اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب‌وکار اینترنتی را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید فروش کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید.

نحوه انتشار تبلیغ در صفحات اینفلوئنسرها

انتشار تبلیغ محصول یا خدمات شما از روش‌های گوناگونی در صفحۀ اینفلوئنسرها منتشر می‌شود و مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • ارسال هدیه برای اینفلوئنسرها: یکی از روش‌های مناسب برای تبلیغ محصول توسط اینفلوئنسرها، ارسال یکی از بهترین محصولات خود به عنوان هدیه برای آن فرد است. اگر اینفلوئنسر از محصول شما راضی باشد، ممکن است محصول را به مخاطبان خود نیز معرفی کند! البته توجه داشته باشید که اینفلوئنسر لزوماً محصول شما را تبلیغ نمی‌کند و اگر مخاطبان زیادی داشته باشد، ممکن است تنها با دریافت هزینه حاضر به انتشار پست یا استوری تبلیغ محصول شما شود.
  • پرداخت هزینه به اینفلوئنسر: صفحات پرمخاطب معمولاً بخش تبلیغاتی فعالی دارند و اگر بخواهید محصول یا خدمات خود را معرفی کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه یک پست یا استوری از زبان اینفلوئنسر موردنظر خود در رابطه با معرفی محصول در آن صفحه منتشر کنید. هر صفحه باتوجه به تعداد مخاطبان فعال هزینه‌های تبلیغاتی متفاوتی دارد؛ اگر یک کسب‌وکار تازه‌کار دارید، در ابتدای اینفلوئنسر مارکتینگ، از اینفلوئنسرهایی با مخاطبان کمتر استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر کمپین تبلیغات شما به درستی اجرا شود، اینفلوئنسرهایی با مخاطبان کمتر ممکن است تاثیر بسیار بیشتری نسبت به اینفلوئنسرهای پرطرفدار داشته باشند؛ مهم‌ترین دلیل این امر مرتبط بودن زمینه کاری اینفلوئنسر انتخابی و میزان محبوبیت آن صفحه در میان مخاطبانش است.
  • حضور اینفلوئنسرها برای انجام یک مسابقه: یکی از راه‌هایی که در کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ اخیر توانسته موفقیت زیادی داشته باشد، حضور چندین اینفلوئنسر برای نجام یک مسابقه در کنار هم بوده است. می‌توانید چندین اینفلوئنسر را در محیط کسب‌وکار خود جمع کنید و از آنها یک ویدیوی عالی تهیه کنید؛ سپس از آنها بخواهید ویدیو را در ازای دریافت محصولات، خدمات یا هزینه در صفحه خود منتشر و صفحه شما را معرفی کنند. این کار سبب می‌شود تا جنبه تبلیغاتی محتوای منتشر‌شده توسط اینفلوئنسرها کمتر به نظر کاربران بیاید و کمپین شما نرخ تبدیل بیشتری پیدا کند.
  • با تبلیغات مبتنی بر جستجو روی دستگاه‌های موبایل آشنا شوید

البته راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارند که ما تنها به مهم‌ترین آنها اشاره کردیم؛ مثلاً اگر دوست شما یک اینفلوئنسر است، می‌توانید از اون درخواست کنید تا کسب‌وکارتان را در صفحه خود معرفی کند. استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای معرفی کسب‌وکارها یکی از روش‌های متداول است که نرخ تبدیل بالایی دارد. این روش معمولاً با بودجه تمامی کسب‌وکارها سازگار است؛ مثلاً اگر یک کسب‌وکار کوچک داشته باشید می‌توانید از اینفلوئنسرهایی با تعداد مخاطبان کمتر استفاده کنید یا اگر یک کسب‌وکار بزرگ‌تر دارید، می‌توانید از اینفلوئنسرهای پرمخاطب نظیر سلبریتی‌ها بهره ببرید.

با افزایش و بهبود عملکرد اد بلاکرها (ad blockers) برای مسدود کردن تبلیغات، دیگر مثل سابق شاهد تبلیغات نیستیم و این نوع تبلیغات کارایی قبل را ندارند. به همین دلیل اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار بیشتر نمود پیدا می کند. هرچند اینفلوئنسرهای مطرح که می شناسیم اغلب بازیگر و خواننده هستند اما ما هم می توانیم با رعایت چند نکته اینفلوئنسر شویم. یک اینفلوئنسر به دلیل طیف مخاطب وسیعی که دارد پتانسیل بازاریابی بالایی دارد و در حوزه مارکتینگ بسیار باارزش است. اینفلوئنسرها فالوئرهایی وفادار و پیگیر دارند و به دلیل شبکه اجتماعی گسترده ای که دارند به طور موثری می توانند افراد را ترغیب به خرید محصول یا خدمات کنند. شاید در اینستاگرام یا شبکه های مجازی دیگر افراد مشهور (یا غیر مشهور) را دیده باشید که به طور غیر مستقیم یا مستقیم در حال تبلیغ برای یک برند یا محصول خاص هستند؛ و حتما از این ور و آن ور شنیده اید که پول خوبی هم از راه تبلیغات به جیب می زنند. هرچند افراد مشهور و به اصطلاح سلبریتی ها اینفلوئنسرهای مطرح محسوب می شوند اما شما هم می توانید با رعایت نکات زیر تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید:

به چه چیزی علاقه دارید؟

یک قلم و کاغذ بردارید و در مورد علایق خود بنویسید. چه موضوعات و کارهایی را بیش از همه دوست دارید و احیانا در آن مهارت دارید؟ لازم نیست علاقمندی هایتان حتما در چارچوب های نرمال مثل سفر، آرایش، لباس و … قرار بگیرند. مهم نیست که علاقمندی شما چه چیزی باشد، مهم این است که بتوانید کاری را با علاقه و اشتیاق انجام دهید. اگر در یوتیوب یا اینستاگرام گشتی بزنید با افرادی مواجه خواهید شد که علاقمندی های عجیب و غریبی دارند، اما باز هم توانسته اند برای خودشان کلی فالوئر دست و پا کنند و مشهور شوند. این روزها وبلاگ نویس ها و افراد زیادی وجود دارند که در اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی در مورد سبک زندگی، مد و فشن می نویسند و مطلب منتشر می کنند. اما چندان موفق نیستند و فالوئر زیادی ندارند. به نظرتان علت این ناکامی چیست؟ چون آن ها هم مثل هزاران نفر دیگر هستند و کاری را انجام می دهند که بسیاری افراد دیگر هم انجامش می دهند. پس برای آنکه اینفلوئنسر باشید ابتدا باید متفاوت از بقیه باشید و متمایز شوید.

در کدام شبکه‌ها قصد فعالیت دارید؟

عملا غیرممکن است که در تمام شبکه های اجتماعی بتوانید موفق باشید. پس به جای آنکه انرژی خود را در شبکه های مختلف هدر بدهید یک شبکه را که با علایق و سلایق شما هم همخوانی بیشتری دارد به عنوان پایگاه اصلی برای اینفلوئنسر شدن انتخاب کنید! خیلی از افراد مشهور در اینستاگرام، هنوز هم در فیسبوک اکانت ندارند؛ با این حال تعداد زیادی فالوئر دارند. چون انرژی و وقت خود را در یک شبکه متمرکز کرده اند.

استراتژی شما چیست؟ برای اینکه اینفلوئنسر شوید صرفا به پست گذاشتن و انتشار مطلب اکتفا نکنید. این نکته بسیار اهمیت دارد که برای انتشار مطالب خود یک استراتژی و برنامه ریزی داشته باشید و هدفمند این کار را انجام دهید. فهرستی از محتواهایی که می خواهید مثلا در سه ماه آینده منتشر کنید آماده کنید. در مورد چه موضوعاتی بهتر است مطلب منتشر کنید؟ چه عکس هایی را در چه زمانی بهتر است در اینستاگرام بگذارید؟ چند وقت یک بار می خواهید پست بگذارید؟ و…

تولید محتوای مناسب و خوب بخش اعظم وقت شما را خواهد گرفت. اما مطمئن باشید به زحمت و دردسرش می ارزد. چرا که این روزها محتوا حرف اول را می زند. سعی کنید بهترین محتوا را تولید کنید. اگر در اینستاگرام هستید سعی کنید عکسی عالی و درست و حسابی بگیرید. برای این کار وقت بگذارید و حتی اشکالی ندارد اگر کمی برایش هزینه کنید. اگر این کار را با جدیت انجام دهید و به چشم یک کسب و کار به آن نگاه کنید خرید یک دوربین خوب یا سایر تجهیزات و لوازم ضروری به نظر می رسد.  چیزی که در مورد اینفلوئنسر شدن مهم است تداوم و استمرار محتواگذاری است. اگر یک پست عالی منتشر کنید و بعد تا ماه‌ها خبری از شما نباشد مطمئنا فالوئر زیادی نخواهید داشت. پس محتوای شما باید منظم و حتی در یک روز خاص با فواصل زمانی مشخص منتشر شود. اینطوری مخاطبان شما در آن زمان منتظر پست جدید شما خواهند بود و فالوئر بیشتری جذب خواهید کرد. شما وقت زیادی را برای تولید محتوا صرف خواهید کرد. اما اگر کسی آن را نبیند به چه دردی می خورد؟

پس به یاد داشته باشید، ۲۰% وقتتان را صرف تولید محتوای عالی بگذارید و ۸۰% وقتتان را به تبلیغ و ترویج محتوا اختصاص دهید.  سریع ترین و راحت ترین راه افزایش مخاطب همکاری کردن با یک اینفلوئنسر معروف تر است. به یاد داشته باشید، این همکاری بیشتر به نفع شما خواهد بود تا فرد اینفلوئنسر. سعی کنید در مورد یک فرد مشهور مطلب جالبی بنویسید و محتوای جذابی تولید کنید و به نوعی توجه او را جلب کنید تا مطلب شما را منتشر کند. اگر این اتفاق بیفتد آن وقت موج فالوئر به سوی شما گسیل خواهد شد.  وقتی مخاطب زیادی ندارید تعامل و گفتگو با آن ها کار ساده ای است. با افزایش فالوئر ممکن است این کار وقت بیشتری بگیرد، اما ارزشش را دارد. سعی کنید به تمام کامنت ها جواب بدهید و هرکس شما را فالو کرد او را فالو بک کنید.  محتواهای محبوب شبکه اجتماعی را بررسی کنید و ببیند چه نوع محتوایی با استقبال بیشتری مواجه می شود. چه پست هایی لایک بیشتری می گیرد و چه مطالبی محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سعی کنید محتوایتان را متناسب با این تحلیل ها تولید کنید. حتی می توانید از مخاطبانتان بپرسید چه چیزی را بیشتر دوست دارند. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *