با توجه به استاندارد برنامه‌های پیام رسان،می توان گفت تلگرام یک اتفاق ویژه است و بیشتر از این که یک پیام‌‌‌رسان باشد، شبیه به یک شبکه‌ی اجتماعی کامل با امکانات بسیار خوب است. یکی از دلایل این امر، وجود کانال‌های عمومی است که شبیه به وبلاگ‌های ساده‌ای هستند که هر کاربری می‌تواند در آن‌ها عضو شده و از اطلاعاتشان بهره ببرد.

اگر خیلی از تلگرام استفاده نکرده‌اید و با کانال‌ها آشنایی ندارید، بهتر است نگاهی به آموزش امروز ما درباره کانال‌های تلگرامی بندازید.

کانال‌های تلگرامی چطور کار می‌کنند؟

کانال‌های تلگرامی کاملا با گروه‌ها متفاوت هستند و در آن‌ها یک یا چند نفر مسئول تولید محتوا بوده و پیغام‌هایی که می‌گذارند، توسط اشخاص مختلف که در آن کانال عضو شده‌اند، قابل دیدن است. اگر چه حالا کاربران می‌توانند در صورت دادن دسترسی از طرف سازنده، در زیر پست‌ها نظر بگذارند، اما به طور کلی نمی‌توانند پست گذاشته یا تغییری در کانال ایجاد کنند. همانطور که گفتیم، این کانال‌ها بیشتر شبیه به یک وبلاگ هستند و محدودیتی در تعداد کاربرانی که در آن‌ها جذب می‌شوند وجود ندارد.

مدیران کانال‌ها می‌توانن پیغام، صوت، ویدیو، عکس، نظر سنجی و … بر روی کانالشان منتشر کنند.

چطور یک کانال تلگرامی پیدا کرده و در آن عضو شویم؟

کار کردن با تلگرام واقعا ساده است و به همین دلیل با سرعت واقعا بالایی، هر روز تعداد زیادی کاربر جدید جذب می‌کند. برای مثال، شما اگر آدرس کانالی را داشته باشید، به راحتی می‌توانید در بخش جستجو زده و آن را پیدا کنید. اگر هم خیلی آدرس خاصی ندارید، می‌توانید به سایت کانال‌های تلگرامی رفته و در میان دسته‌بندی‌های مختلف از جمله کتاب، فیلم، تکنولوژی و … گشته و کانال‌های مختلف را پیدا نمایید.

برای مثال در این سایت ما روی یک کانال کلیک می‌کنیم.

وقتی به صفحه‌ی کانال رفتید، باید برای عضویت روی Subscribe کلیک کنید. با زدن روی این لینک به برنامه‌ی تلگرام می‌روید و کانال در محیط تلگرام برای شما باز می‌شود.

حالا کافی است روی Join لمس کرده تا عضو کانال شوید.

جستجو و پیدا کردن کانال

گاهی شما اسم دقیق کانالی را نمی‌دانید، اما باز هم می‌توانید با جستجو کردن در خود برنامه به آن کانال برسید. برای این کار در نسخه تلگرام به شکل زیر عمل کنید:

ابتدا روی آیکون ذره بین در بالای برنامه لمس نمایید.

حالا عبارت مورد نظر خود را جتسجو کنید. می‌بینید که چند گزینه برای شما نمایش داد خواهد شد.

با لمس هر کدام از گزینه‌های وارد کانال مورد نظر خواهید شد و در نهایت باید روی Join بزنید تا عضو کانال شوید.

کاربران آیفون کافی است به برگه Chats رفته و در بالای صفحه جایی که در عکس زیر مشخص کرده‌ایم، عبارت مورد نظر خود را وارد کنند.

می‌بینید که باز هم نتایج به همان شکل برای شما نمایش داده می‌شوند که شما می‌توانید کانال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

و مثل همیشه برای عضویت روی Join بزنید.

در نسخه‌های دستکتاپی نیز تقریبا شکل کار شبیه به نسخه اندرویدی است.

خفه کردن صدای کانال‌های تلگرامی

یکی از چیزهایی که بعد از عضویت در چند کانال برایتان مشکل ساز خواهد شد، صدای پست گذاری کانال‌هاست که با هر پست یک نوتیفیکیشن برای شما ارسال می‌شود. شما با خفه کردن کانال‌ها دیگر نه صدایی ازشان می‌شنوید و نه دیگر برایتان نوتیفیکیشن ارسال می‌شود.

برای انجام این کار، به هر کانالی که خواستید بروید و می‌بینید که پایین صفحه یک گزینه‌ی Mute وجود دارد. لا لمس آن کانال بی‌صدا می‌شود. هر موقع خواستید می‌توانید این گزینه را به حالت قبلی برگردانید.

خروج از کانال تلگرامی

این کار نیز در نسخه‌های مختلف برنامه کمی متفاوت است. برای مثال در نسخه‌ی اندروید بعد از ورود به کانال باید روی اسم آن به شکلی که در زیر مشخص کرده‌ایم لمس کنید.

سپس روی سه نقطه در بالا سمت راست بزنید.

حالا روی Leave Channel لمس کنید.

در نهایت Leave Channel را دوباره در پیغامی که نمایش داده می‌شود انتخاب نمایید.

اما آن‌هایی که آیفون دارند، باید ابتدا به کانال رفته و روی اسم آن لمس کنند.

حالا در همان صفحه گزینه‌ی Leave را خواهید دید که باید انتخابش کنید.

و در پیغامی که نمایش داده می‌شود، Leave Channel را بزنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *