فایل‌های فشرده -مخصوصا فایل‌های ZIP- یکی از مهم‌ترین راه‌های اشتراک گذاری فایل‌ها در دنیای مدرن هستند و این روزها احساس می‌شود که بدون فایل‌های ZIP، دنیا چیزی کم داشت. اگر با این شکل فایل‌ها آشنایی ندارید، کوتاه بگوییم که فایل‌های ZIP یا هر فرمت فشرده سازی دیگری، مجموعه‌ای از فایل‌ها را در قالب یک فایل فشرده گرد‌آوری کرده و حجم کلی آن را بر اساس پارامترهای مختلف کم می‌کند. اما این کار یک روی بد هم دارد. اگر فایل ZIP به هر دلیلی مشکل پیدا کرده و خراب شود، شما دیگر به هیچ کدام از فایل‌هایی که در آن بوده دسترسی نخواهید داشت.

برای خیلی از ما این ضایعه، ممکن است خیلی دردناک باشد، اما خوشبختانه راهکارها و ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند فایل‌های ZIP خراب شده را در حد امکان ترمیم کنند. یکی از این ابزارها Recovery ToolBox for ZIP است که ما قصد داریم آن را در نوشته‌ی امروز به شما معرفی کنیم.

به چه دستگاهی برای ترمیم فایل‌های ZIP احتیاج دارید؟

برخلاف گفته‌ای که بسیاری نقل می‌کنند، برای ترمیم فایل‌های ZIP نیاز نیست یک سوپر کامپیوتر بسیار قوی داشته باشید. این برنامه بر روی ویندوز‌های قدیمی تا جدید و حتی ویندوزهای سرور کار می‌کند و مادامی که شما از یکی از نسخه‌های ویندوز بهره ببرید و دستگاه شما حداقل سخت‌افزار را داشته باشد، به راحتی می‌توانید با این ابزار کار کنید.

امکانات برنامه‌ی Recovery Toolbox for ZIP

این برنامه امکان بازیابی فایل‌های ZIP معمولی و فایل‌های WinZip را دارد اما در نهایت باید بپذیرید که هر ایرادی قابل حل نیست و بعضی از فایل‌ها خیلی ایراد دارند یا بخش زیادی از اطلاعاتشان ناقص است. اگر هم نیاز دارید تا یک فایل RAR را بازیابی کنید، این برنامه به کارتان نمی‌آید همین شرکت ابزار دیگری نیز دارد و همچنین برنامه‌های دیگری هم به این منظور درست شده است.

Recovery Toolbox for ZIP از چند نوع الگوریتم مختلف برای بازیابی فایل استفاده می‌کند که همه‌ی آن‌ها سعی دارند تا کم‌ترین اطلاعات ممکن از دست برود. در نهایت آمار دیتای به دست آمده و از دست رفته طی یک گذارش برای شما نمایش داده می‌شود.

این برنامه برای فایل‌های حجیم نیز به خوبی کار می‌کند، امکان انجام کار از طریق LAN را نیز داشته و فایل‌های محافظت شده با پسورد را نیز ترمیم می‌کند که در مورد آخری بهتر است پسورد را بلد باشید.

کار با Recovery Toolbox for ZIP

این برنامه به صورتی است که پله پله شما را برای انجام کار راهنمایی می‌کند و کار کردن با آن بسیار ساده است. ابتدا  Recovery Toolbox for ZIP را باز می‌کنید و با آدرس دهی، فایل ZIP مورد نظر خود را به برنامه می‌دهید. با زدن بر روی Next برنامه شروع به اسکن فایل می‌کند و می‌بیند که آیا می‌تواند اطلاعاتی را بازیابی کند یا خیر. بسته به بزرگی فایل این مدت متفاوت خواهد بود.

بعد از اینکه آنالیز فایل تمام شد، اگر برنامه قادر به بازیابی فایل‌ها بود به شما این امکان را می‌دهد تا بین تمامی فایل‌ها یا بخشی از آن انتخاب کنید تا روند بازیابی آغاز شود.

با زدن Next باید آدرس جایی که می‌خواهید فایل‌ها ذخیره شود را نشان دهید و سپس کار آغاز می‌شود.

قیمت

این برنامه گران‌قیمت با قیمت ۲۷ دلار عرضه می‌شود که در صورت استفاده برای کارهای تجاری و یا استفاده برای سایت، این هزینه بیشتر هم می‌شود.

در آخر

این برنامه از آن دست ابزارهایی است که امیدوارید هیچ گاه به آن احتیاج پیدا نکنید، اما اگر نیاز پیدا کردید می‌توانید روی عملکرد این برنامه حساب باز کنید. یکی از کاربردهای بسیار خوب Recovery Toolbox for ZIP زمانی است که به فایل‌های ZIP قدیمی بر خورده‌اید و این فایل‌ها باز نمی‌شوند، آن وقت می‌توانید حداقلی بخشی از اطلاعات این فایل‌ها را با استفاده از برنامه‌ای که امروز به شما معرفی کردیم، بازیابی نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *