ایجاد یک کسب‌وکار آنلاین شاید کاری به ظاهر ساده اما دشوار است؛ هنگامی که می‌خواهید یک کسب‌وکار نوپا راه‌اندازی کنید و اطلاعاتی از آن نداشته باشید، قطعا اولین چیزی که به سمت آن می‌روید راه‌اندازی سایت است. راه‌اندازی سایت کار سختی نیست اما مدیریت آن و رسیدن به فروش قابل قبول کمی مشکل است! کسب‌وکارهای آنلاین برخلاف کسب‌وکارهای سنتی ممکن است به بودجه زیادی نیاز نداشته باشند اما در این مسیر نیاز به هوشمندی بسیار بالایی خواهید داشت! بنابراین در این مسیر تمامی کارهایی که انجام می‌دهید، نیازمند آنالیز دقیق هستند تا بتوانید استراتژی خوبی برای آینده داشته باشید. در این مسیر ابزارها هستند که به شما کمک می‌کنند تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، اهداف خود را تعیین کنید، تجارت خود را آنالیز و تحلیل کنید و در نهایت فروش موفق داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی برخی از ابزارهای مفید که در مدیریت کسب‌وکار نوپا به شما کمک زیادی می‌کنند، بپردازیم و معرفی تمامی این ابزارها را به همراه ویژگی‌های آنها ارائه کنیم.

کسب‌وکار آنلاین و ابزارهای موردنیاز

راه‌اندازی کسب‌وکار سنتی تنها نیاز به بودجه دارند تا بتوانید جایی را برای ارائه خدمات و محصولات به مشتریان خود ارائه کنید؛ بنابراین در ابتدا نیاز به یک مغازه یا غرفه در یک نمایشگاه خواهید داشت. پس از آن باید برای خرید محصولات، میز و صندلی آن محل بودجه تهیه کنید و پس از آن اقدام به تبلیغات سنتی کنید؛ تبلیغات سنتی شامل نمایش آگهی بر روی بیلبورد، پخش تراکت و… است که در هیچ‌کدام از این روش‌ها شما توانایی آنالیز ندارید و تنها می‌توانید امید به فروش داشته باشید.

در کسب‌وکار آنلاین تمامی این مسائل با کسب‌وکار سنتی متفاوت است و همه چیز قابل اندازه‌گیری و آنالیز است! راه‌اندازی یک سایت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمامی مسائل را اندازه‌گیری کنید و یک استراتژی دقیق و منظم برای آینده کسب‌وکار خود تدوین کنید. مهم‌تر از این موارد، ابزارهایی هستند که نقش کاتالیزگر در کسب‌وکار شما را دارند و با استفاده از آنها می‌توانید به رشد سریع‌تر کسب‌وکار خود کمک کنید. البته در این حوزه باید تخصص‌هایی داشته باشید که بهترین فرصت برای یاد‌گیری توانایی‌های جدید در زندگی هر فرد خواهد بود!

البته اگر بودجه کافی داشته باشید می‌توانید از یک متخصص در حوزه کسب‌وکار آنلاین کمک بگیرید و از او بخواهید تمامی این مراحل را با دریافت هزینه انجام دهد. در ادامه به بررسی برخی از ابزارهایی که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید و توسعه دهید می‌پردازیم که برخی از این ابزارها از ملزومات کسب‌وکار آنلاین به شمار می‌آیند.

طراحی و انتشار محتوای شبکه‌های اجتماعی با ابزار PromoRepublic

ابزار  PromoRepublic یک ابزار بسیار عالی و کامل در زمینه طراحی و انتشار محتوای شبکه‌های اجتماعی است! البته این اولین و تنها سرویس موجود در این زمینه نیست اما امکاناتی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار کامل و منحصر به فرد است. در واقع این ابزار توسط یک تیم توسعه‌دهنده به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار گرفته و در حال حاضر کاملا رایگان است.این تیم با طراحی انواع قالب‌های مربوط به پست‌های شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به صورت آنلاین مطالب موردنظر خود را بر روی این قالب‌ها قرار دهید و منتشر کنید؛ جالب است بدانید این ابزار بدست طراحان و کپی‌رایترهای حرفه‌ای مدیریت می‌شود و قالب‌های بسیار حرفه‌ای و منحصر به فردی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که با استفاده از ویرایشگر گرافیکی آن می‌توانید این پست‌های خود را طراحی کنید.

قابلیت بسیار عالی و کاربردی این ابزار قابلیت اتصال حساب کاربری خود به این ابزار است تا بتوانید در زمان موردنظر مجتوای تولید شده را در شبکه‌های اجتماعی متصل به حساب کاربری خود منتشر کنید! در واقع این ابزار با قابلیت طراحی پست‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی در هزینه‌ها و با انتشار خودکار محتوای دلخواه در زمان موردنظر در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند! سرمایه و زمان دو مورد بسیار مهم در مدیریت کسب‌وکار و تجارت آنلاین است که می‌توانید از این دو مورد در فعالیت‌های دیگر خود استفاده کنید.

برخی از قابلیت‌های ابزار PromoRepublic

  • وجود بیش از صدهزار قالب، طرح و محتوای تصویری برای تولید پست‌های خلاقانه
  • وجود محتوای گرافیکی به مناسبت‌های مختلف نظیر عید‌ها، تعطیلی‌ها و حوادث تاریخی
  • قابلیت شخصی‌سازی و ویرایش محتوای آماده بر اساس نیاز خود به صورت آنلاین
  • قابلیت اتصال شبکه‌های اجتماعی لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و توییتر
  • قابلیت انتشار محتوای تولیدشده در زمان دلخواه و به صورت کاملا خودکار
  • قابلیت استفاده از تبلیغات هوشمند شبکه‌های اجتماعی
  • قابلیت آنالیز و تحلیل عملکرد صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی
  • و ده‌ها ویژگی دیگر که در هنگام استفاده متوجه آنها خواهید شد.

در کسب‌وکارهای آنلاین و بخصوص در تبلیغات اینترنتی که برای افزایش فروش یا برندسازی کسب‌وکارهای آنلاین استفاده می‌شود، صفحات فرود نقش بسیار مهمی دارند. در واقع صفحات فرود هستند که می‌توانید آنالیز یک کمپین تبلیغاتی را به صورت کامل انجام دهید و سپس نرخ تبدیل خود را با استفاده از خروجی‌های کاربر و انتقال آنها به صفحات دیگر سایت اندازه‌گیری کنید. در بخش دوم مقالات معرفی ابزارهای مفید برای کسب‌وکارها نوپا ابتدا به بررسی صفحات فرود می‌پردازیم و سپس یک ابزار قدرتمند برای ایجاد رایگان صفحات فرود خواهیم پرداخت که در کسب‌وکار شما تاثیرگذار خواهد بود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *