آیا می‌خواهید ایمیل‌های اعلان نظر وردپرس خود را بهبود ببخشید؟ بخش نظرات در سایت‌ها بسیاری کاربران را درگیر مباحث می‌کند و در این میان وردپرس نظرات مربوط به پست‌های شما را به وسیله ایمیل به شما خبر می‌دهد. در این مقاله مروری داریم بر چگونگی مدیریت ارسال و محتوای این ایمیل‌ها.

چرا ایمیل‌های اعلان نظرات کاربران را بهبود ببخشیم؟

نظرات یک فعالیت مهم در بسیاری از وب‌سایت های وردپرس، به ویژه سایت‌های خبری و وبلاگ‌ها است. نظرات بیشتر به معنای مخاطبان فعال و در نتیجه بازدید بیشتر صفحه و درآمد بیشتر است. با این حال، به طور پیش فرض سیستم نظرسنجی وردپرس نسبتا محدود است و این اطلاعیه‌ها را فقط به مدیران سایت و نویسندگان ارسال می‌کند. و گزینه‌ای برای اطلاع‌رسانی به کاربران برای نظرات جدید وجود ندارد.
فوق‌العاده نبود اگر کاربران می‌توانستند اعلان نظرات جدید را دریافت کنند؟ یا وقتی کسی به نظرات آن‌ها پاسخ می‌دهد؟ در این مقاله به شما نشان می‌دهیم چگونه می‌توان ایمیل‌های اعلان نظر پیش فرض وردپرس را برای یک تجربه کاربری جذاب در وب‌سایت خود گسترش دهید.

گزینه پیش‌فرض نظرات در وردپرس

به طور پیش‌فرض وردپرس گزینه‌ای برای اعلان نظر به کاربران ندارد. با این حال گزینه‌ای برای اعلان نظر جدید با ایمیل و یا هنگام نظرسنجی دارد.

هر دوی این اعلان‌ها برای مدیریت سایت ارسال می‌شود همچنین یک اعلان نظر جدید هم برای نویسنده پست ارسال خواهد شد. اگر نمی‌خواهید اعلان‌هایی را برای نظرات داشته باشید، پس می‌توانید به سادگی تیک داخل در این کادر را بردارید. این می‌تواند برای وقتی که نظرات زیادی در وبسایت خود دارید مفید باشد.

اجازه دهید کاربران بدانند که نظرشان تایید شده است

کاربران متوجه نمی‌شوند که نظرشان تایید شده است یا خیر آن‌ها فقط می‌دانند که نظرشان منتظر تایید است وقتی نظری می‌نویسند بسیاری از این کاربران دیگر به سایت شما بازنمی‌گردند و هرگز متوجه نمی‌شوند که نظرشان تایید شده یا پاسخ داده شده است.
شما می‌توانید با نصب و فعال‌سازی افزونه Comment Approved این کار را انجام دهید. Comment Approved به کاربران اعلان تایید نظر خواهد داد وقتی که نظراتشان تایید می‌شود. و کاربران هم می‌توانند گزینه‌اش را هنگام ثبت نظر تیک بزنند. همچنین می‌توانید یک ایمیل سفارشی برای تایید نظرات کاربران ارسال کنید.

 

به کاربران اجازه مشترک شدن در نظرات را در وردپرس بدهید

نظردهندگان شما هیچ راهی برای آگاهی از پاسخ دریافتی از سمت شما ندارند. وقتی آن‌ها یک نظر می‌نویسند باید مجدد به سایت سربزنند تا ببینند آیا کسی پاسخ داده یا خیر. برای حل این مشکل شما نیاز به نصب و راه‌اندازی افزونه وردپرس Subscribe to Comments Reloaded دارید. این افزونه به کاربران شما این امکان را می‌دهد تا در نظرات هر مقاله‌ای در وبسایت شما صرف نظر از این که آیا نظری برجای گذاشته‌اند یا نه در آن مشترک شوند. در ضمن هر زمان هم خواستند می‌توانند آن را غیرفعال کنند.

امکان مشترک شدن کابران تنها در نظرات خودشان در وردپرس

بیشتر کاربران تمایلی به گرفتن تمام رویدادهای نظرات در یک مقاله نیستند و تنها می‌خواهند از نظر خودشان آگاه شوند. شما می‌توانید این ویژگی را با استفاده از همان افزونه Subscribe to Comments Reloaded اضافه کنید. خیلی ساده به صفحه تنظیمات افزونه بروید و روی گزینه yes کنار Advanced Subscription کلیک کنید.

امکان مشترک شدن نویسندگان در پست‌های دیگر نویسندگان

اگر یک وبلاگ چند نویسنده دارید ممکن است که نویسندگان بخواهند در مباحث دیگر شما شرکت کنند. اگر شما مشترک شدن در نظرات را فعال کردید پس نویسندگان می‌توانند به صورت دستی وارد شده و به نظرات کاربران بپردازند. با این حال اگر می‌خواهید کاربران تمام رویدادهای نظرات را دریافت کنند می‌توانید این کار را با افزونه cbnet Multi Author Comment Notification انجام دهید. بعد از نصب و فعال‌سازی افزونه باید برای پیکربندی آن به صفحه Settings » Discussion بروید.

با این افزونه می‌توانید نقش‌هایی که اعلان رویداد نظر می‌گیرند را تعیین کرده و ایمیل آن‌ها را اضافه کنید. این ویژگی زمانی اهمیت می‌یابد که کاربران را به عضویت در می‌آورید و مسئول رسیدگی به نظرات خود شما هستید.

ایجاد اطلاع رسانی سفارشی در وردپرس

آیا می‌خواهید اطلاعیه‌های سفارشی خودتان را در وردپرس ایجاد کنید؟ سفارشی کردن اعلان به شما این امکان را می‌دهد تا اعلان رویداد وردپرس را تغییر داده و با اعلان‌های خود جایگزین کنید. در ابتدا شما بایدBetter Notifications for WordPress نصب و فعال‌سازی کنید. پس از فعال‌سازی برای ایجاد اعلان سفارشی خود باید به صفحه Notifications » Add New بروید.

شما می‌توانید اعلان‌ها را به هر نقش کاربر، کاربران مستقل ارسال کنید، یا آدرس ایمیل را به صورت دستی وارد کنید. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا به طور کامل ایمیل ارسال شده توسط وردپرس را سفارشی کنید. برای افزودن برچسب‌های سفارشی، می‌توانید از کدهای کوتاه داخل متن ایمیل استفاده کنید.

بهبود قابلیت تحویل ایمیل‌های وردپرس

اگر وبسایت وردپرس شما نتواند اعلان‌ها را ارسال کند تمام راهنمایی‌های بالا با شکست مواجه خواهد شد. برای رفع مشکلات ایمیل وردپرس و بهبود قابلیت ارسال ایمیل، باید پلاگین WP Mail SMTP را نصب و فعال کنید. پس از فعال‌سازی برای تنظیم افزونه به صفحه Settings » WP Mail SMTP بروید.

WP Mail SMTP

این افزونه به شما این اجازه را می‌دهد تا از SMTP برای ارسال ایمیل استفاده کنید. SMTP یک روش بسیار بهتر و قابل اطمینان‌تر از ارسال ایمیل پیش‌فرض وردپرس است. این افزونه با هر سرویسی که از SMTP پشتیبانی می‌کند کار می‌کند. این شامل حساب Gmail رایگان شما و همچنین Gsuite یا Google Apps for Work، Mailgun و Sendgrid می‌باشد.

Join the Conversation

7 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *