کسب‌وکار آنلاین برخلاف کسب‌وکارهای آفلان ممکن است به بودجه زیادی نیاز نداشته باشند اما در این مسیر نیاز به هوشمندی بسیار بالایی خواهید داشت! بنابراین در این مسیر تمامی کارهایی که انجام می‌دهید، نیازمند آنالیز دقیق هستند تا بتوانید استراتژی خوبی برای آینده داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی برخی از ابزارهای مفید که در مدیریت کسب‌وکار نوپا به شما کمک زیادی می‌کنند، بپردازیم .

ایجاد طرح‌های گرفیکی زیبا و حرفه‌ای با Canva

اولین و مهم‌ترین چیزی که برای جلب توجه کاربران سایت و شبکه‌های اجتماعی، نحوه طراحی یک سند و طرح گرافیکی است! استفاده از ابزارهای گرافیکی جذاب به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کاربران و مخاطبان خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید و کاربران سایت خود را به مشتری تبدیل کنید. برای طراحی سندهای گرافیکی شما دو راه دارید:

  • فتوشاپ را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید و از سندهای گرافیکی سایت‌های مرجع استفاده کنید.
  • از ابزارهایی که به شما در زمینه طراحی حرفه‌ای کمک می‌کنند استفاده کنید و طرح‌های خلاقانه تولید کنید.

کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ قطعا اگر تا کنون با فتوشاپ کار نکرده باشید، استفاده از فتوشاپ نیازمند زمان و تلاش زیادی برای یادگیری است! حال اگر بخواهید از فتوشاپ تنها برای تولید محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید شاید زمان زیادی از شما بگیرد و بازدهی کافی نداشته باشد. استخدام طراح گرافیست نیز باتوجه با اینکه ممکن است کسب‌وکار کوچک و نوپا باشد، هزینه‌های زیادی برای شما خواهد داشت و پیشنهاد مناسبی نیست. راه‌حل پیشنهاد ما به شما استفاده از ابزارهای حرفه‌ای و کاربردی است که با استفاده از آنها می‌توانید محتوای جذاب و خلاقانه تولید کنید و نظر کاربران خود را جلب کنید. ابزار Canva یک ابزار قدرتمند و حرفه‌ای است که امکانات و طرح‌های اولیه بسیار زیبایی در اختیار شما قرار می‌دهد و کافی است با کمی ویرایش آن را به طرح دلخواه خود با متن‌های موردنیاز تبدیل کنید. برای استفاده از این ابزار کافی است سایت Canva ثبت‌نام کنید و سپس یکی از طرح‌های موردنظر خود را انتخاب کنید؛ پس از انتخاب طرح موردنظر کافی است متن‌های موردنظر خود را ویرایش کنید و المان‌های گرافیکی دیگری را با استفاده از قابلیت Drag & Drop اضافه کنید.

برخی از ویژگی‌های ابزار Canva:

  • وجود المان‌ها گرافیکی جهت اضافه کردن به طرح خود
  • وجود طرح‌های آماده جهت ویرایش آنها
  • وجود مجموعه‌های مختلف نظیر قالب گرافیکی، آیکن‌ها، عکس‌ها و اکشن‌های مختلف
  • وجود فونت‌های مختلف (این مورد برای طرح‌های انگلیسی است اما با استفاده از فتوشاپ به راحتی می‌توانید متن‌های فارسی راه به همراه فونت دلخواه به آن اضافه کنید.)
  • و ده‌ها امکان دیگر که در هنگام استفاده از این ابزار آنها را مشاهده خواهید کرد.

تبدیل کاربر به مشتری با استفاده از ابزار Hello Bar

مهم‌ترین مسئله برای کسب‌وکارهای آنلاین این است که بتوانند کاربران خود را به مشتری تبدیل کنند؛ این مسئله به این معنی است که در سایت و شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارهای مختلفی ممکن است تعداد زیادی کاربر داشته باشد اما این کاربران به معنای داشتن مشتری و فروش قابل قبول نباشند! در واقع نرخ تبدیل کسب‌وکار شما پایین است و باید با استفاده از ابزارها و روش‌های بازاریابی آن را افزایش دهید. ابزار Hello Bar یک ابزار بسیار عالی و قدرتمند است که با استفاده از قابلیت‌های آن می‌توانید نرخ تبدیل خود را تا حد زیادی افزایش دهید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید بنرها و پیام‌های جذاب و تاثیرگذاری طراحی کنید و آن را در سایت خود قرار دهید. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید در بخش‌های دلخواه خود متن‌ها و المان‌های تاثیرگذاری قرار دهید و کاربران خود را تبدیل به مشتری کنید. محتوای سایت شما بسیار ارزشمند است! کاربران سایت شما تحت تاثیر محتوا قرار می‌گیرند و اگر نتوانید محتوای ارزشمند و البته تاثیرگذاری تبدیل کنید درصد زیادی از کاربران شما به مشتری تبدیل نخواهند شد. همچنین در دراز مدت کاربران شما ریزش پیدا می‌کنند و شانس شما برای فروش محصولات یا خدمات سایت و کسب‌وکار آنلاین‌تان کاهش زیادی پیدا می‌کند.

برخی از ویژگی‌های ابزار Hello Bar:

  • ارائه مناسبت‌ها و پیشنهادات ویژه برای فروش محصولات یا خدمات به کاربران
  • تاثیرگذاری زیاد و تشویق مشتریان برای تماس گرفتن با پشتیبان‌های سایت (در این مورد محتوایی که پشتیبان سایت به کاربران ارائه می‌کند نیز بسیار مهم است و پس از تماس مشتری، فروش محصول یا خدمات بستگی به محتوای ارائه‌شده توسط پشتیبان سایت است.)
  • ارائه بنرها و محتوای بسیار جذاب و تاثیرگذار جهت افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری
  • بهبود هدف کسب‌وکار و رشد آن در مدت کوتاه
  • افزایش لیست ایمیل کاربران سایت
  • توسعه ارتباط شما با کاربران در شبکه‌های اجتماعی

استفاده از ابزارهای آنلاین در کسب‌وکارهای آنلاین به رشد و پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کنند و با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را آنالیز کنید. در این مقاله به بررسی برخی از ابزارهای کاربردی در زمینه مدیریت کسب‌وکار آنلاین پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی برخی دیگر از ابزارهای موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *