روشی وجود دارد که شما می‌توانید با ویندوز ، به راحتی از گوشی خود اسکرین شات بگیرید. البته این کار با یک ابزار خاص به نام Android Debug Bridge انجام می‌شود که ما امروز قصد آموزش آن را به شما داریم.

گرفتن اسکرین شات از گوشی اندرویدی با استفاده از ویندوز

برای این کار شما باید در Command Prompt یک فرمان ADB اجرا کنید تا از گوشی اندرویدی اسکرین شات گرفته شود و در نهایت با دستوری دیگر، اسکرین شات را به دستگاه منتقل کنید. اما راه بهتری هم هست و آن این که تمام این فرامین در قالب یک کلید میانبر ذخیره شود.

برای این کار ابتدا باید ADB را بر روی کامپیوتر نصب کنید تا بتوانید دستورات آن را اجرا نمایید.

برای انجام کار ابتدا یک پوشه در دستگاه ایجاد کرده و آن را ADB نام دهید. از این آدرس کیت ابزار رایگان ADB را روی دستگاه دانلود کرده و سپس فایل‌های موجود در آن را استخراج و به پوشه‌ای که ساختید منتقل کنید. کلید شیفت را نگه دارید و در فضای خالی پوشه ADB کلیک راست کنید و سپس Open command window here را انتخاب نمایید.

از مسیر Settings > System > Developer options  در دستگاه اندروید خود، USB debugging را فعال کنید. فراموش نکنید که Developer options را باید از قبل روی دستگاه خود فعال کرده باشید. اگر این کار را نکرده‌اید، به Settings > About phone رفته و هفت بار روی Build number لمس کنید تا این گزینه برای شما فعال شود.

حالا موبایل خود را به کامپیوتر وصل کنید. وقتی پیغامی روی موبایل به نمایش در می‌آید، روی Always allow from this computer را انتخاب کرده و OK را بزنید. دوباره به پنجره‌ی Command Prompt برگشته و عبارت  adb devices را تایپ و اینتر بزنید.

مطمئن شوید که دستگاه شما در این لیست به نمای در می‌آید. اگر نشد باید درایورهای ADB را هم نصب کنید تا این مشکل مرتفع شود.

حالا که همه چیز سر جای خودش قرار گرفت، نوبت به این می‌رسد که شما یک کلید میانبر برای انجام این کار بسازید تا به راحتی بتوانید از این به بعد از گوشی خود روی ویندوز اسکرین شات بگیرید. برای این کار نوت پد را باز کنید و عبارات زیر را عینا در فایل قید کنید. دقت داشته باشید که به جای <your-username> باید نام کاربری دقیق خود در ویندوز را وارد کنید.

cd C:\Users\\Desktop\adb\

adb devices

adb shell screencap -p /sdcard/image.png

adb pull /sdcard/image.png C:\Users\\Desktop\

حالا فایل را ذخیره کنید. هنگام ذخیره وقتی قرار است اسم فایل را وارد کنید، آن را Take-Screenshot.bat ذخیره کرده و پسوند .txt را حذف نمایید. برای این که فرمت به درستی ذخیره شود، حتما باید گزینه‌ی All Files را در بخش Save as type انتخاب کرده باشید. در نهایت روی Save کلیک کنید.

پوشه adb را با استفاده از فایل اکسپلورر ویندوز باز کنید و بر روی فایل Take-Screenshot.bat کلیک راست کرده و از  Send to گزینه‌ی Desktop (create shortcut) را انتخاب نمایید. حالا به دستکتاپ رفته و می‌بینید که میانبر جدید درست شده است. روی آن کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

در این بخش به برگه Shortcut رفته و در بخش Shortcut key میانبری که می‌خواهید را تایپ کنید. در نهایت OK را زده و خارج شوید.

از این به بعد، هر بار که این میانبر را روی ویندوز خود بزنید، از گوشی اندرویدی شما اسکرین شات گرفته می‌شود و روی دستکتاپ کامپیوتر ذخیره می‌شود!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *