پرستاشاپ یکی از فروشگاه‌سازهای بسیار حرفه‌ای و کاربردی است که با استفاده از آن قادر به راه‌اندازی انواع فروشگاه‌های اینترنتی خواهید بود. ساختار حرفه‌ای و منعطف آن باعث شده است که کاربران زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کند. سریع نصب می‌شود و اگر کمی با زبان PHP آشنایی داشته باشید می‌توانید فروشگاه مورد علاقه‌ی خود را طراحی کنید. در مقاله قبلی به بررسی هزینه‌های پرستاشاپ پرداختیم و در این مقاله نیز قصد داریم به بررسی برخی دیگر از هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ بپردازیم.

هزینه طراحی قالب یا استفاده از قالب‌های آماده

یکی دیگر از مهم‌ترین هزینه‌هایی که راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ برای شما دربر خواهد داشت، هزینه‌های مربوط به طراحی قالب پرستاشاپ یا قالب‌های آماده است.اگر بخواهید از قالب‌های اختصاصی استفاده کنید، باید از یک توسعه‌دهنده این سیستم کمک بخواهید تا با توجه به نیازها و امکاناتی که می‌خواهید برای شما برآورد هزینه کند. البته سابقه طراح و مجموعه‌ای که قصد دارید طراحی قالب خود را به آن بسپارید کمی در هزینه‌های شما تاثیر دارد!

اگر هزینه‌های طراحی قالب اختصاصی برای شما سنگین باشد و بودجه درنظر گرفته شده برای آن کافی نباشد، ممکن است بخواهید از قالب تجاری یا حتی رایگان استفاده کنید! قالب‌های تجاری در مارکت‌های ایرانی و خارجی در دسترس هستند که اگر کسب‌وکار شما فارسی باشد، باید از یک قالب فارسی‌ استفاده کنید. اگر از مارکت‌های ایرانی قالب خود را تهیه کنید، قالب به صورت فارسی در دسترس شما قرار می‌گیرد اما اگر بخواهید از یک مارکت خارجی استفاده کنید، باید قالب خود را راست‌چین و فارسی‌سازی کنید.

  • پرشین تولز ارائه دهنده میزبانی وب بر روی سرورهای قدرتمند لینوکس و ویندوز ، در ایران و خارج از ایران به همراه کنترل پنل های قدرتمند plesk و cPanel  که امکانات فراوانی برای مدیریت فایلها و دیتابیس فراهم می کنند.

فارسی‌سازی قالب نیز نیازمند دانش آن است اما اگر بخواهید آن را به دست متخصص نیز بسپارید، هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. انتخاب قالب از مارکت‌ها نیز تنها به سلیقه شما مربوط می‌شود و اکثر این قالب‌ها به صورت کاملا استاندارد طراحی شده‌اند! یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای قرار گرفتن قالب‌ها در مارکت‌، بهینه‌بودن آن و استاندارد آن است که اگر طراح نتواند استانداردهای لازم را کسب کند نمی‌تواند قالب خود را ارائه کند؛ بنابراین اگر قصد تهیه قالب از مارکت‌ها را دارید باید بگوییم که خیالتان از استاندارد بودن آن قالب‌ها راحت باشد.

توانایی کار با کنترل‌پنل‌های هاست

یکی از موارد دیگری که پس از تهیه هاست اهمیت دارد، توانایی کار کردن با کنترل پنل آن هاست است! این موضوع به این معنی است که در مسیر مدیریت یک فروشگاش آنلاین ممکن است مشکلات زیادی برای شما بوجود بیاید که باید از طریق هاست اقدام به رفع آن کنید؛ اگر شما توانایی کار با انواع کنتر‌ل‌پنل‌ها یا حداقل توانایی کار با یک کنترل‌پنل که سایت شما بر روی آن میزبانی وب می‌شود را داشته باشید، به راحتی می‌توانید مشکل خود را برطرف کنید!

اما اگر شما نتوانید با آن کنترل‌پنل کار کنید و روی آن مسلط نباشید، باید از یک متخصص کمک بگیرید که در اینصورت باید هزینه‌هایی را جهت پشتیبانی هاست به آن فرد بدهید. اگر شما بخواهید یک فروشگاه را مدیریت کنید، نیازمند این هستید که به صورت منظم از هاست خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل آن را بازگردانی کنید. اگر شما نتوانید از هاست خود بکاپ تهیه کنید، این موضوع سبب می‌شود تا یک فرد را استخدام کنید!

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ابتدا کار با یک کنترل‌پنل خاص نظیر سی‌پنل یا کنترل پنل دایرکت‌ادمین را فرا بگیرید و سپس اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کنید. البته وظیفه تهیه نسخه پشتیبان از سایت بر عهده هاستینگ‌ است اما گاهی هاستینگ‌ها به وظیفه خود به درستی عمل نمی‌کنند و اگر خودتان بتوانید نسخه پشتیبان تهیه کنید، بسیار بهتر خواهد بود.

اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی هستید که آن کسب‌وکار محصولی را برای ارائه و فروش دارد، اولین قدم برای راه‌اندازی آن کسب‌وکار انتخاب یک فروشگا‌ه‌ساز کامل و متناسب با نیاز شما است. اگر در انتخاب فروشگاه‌ساز خود دقت کافی نداشته باشید و با متخصص سیستم‌های فروشگاه‌ساز مشورت نکنید، ممکن است فکر کنید این انتخاب شما کاملا درست بوده است اما پس از مدت زمان کوتاه یا طولانی مشکلاتی که در ادامه برای شما بوجود می‌آیند سبب می‌شوند تا به فکر انتخاب یک فروشگاه‌ساز دیگر و انتقال سایت خود باشید. در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های پرستاشاپ پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *