اگر VMware را حذف کرده‌اید یا به هر دلیلی می‌خواهید بدون استفاده از نرم‌افزارهای پولی، فایل‌هایی که درون VMware Disk Image قرار گرفته‌اند را استخراج کنید، ما روش ساده‌ای را در این نوشته به شما آموزش می‌دهیم که به راحتی این کار را انجام دهید. در این آموزش‌ها به هیچ وجه احتیاج نیست که خود VMware را نصب کنید اما نیاز به نصب بعضی برنامه‌های رایگان وجود دارد.

ابتدا، نصب 7-Zip

اگر تا به الان این برنامه‌ی محبوب و رایگان برای مدیریت فایل‌های فشرده را نصب نکرده‌اید، اولین کاری که باید انجام دهید، نصب ان است. 7-Zip به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های درون VMDK که فرمت VMware Disk Image است را بدون نیاز به VMware استخراج کنید. برنامه کد باز بوده و کاملا رایگان است. برای دانلود آن نیز به صفحه رسمی سایت باید مراجعه کنید.

در بخش دانلود شما گزینه‌های مختلفی را می‌بینید اما باید فایل .exe را دانلود کنید. بر اساس این که دستگاه شما 32 بیتی یا 64 بیتی است، نسخه‌ی مناسب را دانلود نمایید.

بعد از این که دانلود فایل به اتمام رسید، آن را اجرا کرده و مسیر نصب را به صورت پیش فرض طی کنید. اگر با پیغام Windows Protected Your PC مواجه شدید، روی More Info زده و سپس Run Anyway را انتخاب کنید تا نصب تکمیل شود.

باز کردن VMDK و استخراج فایل‌های آن

حالا که 7-Zip نصب شده است، می‌توانید برای استخراج فایل‌های مورد نظر اقدام کنید. برای این کار ابتدا باید فایل VMDK را پیدا کنید که در مسیر نصب دستگاه مجازی ساخته شده است. سپس روی آن کلیک راست کرده و از مسیر 7-Zip گزینه‌ی Open Archive را انتخاب نمایید.

حالا فایل‌های آرشیو شده در VMDK برای شما نمایش داده شود. اگر 7-Zip از شما پرسید که پارتیشنی را برای استخراج انتخاب کنید، روی یکی کلیک کرده و سپس OK را بزنید. به لیست فایل‌ها که نگاه کنید، می‌بینید که تمامی فایل‌های موجود در دستگاه مجازی برای شما لیست شده است. هر کدام از پوشه‌ها یا فایل‌هایی که می‌خواهید را انتخاب کرده و سپس روی آیکون Extract که در عکس زیر مشخص کرده‌ایم، کلیک کنید.

در ادامه 7-Zip یک کپی از فایل مورد نظر را بر روی PC شما ذخیره می‌کند و به این ترتیب شما می‌توانید بدون استفاده از VMware، فایل‌های موجود در دستگاه مجازی که ساخته بودید را استخراج کنید. روش‌های دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارد، اما استفاده از 7-Zip ساده‌ترین و البته یکی از بهترین روش‌های رایگان است و کار نیز به سرعت انجام خواهد شد. همچنین فراموش نکنید که 7-Zip برنامه‌ای بسیار سبک بوده و داشتنش برای هر کاربری از جمله واجبات است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *