رتبه الکسا کاملاً به بازدید شما بستگی دارد؛ یعنی هر چقدر بازدید شما بیشتر باشد، رتبه الکسای بهتری هم خواهید داشت و هنگامی که کاربران بخواهند بازدید دو یا چند سایت مختلف را برای تبلیغات مقایسه کنند، به رتبه الکسای شما توجه می‌کنند.

تبلیغات به افزایش بازدید و بهبود الکسای شما کمک می‌کند!

تبلیغات تاثیر خیلی خوبی روی افزایش بازدید سایت شما و هدایت ترافیک بیشتر دارد که در نهایت منجر به بهبود الکسای سایت شما می‌کند؛ به عبارت دیگر تبلیغات به مرور باعث افزایش و بهبود رتبه الکسا می‌شود. اما هر نوع تبلیغ جزییات و مسائل خودش را دارد که اگر به خوبی انجام ندهید، تنها باعث از بین رفتن سرمایه و زمان شما خواهد شد.

انواع تبلیغات در دنیای آنلاین عبارتند از:

تبلیغات گوگل چیست و چرا اهمیت دارد؟

همانطور که می‌دانید امروزه حجم زیادی از کاربران نیازهای خود را در اینترنت جستجو می‌کنند. این کاربران مشتریان بالقوه شما هستند. فرض کنید شما یک کتابفروشی آنلاین دارید. از طرف دیگر کاربران زیادی هم هستند که عبارت “خرید کتاب” را در اینترنت جستجو می‌کنند.

گوگل ادوردز یکی از سیستم‌های تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان می‌توانند بر روی کلیدواژه‌های خاص سرمایه گذاری کنند تا تبلیغات آن ها در نتایج جستجو دیده شود. گوگل جایگاه مشخصی برای تبلیغات در نظر گرفته است و این جایگاه ها را به مزایده می گذارد. تبلیغ دهندگان در این مزایده شرکت می کنند و بر اساس پولی که برای هر کلمه کلیدی می پردازند، در صفحات گوگل نمایش داده می شوند. گوگل ادوردز بزرگترین منبع درآمد گوگل است (گوگل ادوردز رایگان یک شوخیه).

تجارت های بسیاری از این سرویس تبلیغاتی به طور ثابت استفاده می کنند و هزینه های بالایی را در صرف تبلیغات در گوگل ادوردز می‌نمایند. وب سایت گوگل تبلیغات شما را در ردیف نتیجه جستجوی گوگل قرار می دهد. محل قرار گیری تبلیغات در گوگل بصورت غیر اختیاری است و به میزان رقابت شرکت کنندگان مزایده بستگی دارد. در هر صفحه از نتایج گوگل (SERP) یک یا چند آگهی در بالای صفحه (حداکثر ۴ لینک) و یک یا چند آگهی در پایین صفحه(حداکثر ۳ لینک) نمایش می یابد. تعداد آگهی در یک صفحه، به میزان رقابت در کلمه کلیدی و تعداد شرکت کنندگان در مزایده بستگی دارد. وب سایت هایی که با شرکت در گوگل ادوردز در نتایج سرچ گوگل نمایش داده می شوند با حروف اختصار Ad مشخص می گردند. برای درک کامل گوگل ادوردز بهتر است از ابتدا ساختار کلی آن را بدانید. در راس چارت گوگل ادوردز، حساب کاربری قرار دارد. در ایران به دلیل تحریم گوگل، مستقیماً نمی توانید خودتان خرید اکانت گوگل ادوردز انجام دهید. بنابراین باید به شرکت های واسطه ای که خدمات خرید اکانت گوگل ادوردز را ارائه می دهند مراجعه نمایید. با جستجوی گوگل می‌توانید لیستی از این شرکت های ایرانی را بیابید. در طبقه دوم چارت، کمپین ها قرار دارند. کمپین ها را به عنوان اهداف بزرگ ببینید یک کمپین بودجه مختص به خود را دارد و بسیاری تنظیمات در این سطح  اعمال می‌شود. برای درک بهتر،  کمپین ها را مانند ساختار وب سایت خود در نظر بگیرید. اگر برای مثال یک فروشگاه دارید ممکن است برای هر نوع محصول که در فروشگاه دارید کمپین ایجاد  نمایید. یک کمپین برای کت، یک کمپین برای کفش، یکی برای کلاه و الی آخر. کمپین هایی که به این شکل ایجاد می شوند به شما انعطاف پذیری می‌دهند. مثلا اگر شما یک کمپین برای کت دارید و در حال ورود به ماه های زمستانی هستید ممکن است نیاز باشد که بودجه آن را زیاد کنید تا ترافیک بیشتری را جذب نمایید.

تبلیغات گوگل به این صورت است که شما به ازای کلیدواژه‌های مشخص مثلا همین “خرید کتاب” به گوگل هزینه‌ای پرداخت می‌کنید تا شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. هزینه‌ای که در این روش به گوگل پرداخت می‌کنید به ازای هر کلیک روی وبسایت شماست. بنابراین یکی از هدفمندترین و موثرترین انواع روش‌ها برای تبلیغ شماست.

رپورتاژ آگهی چیست؟

ریپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ کسب و کارتان است که در قالب یک گزارش (محتوای متنی) در سایت‌های پر ترافیک قرار می‌گیرد. ریپورتاژ اهمیت بسیار زیادی برای کسب‌وکارهای اینترنتی دارد! اگر متن جذابی بنویسید و کسب و کار خود را خوب معرفی کنید، کاربران زیادی از این طریق با شما و خدماتتان آشنا می‌شوند، چراکه هماهنطور که گفتم رپورتاژ آگهی در سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرد. بنابرین ریپورتاژ یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید سایت شماست.

ریپورتاژ آگهی اهمیت زیادی برای کسب‌وکارهای اینترنتی دارد!

ریپورتاژ آگهی در اصل مقاله‌ای است که شما در رسانه های مختلف آن را منتشر می کنید. به طور حتم در یک مقاله فرصت و مجال بسیاری برای داستان گویی، معرفی برند، ایجاد نیاز در مخاطب و… دارید. در یک ریپورتاژ مخاطب می تواند به طور کامل با شما و کاری که انجام می دهید آشنا شود و حتی شاید او را متقاعد به خرید از شما کند. پس در نگارش رپرتاژ حسابی دقت کنید و سعی کنید محتوا آنقدر جذاب باشد که مخاطب تمام مقاله را مطالعه کند و برند شما را به خاطر بسپارد.

یکی از ویژگی های مهم ریپورتاژ آگهی این است که در میان محتواهای اصلی وبسایت هدف قرار می گیرد و همین امر باعث می شود مخاطب به چشم یک تبلیغ به آن نگاه نکند و در نهایت تعداد افراد زیادی مقاله شما را مطالعه کنند. تنها کاری که نیاز است شما انجام دهید انتخاب یک عنوان جذاب برای مقاله تان است تا هرچه بیشتر بتوانید مخاطبین را جذب کنید.

اعتبار یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که با افزایش آن فروش شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. اگر می خواهید برند خود را به عنوان یک نام معتبر در حوزه کاری خود نشان دهید به طور حتم دادن ریپورتاژ به رسانه های بزرگ و سایت های خبری می تواند شما را به هدفتان برساند.

ریپورتاژ خبری در مقایسه با روش های تبلیغاتی دیگر، هزینه‌ای به مراتب کمتر دارد. برای مثال اگر شما بخواهید به جای ریپورتاژ، یک بنر در یک رسانه خبری اجاره کنید، حداقل هزینه ای چند میلیون تومانی برای شما خواهد داشت که در مقایسه با هزینه های رپورتاژ (بین ۴۰۰ هزار تومان تا ۱/۵ میلیون تومان) بیشتر می باشد.

ریپورتاژ آگهی علاوه بر برندینگ و افزایش اعتبار، باعث افزایش سئو وبسایت شما نیز می شود. شاید عجیب به نظر برسد اما می‌توان گفت یکی از اولین اهداف اصلی رپورتاژ تقویت سئو وبسایت است. وقتی لینک شما به همراه یک محتوای ویژه در یک سایت معتبر و با رنک بالا قرار می گیرد، گوگل به واسطه این وبسایت، به شما نیز اهمیت می دهد و رتبه وبسایت شما را در نتایج افزایش می دهد.

می‌توان گفت یکی دیگر از فواید اصلی رپورتاژ، به دلیل تاثیرگذاری آن بر روی سئو، ایجاد تاثیری همیشگی و مداوم است که بسیاری از روش های تبلیغاتی فاقد آن هستند. شما به لطف رپورتاژ می توانید تا مدت ها در صفحه اول گوگل ظاهر شوید و برند خود را به افراد بسیاری معرفی کنید.

حتی اگر رپورتاژ آگهی شما به دلیل پست های جدیدتر به صفحات دیگر تنزل یابد، باز هم لینکی که در رپورتاژ به وبسایت شما داده شده است همیشگی است و برای همیشه می تواند تاثیر خود را روی سئو وبسایت شما داشته باشد.

علاوه بر این رپورتاژ آگهی برای سئوی سایت شما هم به شدت موثر است، چرا که شما در ریپورتاژ چند لینک از بخش‌های مختلف سایت خود قرار می‌دهیم. بنابراین با اینکار شما در حال ساختن چند بک لینک بسیار معتبر برای سایت خود هستید.

باتوجه به این که این رتبه برای مدیران اغلب سایت‌ها و به خصوص سایت‌های محتوا محور مهم است، در این مقاله قصد داریم به بررسی آموزش بهبود رتبه الکسا به همراه افزایش بازدید سایت بپردازیم تا بتوانید رتبه سایت خود را نسبت به سایر سایت‌ها، بهبود ببخشید.

تبلیغات بنری چیست و چرا اهمیت دارد؟

تبلیغات بنری به این صورت است که شما پس از طراحی یک بنر، برای مدت زمان مشخص آن را در یکی از جایگاه‌های تبلیغاتی یکی از وبسایت‌های معتبر و پربازدید قرار می‌دهید. این روش برای برندینگ و آگاهی کاربران از برند شما تاثیر خوبی دارد، اما هزینه تبلیغ آن معمولا بالاست. به همین جهت اگر بودجۀ تبلیغات شما محدود است، این روش را به شما توصیه نمی‌کنم. اما اگر کسب و کار شما رشد خوبی داشته و به دنبال برندینگ هستید، بودجۀ تبلیغاتتان هم مناسب است، تبلیبغات بنری خیلی مناسب شماست و می‌تواند بازدید سایت شما را هم افزایش بدهد.

بنرهای تبلیغاتی قطعات نسبتا کوچکی از کد HTML هستند اما حضور آنها در وب و اهمیت آنها در کسب‌ و کارهای اینترنتی بسیار قابل توجه و گسترده است. ظرف چند سال اخیر، اغلب ما شنیده‌ایم که چقدر می‌شود از اینترنت کسب درآمد کرد. این رسانه‌ی جدید آموزشی و تفریحی که اینترنت نام دارد در اقتصاد انقلاب به پا کرده است و برای افراد و کسب‌وکارهای بسیاری موفقیت به ارمغان آورده است. اما این همه پول را چطور می‌شود از اینترنت به‌دست آورد؟ راه‌های زیادی برای کسب درآمد سایت‌ها از اینترنت وجود دارد که یکی از منابع آن، تبلیغات است و یکی از محبوب‌ترین شکل‌های تبلیغات، تبلیغات بنری است.­ یک بنر تبلیغاتی نوع خاصی از لینک هایپرتکست است. اگر در مورد نحوه‌ی کار کردن صفحات وب اطلاعاتی داشته باشید حتما می‌دانید که یک لینک متنی ابتدایی چطور کار می‌کند. یک بیت از کد HTML، سرور وب را راهنمایی می‌کند تا وقتی کاربر روی قطعه‌ی معینی از متن کلیک می‌کند صفحه‌‌ی وب خاصی را بالا بیاورد. بنرهای تبلیغاتی اساسا همین کار را می‌کنند، فقط اینکه به جای متن، لینک در یک جعبه‌ی حاوی گرافیک (که معمولا با عناصر متنی همراه است) و گاهی اوقات انیمیشن ظاهر می‌شود.

تبلیغ‌کننده‌ها معمولا امید دارند که یک بنر تبلیغاتی یکی از این دو کار را که ذکر خواهیم کرد برای‌شان انجام بدهد. به‌طور ایده‌‌آل، بازدیدکننده‌ی سایتی که در آن از بنر تبلیغاتی استفاده شده است، روی بنر کلیک می‌کند و به صفحه‌ی وب‌سایت تبلیغ‌کننده می‌رود. در این مورد بنر تبلیغاتی بازدیدکننده‌ای را به سایت تبلیغ‌کننده آورده است. در صورتی‌که بازدیدکننده علاوه بر بازدید خرید هم بکند، موفقیت بزرگی برای تبلیغ‌کننده است. حتی اگر بازدید‌کننده بر روی بنر کلیک نکند، خیال تبلیغ‌کننده راحت است که او بالاخره تصویری از بنر را در ذهن خود دارد. این یعنی بازدیدکننده آگاهانه به محتویات بنر توجه می‌کند و در آینده‌ای نزدیک تصمیم می‌گیرد به سایت تبلیغ‌کننده مراجعه کند یا اینکه حداقل متوجه بنر شده است و از کالا و خدمات تبلیغ‌کننده آگاهی پیدا کرده است. این تأثیر دوم تبلیغات، برندگذاری نامیده می‌شود. همه‌ی ما اثرات برندگذاری را تجربه کرده‌ایم. مثلا تلویزیون را روشن می‌کنیم و همیشه تبلیغات فلان برند را می‌‌بینیم. این تبلیغات ظاهرا تأثیر خاصی بر ما ندارند – ما با دیدن تبلیغ از روی کاناپه نمی‌پریم مغازه تا آن را بخریم – اما دفعه‌ی بعدی که مغازه رفتیم با دیدن کالای آن برند ممکن است تصمیم بگیریم آن را بخریم. اگر برای اینکه یک کالا را بر دیگری ترجیح بدهید دلیل خاصی نداشته باشید، به احتمال زیاد کالایی را انتخاب می‌کنید که بیشتر با آن آشنا هستید، حتی اگر این آشنایی از طریق دیدن تبلیغات باشد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *