اسکرین شات‌ها یا عکس‌هایی که از روی اینترنت دانلود می‌کنید، عموما به صورت فایل‌های JPG و PNG ذخیره می‌شوند و اگر نیاز داشته باشید که آن‌ها را به صورت PDF برای کسی ارسال کنید، حتما باید فایل‌ها را تبدیل کرده و به حالت PDF در بیاورید. خوشبختانه برای این کار نیاز به نصب برنامه‌ای جداگانه نداشته و خود ویندوز 10 ابزاری در خودش دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

برنامه پیش فرض ویندوز 10 برای اجرای عکس‌ها Photos نام داد که اگر برنامه‌ی جانبی برای این کار نصب نکرده باشید، با دبل کلیک روی هر عکسی، فایل مورد نظر در محیط این برنامه اجرا می‌شود. پس به سراغ عکسی که می‌خواهید به فایل PDF تبدیل کنید رفته و روی آن دبل کلیک کنید.

اگر برنامه‌ی پیش فرض را تغییر داده‌اید، راحت‌ترین راه این است که روی عکس کلیک راست کرده و از منوی Open With برنامه‌ی Photos را انتخاب کنید یا این که استارت منو را باز کرده، Photos را تایپ و اینتر بزنید.

بعد از این که برنامه باز شد، در مرورگر Photos عکس مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید چند عکس را همزمان به PDF تبدیل کنید، حتما باید برنامه را از طریق استارت منو باز کرده و از مرورگر خود برنامه، چند عکس را به صورت همزمان انتخاب نمایید. برای این کار روی Select که در عکس زیر برایتان مشخص کرده‌ایم، بزنید.

سپس عکس‌های مورد نظر خود را به وسیله‌ی کلیک کردن نشانه گذاری کنید.

حالا چه یک عکس چه چند عکس را انتخاب کرده‌اید، باید به صفحه پرینت بروید. برای اینکار هم روی آیکون پرینت می‌توانید کلیک کنید و هم این که کلید‌های Ctrl+P را به صورت همزمان روی کیوبرد بزنید.

صفحه پرینتر برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد. در این صفحه باید روی فلش انتخاب‌های Printer کلیک کنید.

بین گزینه‌ها به دنبال Microsoft Print to PDF گشته و آن را انتخاب کنید.

در پایین سمت چپ پنجره، گزینه‌ی Print را خواهید دید که باید روی آن بزنید. نگران نباشید، چیزی روی پرینتر شما چاپ نخواهد شد، بلکه به این ترتیب شما یک فایل PDF خواهید داشت که حاوی عکس یا عکس‌هایی است که انتخاب کرده‌اید و در پایان می‌توانید آن را ذخیره کنید.

بعد از پرینت باید آدرس جایی که می‌خواهید فایل ذخیره شود را اعلام کرده و اسمی برایش انتخاب کنید. در نهایت روی Save بزنید.

کار به اتمام رسید و فایل مورد نظر شما به PDF تبدیل شد. البته برنامه‌های متعددی به این منظور وجود دارد که امکانات گسترده‌ای را برای شما به همراه خواهند داشت، اما با این روش، به سادگی و بدون هیچ دردسر و نصب برنامه‌ای، می‌توانید به سرعت فایل‌های مورد نظر خود را PDF تبدیل کنید و آن‌ها را برای هر کس که می‌خواهید ارسال نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *