یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌های ویندوز 11 که تبلیغات گسترده‌ای هم در رابطه با آن انجام شده، قابلیت اجرای برنامه‌های اندرویدی روی این نسخه از سیستم عامل ویندوز بود. با این که هنوز هم نمی‌توانید گوگل پلی استور را روی ویندوز نصب کنید، اما گوگل پلی راهی باز گذاشته تا شما بتوانید، بسیاری از بازی‌های اندرویدی را روی ویندوز 10 و 11 تجربه نمایید!

حالا بسیاری از بازی‌های موبایلی از جمله کلش آو کلنز را می‌توان روی ویندوز انجام داد و از قابلیت‌هایی مثل استفاده از دسته بر روی PC استفاده کرد. البته این قابلیت هنوز در نسخه بتا قرار دارد و می‌توان انتظار مشکلاتی را در روند اجرای آن داشت.

دانلود گوگل پلی برای ویندوز

برای این که بتوانید گوگل پلی را دانلود و نصب کنید، دستگاه شما باید از یک حداقل قدرت سخت‌افزاری برخوردار باشد. طبق گفته سایت رسمی گوگل پلی، حداقل سخت‌افزار مجاز برای انجام بازی‌های گوگل پلی رو ویندوز به شرح زیر است:

در نظر داشته باشید که برای نصب این برنامه، حتما باید دسترسی ادمین داشته باشید و قابلیت شبیه سازی نیز روی مادربردتان فعال باشد. روند نصب برنامه چیز پیچیده‌ای ندارد و بعد از نصب و اجرا باید روی Check out all our games بزنید تا به صفحه بازی‌ها بروید. از آن‌جا بازی مورد نظر خود را پیدا کرده و وقتی وارد صفحه‌اش می‌شوید، روی دکمه Install کلیک نمایید.

پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که باید روی Continue بزنید. سپس یک پیغام دیگر که باید Yes زده و در نهایت روی OK می‌زنید. بازی به صورت خودکار دانلود شده و نیاز به نصب ندارد و از طریق خود گوگل پلی، قابل اجرا خواهد بود.

چه بازی‌هایی در نسخه بتا ویندوز موجود هستند؟

بسیاری از بازی‌های بزرگ در حال حاضر، خبر حضور خود بر روی ویندوز را روی سایت‌هایشان کار کرده‌اند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کلش آو کلنز و کلش رویال اشاره کرد. در حال حاضر بیش از 100 بازی در این بخش وجود دارد که قرار است به تعداد آن‌ها اضافه شود. Angry Birds 2، Top Eleven Be a Soccer Manager، Asphalt 9: Legends، Rise of Kingdoms: Lost Crusade، DRAGON BALL LEGENDS و Fallout Shelter‌ بعضی از این بازی‌ها به شمار می‌آیند.

شما می‌توانید از این لینک، لیست کامل بازی‌هایی که در حال حاضر در نسخه ویندوز گوگل پلی در دسترس هستند را مشاهده نمایید.

پشتیبانی از دسته و کیفیت 4K

اول از همه باید بگوییم که گوگل پلی مثل بسیاری از بازی‌های روز دنیا، از هر دسته‌ای پشتیبانی نمی‌کند اما دسته‌های کنسول‌های Xbox Series S و X، Xbox One، PS5 و PS4 به خوبی با گوگل پلی همخوانی دارد. با این حال حتما دسته‌ بازی که در خانه دارید را تست کنید چون لیستی ارائه نشده تا مشخص شود، از کدام دسته‌ها می‌توان استفاده کرد . برای تنظیم دسته، کلیدهای Shift + Tab را در بازی با هم بزنید تا منو تنظیمات بازی اجرا شود. سپس روی Remap Controls بزنید و تنظیمات خودتان را جایگزین کنید.

دیگر نکته جذاب در مورد انجام بازی‌های موبایلی روی ویندوز، پشتیبانی از کیفیت 4K است. پس اگر نمایشگرهایی با این کیفیت دارید، می‌توانید بازی‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن روی دستگاه خود امتحان کنید. البته نباید این نکته را هم فراموش کنید که برای چنین کیفیتی، حتما باید دستگاهی قوی داشته باشید چون در هر صورت، بازی‌ها در یک حالت شبیه ساز اجرا شده و منابع بیشتری نسبت به بازی‌های معمولی که روی کامپیوتر اجرا می‌کنید، طلب می‌کنند.

آیا تفاوتی بین بازی‌ها در نسخه اندروید و ویندوز وجود دارد

اگر بازی‌ها را از گوگل پلی روی کامپیوتر اجرا می‌کنید، این عناوین دقیقا همان نسخه‌های اندرویدی هستند و هیچ تفاوتی در گرافیک و گیم پلی ندارند. در واقع بازی‌ها در یک محیط شبیه‌سازی شده انجام می‌شوند و تولید کنندگان، برای اجرا روی ویندوز، نسخه‌ی دیگری تولید نکرده‌اند.

ادامه‌ی بازی روی ویندوز

نکته دیگری که باید در مورد انجام بازی‌های گوگل پلی روی ویندوز بدانید این است که اگر با همان اکانت گوشی خود، روی ویندوز هم لاگین کنید، سیو گیم‌های خود را در آن‌جا نیز می‌توانید دنبال کنید و اگر در ویندوز بازی را پیش برده باشید، روی موبایل می‌توانید آن را ادامه دهید. این همگام سازی باعث می‌شود تا بتوانید از بازی‌های خود، لذت بیشتری برده و همه جا آن‌ها را همراه داشته باشید.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *