تلگرام این روزها بی‌رقیب است. از نظر امکانات، هیچ پیام رسانی به پایش نمی‌رسد و هر روز به تعداد کاربران آن اضافه می‌شود. با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید اکانت خود روی این پیام رسان را غیر فعال یا پاک کنید.

برای این کار یک سوییچ در نظر گرفته نشده تا خیلی راحت این کار را انجام دهید و باید چند مرحله‌ای را طی نمایید. اما شاید قبلش بخواهید، از اطلاعاتی که روی تلگرام دارید، نسخه پشتیبان تهیه کنید. خب آموزش امروز ما این بخش را نیز پوشش می‌دهد، پس در ادامه همراه ما باشید.

گرفتن خروجی از اطلاعات تلگرام

تلگرام این امکان را به شما نمی‌دهد که به صورت موقت، اکانت خود را پاک کنید و وقتی که این کار را انجام دادید، اطلاعاتی که روی این پیام رسان دارید، به صورت کامل پاک خواهند شد و دیگر به چت‌ها، عکس‌ها یا هر چیز دیگری که روی تلگرام داشتید، دسترسی نخواهید داشت. خوشبختانه این پیام رسان، ابزار بسیار خوبی برای گرفتن خروجی از این اطلاعات دارد و هر کاربری به راحتی می‌تواند، هر چیزی که می‌خواهد را دریافت کرده و روی دستگاه خود حفظ کند.

برای این کار حتما باید نسخه PC تلگرام را نصب کنید. در ادامه روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست کلیک کرده و به Settings بروید.

روی Advanced بزنید و در آن‌جا به دنبال گزینه‌ی Export Telegram Data گشته و روی آن کلیک کنید. در ادامه باید نوع اطلاعاتی که می‌خواهید از آن خروجی بگیرید را انتخاب کنید.

با توجه به گزینه‌هایی که مشخص شده، دقیقا اطلاعاتی که مد نظر دارید را می‌توانید دریافت کنید. از جمله چت‌های خصوصی، لیست مخاطبین، اطلاعات اکانت و … و بعد از روشن کردن تیک‌های مورد نظر، روی Export کلیک کنید تا گرفتن خروجی آغاز شود. در نظر داشته باشید که با انتخاب هر کدام از گزینه‌های فایل‌های چند رسانه‌ای، حجم فایلی که دانلود می‌کنید، بیشتر خواهد شد.

بعد از ساخته شدن فایل، دانلود آغاز می‌شود. این اطلاعات تنها برای دسترسی به اطلاعات است و شما نمی‌توانید، دوباره آن را روی تلگرام بارگذاری کنید.

پاک کردن اکانت تلگرام در بازه‌ی زمانی خاص از طریق نسخه موبایل

به صورت پیش فرض، اگر 6 ماه هیچ استفاده‌ای از اکانت خود نکنید، تلگرام آن را پاک خواهد کرد. با این وجود شما می‌توانید در تنظیمیات، این فاصله‌ی زمانی را تغییر دهید. انتخاب شما بین 1 ماه تا 1 سال خواهد بود. برای شروع به Settings بروید و گزینه‌ی Privacy & Security را انتخاب نمایید.

در پایین صفحه و در بخش Delete my account، گزینه‌ی If away for را می‌بینید که به صورت پیش فرض روی 6 ماه قرار داده شده. روی آن لمس کنید.

حالا بازه‌ی زمانی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. فراموش نکنید که امکان غیر فعال سازی اکانت تلگرام به صورت موقت وجود ندارد و شما تنها راهی که دارید این است که برنامه تلگرام را از روی گوشی خود حذف کنید.

پاک کردن آنی اکانت تلگرام

همان طور که گفتیم، پاک کردن اکانت تلگرام به سادگی فشردن یک کلید نیست و باید مراحلی را طی کنید تا این کار به انجام برسد. پس اگر نمی‌خواهید، حداقل یک ماه صر کنید، بهتر است مراحل آن را انجام داده تا اکانت شما به صورت آنی پاک شود. برای این کار باید به صفحه حذف تلگرام از طریق سایت رسمی آن بروید و با شماره تلفن خود وارد شوید.

بعد از این که شماره تلفن خود را وارد کردید، یک کد برای شما ارسال می‌شود که باید آن را وارد و سپس روی Sign In بزنید.

حالا لینک پاک کردن اکانت به صورت کامل برای شما باز خواهد شد. شما می‌توانید در پایین این صفحه، دلیل خود را برای پاک کردن اکانت وارد کنید یا این که چیزی در این بخش ننویسید و در نهایت روی Delete Account بزنید.

در ادامه یک بار دیگر از شما پرسیده خواهد شد که مطمئن هستید که با زدن روی Yes, Delete My Account اکانت شما برای همیشه پاک می‌شود.

بعد از پاک کردن اکانت تلگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

بهتر است قبل از این که پروفایل خود را روی تلگرام پاک کنید، بدانید که وقتی این کار را انجام می‌دهید، دقیقا چه اتفاقی می‌افتد. همان طور که قبلا به شما گفتیم، تمامی اطلاعات شما بر روی این پیام رسان، از جمله آدرس کاربری، اطلاعات تماس، تمامی گفتگوها، فایل‌های چند رسانه‌ای و لیست مخاطبین شما برای همیشه پاک شده و به هیچ وجه امکان بازگرداندن آن‌ها را نخواهید داشت.

البته کانال‌هایی که ساخته‌اید و گروه‌هایی که دیگران در آن حضور داشته‌اند، به قوت خود باقی می‌مانند اما اکانت شما از لیست مدیران حذف می‌شود. اگر شما تنها ادمین کانال یا گروه باشید، این منصب به صورت اتفاقی به یکی دیگر از کاربران داده می‌شود! نکته آخر این که، تلگرام به شما اجازه نمی‌دهد تا با همان شماره تلفن، نام کاربری که قبلا داشتید را ثبت کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *