندگاری باتری نیز موضوعی است که همیشه مورد بحث قرار می‌گیرد، مخصوصاً وقتی صحبت از تفاوت گوشی های سری a و s سامسونگ می‌شود. از آنجایی که مدل‌های خانواده گلکسی اس در کلاس رده بالا قرار می‌گیرند پس شارژدهی و سرعت شارژ مطلوبی دارند. سامسونگ در زمینه ماندگاری عمر باتری گوشی‌های سری a فوق‌العاده عمل کرده و باتری‌های توانمندی در دل آنها تعبیه می‌کند؛ برای مثال گوشی A21s از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری بهره برده که شارژدهی بسیار خوبی دارد. اساساً باتری های بکار رفته در گوشی های خانواده s توانمند هستند.

در مورد عمر باتری فقط صحبت از ظرفیت آن نیست، بلکه پردازنده بکار رفته در گوشی هم تأثیر زیادی در عملکرد بهتر آن دارد. نسخه‌های سری a به لطف پردازنده‌های خود با معماری ۸ تا ۱۱ نانومتری انرژی کمی مصرف می‌کنند. با این حال، باتری‌های سری a یک قدم عقب‌تر از سری s هستند، زیرا همان طور که می دانید هنوز هم پیشرفته‌ترین پردازنده‌ها متعلق به خانواده s هستند.

بررسی تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a از نظر کیفیت و وضوح تصاویر

تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a را می‌توان در کیفیت و وضوح تصاویر یافت. سری s مانند همه‌ی گوشی‌های پرچمدار دیگر دارای لنزهای بسیار باکیفیت بوده و طبیعتاً مدل‌هایی که همیشه بر ارائه بهترین تجربه عکاسی متمرکز هستند از این خانواده هستند. باکیفیت‌ترین سنسورهای دوربین که توسط سامسونگ عرضه می‌شوند در این سری مورد استفاده قرار گرفته اند.

جدیدترین مدل‌های سری a دارای لنزهای دوربین بسیار خوبی هستند و تصاویر با کیفیتی در سطح پرچمدار ارائه می‌دهند. با این وجود، وقتی صحبت از عکاسی و فیلمبرداری می‌شود، فقط سنسورهای دوربین نیستند که باید بدان توجه داشت، شما برای یک عکس خوب و پردازنده خوب به قابلیت هوش مصنوعی بصری نیاز دارید؛ به همین دلیل سری s با قابلیت پردازش بهتر، از سری a پیشی می‌گیرد.

جمع‌بندی تفاوت سری a و s سامسونگ

وقتی حرف از گوشی های پرچمدار باشد سری s همواره جزء بهترین های بازار هستند، اما هدف این مقایسه این بود که کاربر درک کند که نسبت به نیازی که دارد عاقلانه است پول بیشتری را صرف کند یا یک مدل میان رده سری ای هم پاسخگوی نیاز او خواهد بود. برخی از مدل های سری ای هم این روزها استاندارد لازم را دارند و می‌توانید با خیال راحت مدلی را خریداری کنید.

به طور کلی می‌توان گفت که در مقایسه سری s و a ، سری اس در رده‌ی بالاتری قرار می‌گیرند و عملکرد بهتری از هر نظر دارند. اگر گوشی شما یکی از این دو سری هستند، می‌توانید نظرات خود را راجع به این دو سری با ما به اشتراک بگذارید.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *