وقتی از شما درباره بهترین پست‌های اینستاگرامی سوال می کنند ، اولین عکس العمل شما ممکن است پست مربوط به محصولات باشد. آیا این حس درست است ؟ بر اساس مطالعه‌ای انجام شده ۶۵% از پست های  پر بازدید برندها در اینستاگرام درباره محصولاتشان است. محبوبیت و بازدید پست‌های سبک زندگی ( ۴۳%) و تصاویر و ویدیو هایی از افراد مشهور (۲۹%) است .در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید در مورد افزایش بازدید پست‌ها توسط استیکرها نکاتی را یاد بگیرید و رعایت کنید.

استفاده از ابزار (Text tool) برای قرار دادن نوشته

اگر استوری کاربران را دیده باشید، حتماً در بسیاری از آن‌ها متنی که کاربران نوشته‌اند را می‌بینید. ابزار Text به شما کمک می‌کند تا بتوانید متن دلخواه خود را در بخش استوری تایپ کنید و آن را با رنگ و اندازه دلخواه در استوری قرار دهید. جالب است بدانید این ابزار ۵ فونت مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد که به راحتی می‌توانید متن خود را با یکی از این فونت‌ها در استوری درج کنید. نکته جالب دیگر این است که با قرار دادن دو انگشت خود بر روی نوشته می‌توانید آن را کوچک یا بزرگ کنید و در موقعیت دلخواه خود قرار دهید.

استفاده از استیکر گیف (Gif) برای درج تصاویر متحرک

یکی از جالب‌ترین استیکرهایی که استوری اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت قرار دادن تصاویر متحرک در استوری اینستاگرام است. اینستاگرام هزاران تصویر متحرک (GIF) در اختیار شما قرار می‌دهد و کافی است با استفاده از ابزار GIF موضوع موردنظر خود را جستجو کنید و تصویر متحرکی را در استوری خود قرار دهید. البته توجه داشته باشید که این ابزار در دسترس ایرانی‌ها قرار ندارد و ابتدا باید IP موبایل خود را تغییر دهید تا بتوانید از این ابزار استفاده کنید! البته برای نمایش تصویر متحرک به کاربران مشکلی وجود ندارد و کاربران ایرانی هم به راحتی می‌توانند گیف قرار گرفته در استوری شما را ببینند.

استفاده از استیکر منشن (Mention Sticker)

در بسیاری از مواقع نیاز به منشن کردن سایر کاربران در استوری اینستاگرام وجود دارد. قابلیت منشن کردن با استیکر در استوری اینستاگرام قابلیتی بسیار جذاب است که به راحتی می‌توانید نام کاربری سایر کاربران را در استوری خود قرار دهید. برای این منظور کافی است استیکر Mention را از بخش استیکر در استوری اینستاگرام انتخاب کنید و آی‌دی فرد موردنظر را درج کنید! پس از آن آن فرد را از میان لیست کاربران پیشنهادی انتخاب کنید و در استوری خود قرار دهید:

این ابزار زمانی که بخواهید به صورت مستقیم به یک کاربر اشاره کنید یا استوری شما مربوط به آن کاربر است، استفاده می‌شود! مثلاً فرض کنید یک عکس دو نفره با دوست خود گرفته‌اید و می‌خواهید اون را منشن کنید؛ کافی است بر روی عکس مربوط به استوری، آی‌دی آن کاربر را قرار دهید تا سایر کاربران بتوانند به صفحه کاربر موردنظر دسترسی داشته باشند. جالب است بدانید این استیکر ۳ نوع مختلف دارد که با هر بار کلیک بر روی آن، به راحتی می‌توانید ظاهر آن را تغییر دهید. با توجه به نوع و رنگ‌های یک تصویر یکی از آن‌ها به کار می‌آید و باعث زیبایی بیشتر استوری شما می‌شود. نکته دیگر این است که شما محدودیتی برای منشن کردن کاربران در استوری اینستاگرام وجود ندارد. اگر نمی‌خواهید از این استیکر استفاده کنید، کافی است کاراکتر @ را در ابزار Text بنویسید و سپس آی‌دی کاربر موردنظر را قرار دهید و از لیست کاربران پیشنهادی، کاربر موردنظر را انتخاب کنید و در بخش مناسبی از استوری خود قرار دهید.

استیکر لوکیشن (Location Sticker) برای درج موقعیت مکانی

استیکر لوکیشن در استوری اینستاگرام یکی دیگر از پرکاربردترین استیکر‌های اینستاگرام است! با استفاده از این استیکر می‌توانید شهر موردنظر خود را در استوری قرار دهید؛ مثلاً فرض کنید به شهر ساری سفر کرده‌اید و در کنار دریا عکس گرفته‌اید و می‌خواهید آن را استوری کنید! کافی است با استفاده از این استیکر شهر ساری را در استوری خود قرار دهید و به راحتی به کاربران شهر موردنظر را اطلاع‌رسانی کنید. این ابزار برای کسب‌وکارها زمانی کاربرد دارد که بخواهند یک همایش یا رویداد را اطلاع‌رسانی کنند، اطلاعات آن رویداد را می‌نویسند و با قرار دادن لوکیشن شهری که در آن همایش برگزار می‌شود، به کاربران اطلاع‌رسانی می‌کنند. همچنین از طریق قرار دادن استیکر لوکیشن در استوری صفحاتی که پرایوت نیستند، به راحتی می‌توانید بازدید خوبی در بخش استوری یا حتی پست‌هایی که لوکیشن درج کرده‌اید را تجربه کنید.

برای استفاده از این ابزار ابتدا قابلیت لوکیشن موبایل خود را فعال کنید. سپس در بخش استوری استیکر لوکیشن را انتخاب کنید و در میان مکان‌های نمایش داده شده که مکان‌های نزدیک شما هستند یکی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به کمک جستجوی شهر موردنظر، آن را پیدا و انتخاب کنید و سپس در استوری خود درج کنید. این ابزار هم مانند استیکر Mention سه حالت مختلف برای نمایش دارد که با هربار کلیک کردن بر روی استیکر آن، ظاهرش تغییر می‌کند.

استفاده از استیکر ساعت برای نمایش زمان

استیکر ساعت یکی دیگر استیکرهای جذاب و البته سرگرم‌کننده است اما باعث افزایش تعامل کاربران نمی‌شود! این ابزار تنها برای اطلاع‌رسانی است و کاربرد دیگری ندارد اما قرار دادن آن در استوری خالی از لطف نیست.

استفاده از استیکر نظرسنجی (Poll Sticker)

یکی از استیکرهایی که به افزایش تعامل کاربران با صفحه کمک زیادی می‌کند، استیکر نظرسنجی در استوری اینستاگرام است. با استفاده از این استیکر به راحتی می‌توانید دو گزینه در اختیار کاربران قرار دهید که کاربران با کلیک بر روی آن نظر خود را ثبت می‌کنند. در نهایت می‌توانید ببینید کدام کاربران، کدام گزینه را انتخاب کرده‌اند و درصد کلی نظرات برای دو گزینه را هم ببینید:

برای استفاده از این ابزار بر روی استیکر Poll کلیک کنید و دو گزینه را برای کاربران بنویسید. همچنین می‌توانید سوالی هم در بالای آن قرار دهید تا کاربران بهتر متوجه منظور شما شوند.

استفاده از استیکر دما

استیکر دما هم مانند برخی از استیکرها تنها در اکانت برخی کاربران در دسترس است! با استفاده از این ابزار می‌توانید دمای موقعیت مکانی یا شهر موردنظرتان را نمایش دهید و با کلیک بر روی آن، ظاهر آن را هم تغییر دهید.

استفاده از استیکر تاریخ برای نمایش زمان موردنظر

استیکر تاریخ یکی دیگر از استیکرهای کاربردی برای کاربران خارجی است؛ این استیکر برای کاربران ایرانی به دلیل میلادی بودن تاریخ آن خیلی مفید نیست اما باز هم برای نمایش تاریخ همایش‌های بین‌المملی می‌توانید از آن استفاده کنید.

استیکر دوربین (Camera Sticker) برای درج عکس در کنار تصویر استوری

استیکر دوربین یکی دیگر از استیکر جذاب اینستاگرام است  که با استفاده از آن می‌توانید بر روی تصاویر استوری خود، عکس بگیرید و قرار دهید. جالب است بدانید این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید چندین عکس بر روی استوری خود درج کنید. همچنین لازم است بدانید این ابزار ۳ استایل مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد که با کلیک کردن بر روی آن، تغییر می‌کند.

قابلیت جدیدی که اینستاگرام چندی پیش ارائه داده است مثلIGTV که به گفته خود اینستاگرام این قابلیت برای همه فعال میشود و نداشتن این قابلیت لزوما دلیل بر اینکه مشکل از اینستاگرام شماست، نمیشود. اما مشکل اصلی اضافه نشدن یا نداشتن بعضی از قابلیت های استوری مثل گیف، موسیقی و… است. راه‌کار چیست؟

راه اول

از اینکه اینستاگرامتان را به آخرین نسخه بروز رسانی کرده اید، مطمئن شوید.  برای اطمینان بیشتر یکبار از اکانت اینستاگرامی خود خارج شوید و دوباره وارد شوید یا به طور کامل یکبار اینستاگرام خود را پاک کنید و دوباره از استورهای رسمی دوباره نصب کنید.

راه دوم

اگر راه حل اول برای شما کارساز نبود راه حل دوم را پیش بگیرید بدین صورت که به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید و از طریق علامت سه نقطه که در بالای صفحه وجود دارد وارد بخش Setting اینستاگرام خود شوید. از بخش Report a Problem مشکل خودتان را به اینستاگرام مطرح کنید و منتظر پاسخ از طرف اینستاگرام بمانید.

راه سوم

یک اکانت اینستاگرام جدید بسازید و به این نکته دقت داشته باشید که حتما نیازی نیست از اکانت فعلی خود خارج شوید. برای اینکار نیز کافیست وارد بخش تنظیمات اینستاگرام خود شوید و با انتخاب Add acount اکانت جدید ایجاد کنید. در اکانت جدید خود وارد بخش استوری شوید و با انتخاب یک عکس جدید به عنوان استوری، وارد بخش استیکر ها شوید مشاهده میکنید که استیکرهای جدید برای اکانتی که تازه ساخته اید قابل استفاده هستند. استیکر مورد نظرتان را انتخاب کرده و یک استوری در اکات جدیدتان منتشر کنید. پس از ارسال شدن استوری، اینترنت گوشیتون رو به طور کامل قطع کنید و با لمس و نگه داشتن عکس پروفایلتان در پایین صفحه اینستاگرام یا در بالا روی فلش کوچکی که در کنار نام کاربریتان است نگه دارید تا وارد اکانت قبلی خود شوید. سپس وارد بخش استوری شوید و با انتخاب عکس مورد نظر خود به بخش استیکرها بروید. در این بخش سه نقطه در بالا میبینید به نقطه اول از سمت چپ بروید، در اینجا اون استیکری که قبلا برای شما فعال نبوداکنون برای شما اضافه شده است و میتوانید از آن استفاده کنید.

استیکرهای کاربردی در استوری اینستاگرام

شما به عنوان یک کاربر، به استیکرهای مختلفی در بخش استوری اینستاگرام دسترسی دارید که هر یک از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند. شما با استفاده از استیکرهای مختلف در استوری می‌توانید جذابیت آن را افزایش دهید و تعامل کاربران را تا حد زیادی افزایش دهید.

استیکر اول) اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های اینستاگرام، قابلیت اشتراک‌گذاری پست خود یا سایر صفحاتی که خصوصی نباشند در استوری است. به کمک این قابلیت به راحتی می‌توانید پست‌های صفحه خود را در استوری قرار دهید و به کمک آن تعامل کاربران را در پست خود افزایش دهید؛ به عبارت دیگر استوری کردن یک پست به شما کمک می‌کند تا بتوانید کاربران را ترغیب به لایک کردن و کامنت گذاشتن برای پست خود کنید.

استیکر دوم) کشیدن یک قاب به صورت دستی با استفاده از ابزار مداد (Pen tool)

ابزار داد (Pen) ابزاری کاربرانی برای خط کشیدن در استوری اینستاگرام است! با استفاده از این ابزار می‌توانید برای عکس‌هایی که در بخش استوری منتشر می‌کنید، به صورت دستی قاب ایجاد کنید یا متنی را به صورت دستی بنویسید. همچنین می‌توانید هر چیزی که در ذهن خود دارد، به کمک این ابزار پیاده کرده و جذابیت استوری خود را بیشتر کنید.

بنابراین میتوانید هر از گاهی خبرهای مرتبط به حوزه‌ی فعالیت خود را منتشر کرده و در نگاه فالوورهایتان تبدیل به برندی متخصص و فعال شوید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که نباید تمام توجه خود را بر روی گسترش برند خود متمرکز کنید، باید به علاقه فالوورهای خود در اینستاگرام نیز اهمیت دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *