قبلا خبرهایی به گوش رسیده بود که نشان از سفارش یک بازی توسط KFC داشت اما به تازگی مشخص شده این بازی در واقع برای تمرین کارکنان این فروشگاه زنجیره‌ای مرغ سوخاری به حساب می‌آید.

بازی ذکر شده تمریناتی در قالب واقعیت مجازی هستند که با نام ” Hard Way” و تنها برای کارکنان این KFC در دسترس خواهد بود و به وسیله هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift قابلیت بازی دارند.

نکته اساسی این بازی تجربه پخت مرغ با توجه به دستور غذای کلنل سندرز است، کسی که KFC را پایه گذاشت و بازیکنان یا همان کارمندان این شرکت باید در قالب بازی‌های پورتال شرکت Valve این کار را انجام دهند!

داستان هم به این ترتیب پیش می‌رود که کلنل سندرز یکی از کارکنان را به داخل روند پخت غذا برده و در اینجا بازیکن باید با مواد خام به بهترین شکل ممکن غذا را آماده کند. غذا نباید خیلی خشک یا خیلی آبکی در بیاید و تکنیک ساخت ادویه هم باید به بهترین شکل ممکن باشد. محیط آشپزخانه نباید به هم بریزد و در نهایت شیوه سرخ کردن هم امتیازاتی برای بازیکن خواهد داشت.

طبق گفته برنامه‌نویسان بازی، مراحل پخت غذا در این تمرین تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، در صورتی که در دنیای واقعی این کار به ۲۵ دقیقه زمان احتیاج دارد.

شاید برای یک آموزش معمولی این ۱۵ دقیقه زمان زیادی نباشد، اما در وسعت آموزش‌های KFC این ۱۵ دقیقه صرفه جویی در زمان و هزینه بسیاری را به بار می‌آورد. البته هنوز مشخص نیست که چرا KFC قرار است کارکنانش را به این تمرینات بفرستد، اگر چه هزینه و زمان زیادی در این بین کم می‌شود اما به هیچ وجه تمرینات واقعیت مجازی نمی‌تواند جای کار با مواد واقعی را بگیرد.

در جواب این سوال سخنگوی شرکت KFC گفته: این بازی قرار است بدون هزینه موجبات پیشرفت هر چه بیشتر کارکنان را پدید بیاورد و جایگزینی برای هیچ چیز نیست… قرار است راهی مفرح برای یادگیری باشد. فراموش نکنیم که ما در طول روز بیش از ۱۹ هزار پخت فقط در رستوران‌‌های آمریکا انجام می‌‌دهیم.این اولین بار نیست که در این چند وقته KFC روش‌های نامتعارفی در دنیای فناوری پیش می‌گیرد. چند وقت قبل بود که این شرکت طی یک همکاری با هواوی جعبه‌های غذایی تنها برای چین تهیه دید که شامل یک دسته بازی و کیت نگهدارنده موبایل بود و کسانی که از رستوران‌های این شرکت خرید می‌کردند، می‌توانستند با بسته‌ای تحویل غذای خود بازی کنند!

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *