اینستاگرام در واقع یک ابزار برای افزایش فروش است و این مسئله با افزایش تعامل کاربران اتفاق می‌افتد! افزایش تعامل کاربران نیز با استفاده از تولید محتوای جذاب و قدرتمند برای آنها شکل می‌گیرد و برای تولید محتوای جذاب و حرفه‌ای باید به تولید محتوای منظم در کنار خلاقیت بپردازید. تولید محتوای منظم به معنای انتشار منظم مطلب در زمان‌های خاص است تا کاربران بتوانند هنگام بازدید از صفحه اینستاگرام شما با محتوای جدید و حرفه‌ای روبرو شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی استراتژی اینستاگرام بپرازیم تا بتوانید صفحه خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید و کاربران را تشویق به اشتراک‌گذاری نظرشان در مورد پست‌هایتان کنید.

اینستاگرام کانالی جهت آموزش بهترین روش بازاریابی است!

بسیاری از صفحات در اینستاگرام هستند که به صورت رایگان اقدام به ارائه آموزش‌های بسیار حرفه‌ای و کاربردی می‌کنند و این مسئله نشان می‌دهد کاربران به دنبال آموزش‌های رایگان و البته کاربردی هستند. در واقع این صفحات پست‌های کاربردی به کاربران ارائه می‌دهند و این کار علاوه بر کاربران، برای کسب‌وکارها نیز سودمند است. در گذشته به صورت مستقیم می‌توانستیم محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنیم اما امروزه تبلیغات مستقیم بازدهی بسیار پایینی دارد؛ البته شاید بتوان گفت تبلیغات غیرمستقیم بازدهی بیشتری نسبت به تبلیغات مستقیم دارد و این نشان‌دهنده اهمیت ارائه آموزش‌ها و مطالب مفید به کاربران در امر بازاریابی آنلاین و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است.

امروزه وقتی که کاربران وارد یک صفحه اینستاگرام می‌شوند، اولین چیزی که توجه آنها را جلب می‌کند زیبایی و جذابیت آن صفحه در نگاه اول است. اگر در این مرحله موفق باشید، پس از آن محتوای شما برای آنها مهم است! باکیفیت و کاربردی بودن مطالب اینستاگرام شما برای کاربران آنقدر مهم است که اگر نتوانید محتوای خوبی به آنها ارائه کنید، دیگر به سمت صفحه و در نهایت کسب‌وکار آنلاین شما نخواهند رفت. اگر خدماتی را در سایت خود ارائه می‌کنید، در صفحه اینستاگرام نیز باید مطالب مرتبط با همان موضوع درج کنید؛ همچنین اگر محصولی دارید، باید آموزش‌ها و مطالب مرتبط با آن را درج کنید تا مخاطبان شما بتوانند از صفحه شما استفاده مفیدی داشته باشند.

به طور مثال اگر یک محصول آموزشی دارید که می‌خواهید آن را با هزینه به کاربران ارائه کنید، کافی است ویدیوهایی برای توضیح آن محصول ارائه کنید و بخشی از مطالب محصول آموزشی خود را نیز برای کاربران درج کنید. اینستاگرام یک کانال بسیار عالی برای انتقال آموزش به کاربران است و آموزش در میان روش‌های بازاریابی بهترین ترفند است! کاربران هنگامی که می‌بینند در صفحه خود مطالب ارزشمندی را ارائه می‌کنید و این مطالب در حوزه فعالیت شما است، با خود می‌گویند محصولات یا خدمات این کسب‌وکار نیز باید مانند مطالب رایگان پربازده و فوق‌العاده باشد! در اینصورت اقدام به تهیه محصولات یا خدمات کسب‌وکار نیز باید حرفه‌ای و کاربردی باشد و همین امر موجب افزایش فروش برای شما خواهد شد.

اینستاگرام با ارائه آپدیت‌های جدید خود، امکانات زیادی را در اختیار شما قرار داده است که مهم‌ترین آنها بخش استوری و IGtv است! با استفاده از استوری اینستاگرام به راحتی می‌توانید برخی از مطالب خود را در قالب عکس یا ویدیوهای کوتاه در اختیار کاربران قرار دهید. از طرفی IGtv ابزار بسیار عالی و قدرتمند است که به تازگی در اینستاگرام به چشم می‌خورد؛ با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید ویدیوهای بلند و طولانی خود را نمایش داده و در میان ویدیوهای خود تبلیغات مرتبط با آن ویدیو را نیز به کاربران نمایش دهید.

امکان برگذاری وبینار به صورت آنلاین با استفاده از ابزار Live یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی است که کاربران نیز در همان لحظه می‌توانند سوالات خود را مطرح کنند و برقراری ارتباط مستقیم با کاربران تاثیر زیادی بر روی مشتریان و در نهایت فروش محصولات یا خدمات شما خواهد داشت. بنابراین اینستاگرام یک کانال بسیار ارزشمند برای هر کسب‌وکاری است که با استفاده از آن می‌توانید مطالب کاربردی در اختیار کاربران قرار دهید، محصولات خود را به فروش برسانید و در نهایت به برندسازی کسب‌وکار خود کمک زیادی کنید.

بازاریابی خدمات و محصول پس از کیفیت محصول مهم‌ترین بحث و دغدغه هر کسب‌وکاری را تشکیل می‌دهند و شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از این مسئله را شامل می‌شوند. کاربران در شبکه‌های اجتماعی سرگرم می‌شوند، مطالب جدید یاد می‌گیرند، محصولات برندها و صفحات مختلفی را مشاهده می‌کنند و در نهایت محصولات آن صفحه را خریداری می‌کنند. تمامی این موارد سبب شده است تا اینستاگرام که یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران است، به بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای فعلان حوزه بازاریابی آنلاین باشد. بروزرسانی منظم و ارائه محتوای مفید، نیازمند داشتن استراتژی مناسب است و عدم آشنایی با استراتژی اینستاگرام باعث می‌شود تا نتوانید به اندازه موردنظر خود پیشرفت کنید. در مقالات بعدی به ادامه مبحث استراتژی محتوا خواهیم پرداخت که امیدواریم بتوانید یک صفحه اینستاگرام پر رونق و پرفروش را برای خود ایجاد کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *