اگر به هر ترتیب نیاز داشته باشید که از آدرس یک صفحه وب، کد QR بسازید، اصلا نیازی نیست که به سراغ نصب برنامه‌های مختلف بروید، بلکه این کار را می‌توانید با مرورگرهایی که دارید نیز انجام دهید. البته ما در نوشته امروز تنها آموزش ساخت کد‌های QR با بینگ و فایرفاکس را یاد خواهیم داد، اما در حال حاضر کروم و دیگر مرورگرها نیز چنین قابلیتی دارند یا به وسیله‌ی افزونه، می‌توان این قابلیت را به آن‌ها بخشید.

مثلا در بینگ شما بدون نیاز به افزونه می‌توانید کد QR بسازید، در صورتی که در فایرفاکس، باید از افزونه استفاده کنید.

ساخت کد QR در بینگ

برای این کار باید به bing.com بروید. البته همین اول کار بگوییم که این کار فعلا تنها در نسخه‌ی دسکتاپ قابل انجام است.

در بخش جستجو، عبارت generate qr code را تایپ کرده و اینتر بزنید.

همانطور که می‌بینید، نتیجه‌ی جستجوی شما با دیگر نتایج کمی متفاوت است و یک بخش به شما نمایش داده می‌شود که شما با تایپ آدرس مورد نظرتان، می‌توانید یک کد QR اختصاصی داشته باشید. برای این کار آدرسی که مد نظر دارید را همراه با پیشوند http:// قید کنید.

سپس باید روی کد QR دبل کلیک کنید تا کد مورد نظر برایتان ساخته شود. سپس شما می‌توانید آن را به صورت عکس با کلیک راست و زدن Save As ذخیره کنید و برای هر کس که می‌خواهید ارسال نمایید.

این روش بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید.

ساخت کد QR در فایرفاکس

تا زمانی که قابلیت‌های اینچنین به فایرفاکس اضافه شود، فعلا طرفداران این مرورگر، باید از افزونه‌هایی که به این منظور ارائه شده استفاده کنند. افزونه‌هایی که این کار را در فایرفاکس به انجام می‌رسانند، زیادند و ما فقط چند نمونه از آن‌ها را در این نوشته قید می‌کنیم:

تقریبا تمامی افزونه‌های کد QR به یک شکل کار می‌کنند و تنها شاید در ظاهر با هم متفاوت باشند. اما در حال حاضر Offline QR Code Generator با امتیاز بالایی که گرفته و همچنین کدهای رنگی که می‌سازد و به صورت آفلاین نیز کار می‌کند، شاید بهترین انتخاب در فایرفاکس باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *