شرکت Virtuix یک استارت‌آپ بسیار پرطرفدار ارائه کرده که سعی دارد تا خانه‌ها را به پارک‌های واقعیت مجازی بدل کند. ابزاری که اگر به بازار بیاید، به واقع می‌تواند انقلابی در بازی‌های واقعیت مجازی خانگی باشد و دست تولید کنندگان بازی‌های کامپیوتری را برای خلق آثاری متفاوت باز می‌گذارد.

Omni One

Omni One

Omni One Omni-Directional Treadmill وسیله‌ای متفاوت است که همانطور که از اسمش پیداست، شبیه به یک تردمیل بوده و شما می‌توانید با کمک این ابزار، در محیط بازی قدم بزنید و محدودیت‌ها عینک‌های واقعیت مجازی را تا حد زیادی از بین ببرید. چیزی شبیه به اتفاقی که در فیلم “بازیکن شماره 1” رخ داده بود، البته با تم علمی تخیلی کم‌تر.

با این وسیله شما این امکان را خواهید داشت که در جهت‌های مختلف حرکت کنید و همانطور که عینک واقعیت مجازی را به چشم دارید، به قدم زدن بپردازید. نکته‌ی بسیار جالب در مورد این وسیله این است که برای کار با آن نیاز به هیچ گونه راه‌اندازی حرفه‌ای ندارید و دقیقا بعد از باز کردن جعبه و وصل کردن سیم کامپیوتر به آن، می‌توانید به بازی کردن مشغول شوید.

Omni One

مدیرعامل شرکت Virtuix دستگاه Omni One را دستگاهی خارق‌العاده برای حرکت کردن در جهت‌های مختلف تعریف کرده است. اگر می‌خواهید جذابیت این وسیله برایتان بیشتر باشد، باید بگوییم که این وسیله در ابتدا از 30 بازی پشتیبانی خواهد کرد که فورتنایت و یکی از نسخه‌های کال آو دیوتی از جمله‌ی این بازی‌ها خواهند بود. جدا از نسخه‌های بزرگ‌تر، نسخه‌ی خانگی اندازه‌ای متعارف دارد و هر خانه‌ای می‌توانید آن را نصب کنید.

ایده‌ی این دستگاه از تبلیغات همین شرکت آمده که در واقع برای نسخه‌ی حرفه‌ای و بزرگ آن بود که در بیش از 500 مجموعه‌ی واقعیت مجازی در 45 کشور مختلف نصب شده است، پس Virtuix را باید یکی از حرفه‌ای‌ها در زمینه‌ی ساخت چنین وسیله‌ای به حساب آورد.

Omni One

زمان ارائه Omni One

بعد از موفقیتی که نسخه‌های حرفه‌ای Omni در دنیا داشت، روند پیشرفت شرکت سرعت بیشتری گرفت و گفته می‌شد تا نیمه‌ی دوم سال 2021 این محصول به بازار عرضه می‌شود که البته با اتفاقات پیش آمده و بیماری همه‌گیری که منتشر شد، این تاریخ به اوایل سال 2022 تغییر پیدا کرد. جالب این که پیش خریدهای زیادی برای این محصول انجام شده و با این که ارائه چیزی حدود 6 ماه به تاخیر افتاده، اما تنها یک مورد از پیش خرید‌ها کنسل شد!

گجت Omni One

این شرکت محصولات دیگری را نیز قرار است در زمینه‌ی بازی‌های کامپیوتری تولید کند و سرمایه‌گذاری‌هایی نیز در زمینه محصولات این چنینی انجام داده است و به نظر می‌رسد، ایده‌های گسترده‌ای درباره بازی‌های واقعیت مجازی در این شرکت وجود درد.

قیمت تقریبی

ماشین Omni One

این محصول قیمت 1995 دلاری خواهد داشت که البته شامل یک ست عینک واقعیت مجازی و نرم‌افزار راه‌اندازی نیز می‌شود. یک کیت 995 دلاری نیز برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده که برای ساخت بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش‌بینی Virtuix این است که روزانه 1.1 میلیون کاربر از دستگاه‌های این شرکت چه در نسخه خانگی چه در نسخه‌های حرفه‌ای مخصوص پارک‌های بازی استفاده کنند.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *