LinkedIn با بیش از 690 میلیون کاربر در 200 کشور دنیا، بزرگترین شبکه اجتماعی کسب و کار در دنیا به حساب می‌آید. در این شبکه اجتماعی شما فرصت خواهید داشت تا با کاربرانی در دنیا ارتباط برقرار کرده و دانش، ایده‌ها و فرصت‌های شغلی را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. اما LinkedIn دقیقا به چه ترتیب کار می‌کند؟ این سوالی است که در نوشته‌ی امروز به دنبال جواب آن هستیم.

اهداف LinkedIn

در LinkedIn شما می‌توانید یک پروفایل با اطلاعات کامل حرفه‌ای خود بسازید و به این ترتیب وقتی نام شما در گوگل جستجو می‌شود، دیگر می‌دانید چه چیزی از شما و شغلتان در نتایج ظاهر خواهد شد و خود را بهتر می‌توانید به دیگران بشناسانید و از نظر حرفه‌ای نیز رزومه‌ای همیشگی داشته باشید.

یکی از اهداف مهم در LinkedIn ارتباط کاربران با یکدگیر و تبادل اطلاعات و فرصت‌هاست. در بسیاری از شغل‌ها چالش‌هایی به وجود می‌آید که ارتباط جمعی و ایده‌های جمعی می‌تواند به حل آن‌ها کمک کند. در کنار این موضوع، فرصت‌های شغلی و همچنین ارتباطاتی که شکل می‌گیرد، به شما برای پیدا کردن شغل نیز کمک خواهد کرد.

با بودن در لینکدین شما همیشه در دسترس خواهید بود و فرصت‌هایی که برایتان به وجود می‌آیند، از دستتان نخواهد رفت. همچنین شما می‌توانید از پروژه‌های تازه آغاز شده در زمینه‌ی شغلی‌تان، کارهای به وجود آمده و ایده‌های جدید نیز آشنایی پیدا کنید.

ویژگی‌های اصلی LinkedIn

  • Home: وقتی وارد LinkedIn می‌شوید، اولین صفحه‌ای که می‌بنید برگه Home و پست‌هایی است که کاربران مخاطب شما و جاهایی که دنبال کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. مرور این پست‌ها اهمیت دارد و شما می‌توانید از شرایط دنیای کسب و کار اطلاع پیدا کنید.
  • Profile: اطلاعات شما از جمله عکس، موقعیت مکانی، اطلاعات کسب و کار و … در این جا نمایش داده می‌شود. بسیار مهم است که اطلاعات خود را به صورت کامل و با جزییات وارد کنید و همچنین از تجربه‌های کاری و تحصیلات خود بنویسید و سعی کنید یک رزومه کامل از خود ارائه کنید.

  • My Network: در این جا شما تمام حرفه‌هایی را می‌بینید که آن‌ها را به ارتباطات خود در LinkedIn اضافه کرده‌اید. شما می‌توانید اطلاعات این بخش را به دلخواه تغییر دهید.
  • Jobs: تمامی شغل‌ها در این بخش لیست می‌شوند و شغل‌های پیشنهادی نیز در این جا درج خواهند شد. این شغل‌ها عموما بر اساس اطلاعاتی که وارد کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود.
  • Interests: در کنار دنبال کردن بعضی شغل‌ها شما می‌توانید بعضی علاقه‌مندی‌ها را نیز به صفحه خهود اضافه کنید. این علاقه‌مندی‌ها می‌تواند شرکت‌های مختلف یا گروه‌هایی بر اساس موقعیت مکانی و .. باشد.
  • Search bar: نوار جستجو همنطور که از اسمش پیداست برای جستجو در بخش‌های مختلف انجام می‌گیرد و شما می‌توانید در حالت پیشرفته، فیلترگذاری‌های متفاوتی برای نتایج جستجو در نظر بگیرید.
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای ضروری آن – بخش اول

  • Messages: پیغام‌ها بخشی جدا نشدنی از شبکه‌های اجتماعی هستند و شبکه‌ای اجتماعی بر پایه کسب و کار نیز به آن احتیاج دارد.

مخاطبین LinkedIn چه کسانی هستند؟

در گذشته LinkedIn کاملا یک فضای حرفه‌ای بر پایه کسب و کار داشت. با به روزرسانی‌های جدید که صورت گرفت، بعضی‌ها آن را به فیسبوکی جدید تشبیه کردند. البته با این که در ظاهر این امر کاملا گویا است، اما هنوز هم مخاطبین LinkedIn برای کسب و کار و تبادل اطلاعات در این شبکه حضور دارند. از نظر جنسیت کاربران، کمی شرایط به سمت مردان سوق پیدا می‌کند و از نظر سنی نیز یک چهارم مخاطبین LinkedIn بین 18 تا 29 سال سن دارند.

چه چیز ویژه‌ای در LinkedIn وجود دارد که آن را برای کسب و کار بهتر می‌کند؟

با توجه به وجود کمپانی‌های مختلف و ابزارهایی که در LinkedIn گنجانده شده، فضایی کلی در این سایت ایجاد شده تا کاربران برای ارتباط مبتنی بر کسب و کار و حرفه‌ی خود، روی LinkedIn فعالیت کنند. ساختن ارتباطات و استفاده از آن‌ها برای پیدا کردن پروژه‌های کاری یا موقعیت‌های شغلی همچون ساخت ارتباط در دنیای واقعی است و بر روی شبکه‌های مجازی نیز این مهم در LinkedIn صورت می‌گیرد.

کار کردن با این پلت‌فرم ساده بوده و ما در این پست شروع به کار در آن را کاملا توضیح داده‌ایم. همین سادگی باعث می‌شود تا تنها جمعی از برنامه‌نویسان در LinkedIn نباشند و همچون شبکه‌های اجتماعی دیگر، جامعه‌ای بزرگ ساخته شود.

چه شغل‌هایی در LinkedIn فعالیت دارند؟

در حال حاضر کسب و کاری نیست که در LinkedIn فعالیت نداشته باشد. کمپانی‌های مختلف و کسانی که در حرفه‌های مختلف فعالیت دارند در LinkedIn هستند و ارتباطات خود را در این شبکه اجتماعی گسترش می‌دهند.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *