سفرهای کوتاه مدت به بیرون از شهر یا اتفاقات طبیعی و غیر طبیعی ناگوار ممکن است ما را در موقعیتی قرار دهد که به پاوربانک بزرگ‌تری از نسخه‌های معمول موبایل احتیاج پیدا کنیم. در این مطلب قصد داریم RAVPower را به شما معرفی کنیم که با باتری ۲۰,۱۰۰mAh و خروجی AC می‌تواند بخش زیادی از این مشکل را حل کند.

مشخصات ظاهری و فنی

  • ابعاد: ۶٫۹۵ در ۶٫۹۵ در ۱۴٫۴۷ سانتی‌متر
  • وزن: ۵۷۰ گرم
  • نوع باتری: ۲۰,۱۰۰mAh  – Lithium
  • پشتیبانی از USB Type A و C
  • iSmart و  شارژ سریع
  • خروجی ۱۱۰ ولت مدل آمریکایی با دو حالت اتصال
  • خروجی ۲۲۰ ولت با سه حالت اتصال

طراحی ظاهری:

طراحی ظاهری RAVPower

شکل کلی این باتری نسبتا کوچک شبیه به بلندگوهای وایرلس است. ظاهر ساده‌ای دارد و ۵ چراغ‌ LED نشان‌دهنده میزان باتری در نواری بالای آن به زیبایی جا گرفته است. بدنه پلاستیکی با حاشیه‌های گرد و سطح  نسبتا براق آن هم خوشبختانه اثر انگشت زیادی به خود نمی‌گیرد. در کل شمایل این پاوربانک ساده‌ست و به منظور کاری که ساخته شده، این سادگی بهترین انتخاب برای طراحی بدنه آن است.

شارژ USB

در نقاط اتصال دستگاه همانطور که گفتیم و می‌بینید دو شکل USB در نظر گرفته شده که خب تمامی دستگاه‌ها نهایتا همین دو نوع را دارند. در واقع استفاده از Type-C در این دستگاه نشان می‌دهد که سازندگان قصد داشته‌اند تا این محصول را برای همه عرضه کنند، چون دستگاه‌های زیادی نیستند که به این پورت وصل شوند و مسلما تبدیل‌های زیادی برای این مدل‌ها هم در بازار پیدا می‌شود.

از هر دوی این پورت‌ها به صورت همزمان می‌توانید استفاده کنید و با توجه به میزان باتری دستگاهی که قصد شارژ آن را دارید، حدودا ۴ تا ۵ بار به صورت کامل می‌توانید گوشی خود را شارژ کنید و ۱ تا ۲ بار آیپد را.

خروجی AC

پورت های RAVPower

مشکلات این دستگاه کوچک که ادعاهای بزرگی دارد در این بخش کم‌کم آغاز می‌شود. خروجی AC در مدل آمریکایی دستگاه‌هایی تا ۶۵W و در مدل دیگر ۵۰W را پشتیبانی می‌کند، اما خب همانطور که می‌دانیم بسیاری از لپ‌تاپ‌ها در رنج ۲۹ تا ۶۰W سیر می‌کنند و Macbook Pro خود شارژری ۸۰W دارد. البته برای مک‌بوک‌ها می‌توان از USB استفاده کرد که کندتر از حالت معمول می‌شود اما به طور کلی از RAVPower باید برای شارژ دستگاه‌های کوچک‌تر استفاده کرد.

مسئله دیگر در مورد این است که دستگاه‌های هوشمند عملکرد بهتری دارند. برای مثال شارژ لپ‌تاپ‌ها بدون هیچ مشکلی انجام می‌شوند اما وقتی پنکه خانگی با ۳۲W را به آن متصل کردیم عملکرد کندتری از حد معمول داشت و بازده باتری چیزی حدود ۲۸W بود. نکته دوم اینکه عموما وقتی از دستگاه‌های غیر هوشمند استفاده می‌کنید میزان باتری بیشتری نسبت به مصرف واقعی صرف می‌شود.

اما باید آن را خریداری کنیم؟

RAVPower

واقعیت این است که صنعت باتری‌ها در پنج سال اخیر تغییر زیادی نکرده است. برای طول عمر باتری‌ها یا حجم آن‌ را اضافه کرده‌اند یا اینکه استفاده از کامپننت‌های بهتر میزان اتلاف انرژی را در آن کم کرده‌اند.

RAVPower هم دقیقا همان چیزی است که روی بسته آن قید شده. باتری بزرگی با خروجی AC که قیمت مناسبی دارد. پس به نظر می‌رسد اگر نیازی به همچین دستگاهی داشته باشیم باید به سراغ آن بریم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *