متاسفانه ایراداتی در لانچر اپیک وجود دارد که احتمالا به خاطر مسائل امنیتی و کپی رایت به این صورت تعبیه شده است. یکی از این موارد این بوده که شما برای جا به جایی پوشه‌ی هر بازی (مثل فورتنایت) باید آن را حذف و دوباره نصب کنید.

با توجه به سنگینی این بازی، خیلی‌ها دوست ندارند دوباره 30 گیگ دانلود کنند و وقتی اطلاعات بازی موجود است، تنها قصد جا به جایی آن را دارند. خوشبختانه برای این کار راه حلی وجود دارد که امروز ما قصد آموزش آن را به شما خواهیم داشت. شما از این طریق هم می‌توانید انتقال بازی به پوشه یا دستگاهی دیگر را انجام دهید، هم این که بازی را از طریق فایل دانلودی از روی سایت‌های مختلف، نصب کنید.

پشتیبان گیری از پوشه فورتنایت

قبل از هر چیز شما نیاز به یک نسخه پشتیبان از بازی خود دارید. فورتنایت به صورت پیش فرض بازی را در مسیر زیر نصب می‌کند:

C:\Program Files\Epic Games\Fortnite
با این حال ممکن است که در هنگام نصب، شما مسیر دیگری را برای بازی انتخاب کرده باشید. بعد از رفتن به پوشه بازی، روی پوشه Fortnite کلیک راست کرده و Copy را بزنید.

حالا باید این پوشه را در جایی دیگر پیست کنید. اگر قصد دارید که فورتنایت را در درایو یا دستگاه دیگری نصب کنید، پیشنهاد می‌کنیم این نسخه پشتیبان را به آن جا منتقل کنید تا بقیه کار وقت کم‌تری از شما بگیرد. فقط در نظر بگیرید که این پوشه نباید در مسیر اصلی نصبی که مدنظر دارید کپی شود. برای مثال ما فایل را در درایو D اما در پوشه‌ای موقت پیست می‌کنیم.

با توجه به بالا بودن حجم فایل‌ها و همچنین خورد بودن این فایل‌ها، زمان کپی کردن ممکن است کمی طول بکشد.

لغو نصب فورتنایت

حالا باید برنامه‌ی اپیک گیمز را اجرا کنید تا نسخه نصب شده‌ی فورتنایت را لغو نصب یا همان Uninstall کنید. برای این کار در اپیک گیمز به Library رفته، روی آیکون چرخ دنده در کنار بازی فورتنایت کلیک کنید و Uninstall را انتخاب نمایید.

دوباره روی گزینه‌ی Uninstall کلیک کنید تا لغو نصب را تایید نمایید. بعد از این کار تمامی فایل‌هایی که در مسیر اصلی نصب فورتنایت بود، حذف خواهد شد.

نصب دوباره بازی در مسیر جدید

الا وقت آن رسیده تا بازی را دوباره نصب کنید. اگر در دستگاه جدید هستید، ابتدا باید اپیک گیمز را نصب کنید و اگر در همان دستگاه باشید که خب، اپیک گیمز از قبل برایتان نصب است. روی گزینه‌ی Install در زیر بازی فوترنایت کلیک کنید.

مسیر جدید را برای نصب انتخاب کنید. برای مثال ما این بار بازی را در مسیر  D:\Epic Games\Fortnite  نصب می‌کنیم. در آخر دوباره روی Install کلیک نمایید.

لغو کردن دانلود و بستن لانچر

بعد از این که چند مگی از بازی دانلود شد، روی ضربدری که در عکس زیر می‌بینید کلیک کنید و نصب بازی را لغو نمایید.

حالا خود برنامه‌ی اپیک گیمز را نیز به صورت کامل ببندید.

انتقال نسخه پشتیبان به مسیر جدید نصب

الا وقت آن رسیده تا پوشه‌ی فورتنایتی که از آن نسخه پشتیبان گرفته‌اید را به مسیر جدید منتقل کنید. برای این کار کافی است که پوشه را کپی کرده و به مسیر جدید منتقل نمایید یا این کشیده و همچون عکس زیر، در مسیر جدید رها نمایید.

ویندوز از شما می‌پرسد که ایا دوست دارید فایلی که قصد انتقال آن را دارید، روی اطلاعات قبلی نوشته شود که شما با زدن روی Replace the files in the destination این اجازه را بدهید.

تقریبا کار به اتمام رسیده است. باید دوباره اپیک گیمز را اجرا کنید و در زیر بازی فورتنایت، Resume را انتخاب نمایید.

وقتی بازی قصد دانلود اطلاعات فورتنایت را دارد، آن‌ها را در پوشه می‌بینید، به همین دلیل گزینه‌ی دانلود برای آن به Verifying تغییر می‌کند. کامل شدن این روند، بسته به سرعت هارد شما، زمان خواهد برد، پس صبر داشته باشید. البته اگر دیدید که گزینه‌ی Downloading نمایش داده شده، باید تمامی کارها را از اول انجام دهید، چون احتمالا اشتباهی در انجام کار رخ داده است.

در آخر می‌توانید با زدن روی Launch بازی را اجرا کنید.

هماطنور که گفتیم، شما می‌توانید به جای نسخه‌ی پشتیبانی که ما استفاده کردیم، از فایل‌های دانلودی سایت‌ها استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که این نسخه‌ها کاملا به روز باشند.

Join the Conversation

14 Comments

  1. عالی خدا خیرتون بده من میخواستم ویندوزم رو دوباره نصب کنم اگه این روش نبود بدبخت می شدم با این سرعت نت باید 1 هفته فقط دانلودش کنم 🙂

  2. باسلام
    ببخشید یه سوال
    من یه بازی رایگان موقت از اپیک گیمز دانلود کردم اما الان پولی شده من الان می خواستم که بازی رو روی هارد جدیدی که خریدم بریزم
    من اگه الان بازی رو Uninstall و قبلش کار هایی که شما گفتید رو انجام بدم دیگه نمیتونم نصبش کنم چون پولی شده
    این رو میشه کاری کرد براش
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    باتشکر

    1. سلام ذوست عزیز.
      نه نیازی به خرید مجدد نیست کافیه با اکانت قبلی لاگ این (log in) کنید و بازی رو نصب و ازش لذت ببرید

  3. سلام . من فورتنایت رو روی سیستمم نصب کردم ( داخل درایو ویندوز نریختم ) بعد الان میخوام ویندوز رو عوض کنم .بعد از نصب ویندوز جدید باید دوباره فورتنایت رو دانلود و نصب کنم ؟

  4. سلام من وقتی جای پوشه هارو جایگزین میکردم اصلا کلمه ی Verifying نمیومد همش این بود:
    Installing 1%
    چند بار اینکارو کردیم اما بازم نشد

  5. من همه اینکار هارو انجام دادم ولی بازم داره نصب و دانلود میکنه…چیکار کنم؟؟

  6. من انجام دادم ولی نشد وریفای میشه و میره تو اینستالینگ و دوباره میره رو دانلود شدن 100 بار این کار ها رو انجام دادم بازم نشد
    درخواست دارم پشتیبانی یه تکونی به خودش بده جواب بده چرا به هیچ نظری جواب نمیده

  7. من انجام دادم ولی نشد وریفای میشه و میره تو اینستالینگ و دوباره میره رو دانلود شدن درخواست دارم پشتیبانی یه تکونی به خودش بده چرا به هیچ نظری جواب نمیدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *