خیلی اوقات ما در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های خرید یا بازی‌های مختلف غرق می‌شویم و خودما هم نمی‌فهمیم که وقتمان چطور سر شده است. برای همین بهتر است گزارشی داشته باشیم از این که چقدر از برنامه‌های مختلف استفاده کرده‌ایم تا شاید بتوانیم با تغییر نوع استفاده‌ از گوشی، زمان بیشتری را به کارهای مفید اختصاص دهیم.

خوشبختانه حتی برای این کار نیز اپلیکیشن‌های مختلفی وجود ارد که کاملا کارهای شما بر روی موبایل را رصد کرده و گزارشی از میزان مصرف برنامه‌های مختلف برای شما ارائه می‌کند. ما در پست امروز ۳ مورد از برترین برنامه‌ها در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • نکته: این برنامه‌ها حتما باید در پس زمینه گوشی فعال باشند تا بتوانند گزارش درستی ارائه دهند، پس آن‌ها را متوقف نکنید.
  1. YourHour

YourHour
YourHour

YourHour عملا برای این طراحی شده تا جلوی اعتیاد شما به استفاده از گوشی را بگیرد. اطلاعاتی که این برنامه به شما ارائه می‌کند، نکات ریز و درشتی در خود دارد که از ساعات استفاده از هر برنامه تا دفعاتی که قفل گوشی خود را باز کرده‌اید را شامل می‌شود.

YourHour
YourHour

بعد از این که برنامه را باز کردید، می‌توانید به جز گرفتن آمار، محدودیت‌هایی برای برنامه‌های مختلف ایجاد کنید. این محدودیت‌ها می‌تواند هم ساعات استفاده و هم دفعات استفاده از هر کدام را شامل شود.امکانات بیشتری از جمله تایمر، پیغام‌هایی برای تعداد دفعات باز کردن گوشی و خیلی‌های دیگر در YourHour گنجانده شده که آن را به اولین پیشنهاد ما در لیست بدل کرده است.

  1. StayFree

StayFree
StayFree

YourHour در زمینه‌ی نظارت بر کلیت گوشی عالی است، اما StayFree با تمرکزی که روی هر برنامه دارد، آنالیزهای جزیی‌تر از هر برنامه به شما ارائه خواهد داد. این برنامه بعد از نصب اطلاعات کاملی به صورت روزانه از استفاده‌ی شما از هر برنامه می‌دهد و در نهایت شما می‌توانید اطلاعات را در بازه‌های زمانی مختلف مورد آنالیز قرار دهید.

StayFree
StayFree

برای مثال در StayFree می‌بینید که چقدر زمان خود در روز را به توییتر اختصاص داده‌اید و چند بار این برنامه را باز کرده‌اید و بعد از مدتی، میانگین استفاده‌ی شما از این برنامه را نشان می‌دهد. جالب این که در خود برنامه شما می‌توانید میزان استفاده‌ی خود از برنامه را با میانگین جهانی که از آمارهای دیگر کاربران اخذ شده، مقایسه کرده و ببینید، شما کم‌تر از این میانگین استفاده می‌کنید، یا بیشتر از آن.

  1. Screen Time

Screen Time
Screen Time

در آخر برنامه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کنار دادن آمارهای مختلف، ابزاری عالی برای استفاده‌ی کم‌تر از اپلیکیشن‌های اعتیادآور در اختیار شما خواهد گذاشت. Screen Time به شما اجازه می‌دهد در کنار تنظیمات میزان استفاده از هر برنامه، اپلیکیشن‌ها را دسته‌بندی کرده و برای تمامی آن‌ها یک میزان مصرف خاص در روز در نظر بگیرید.

Screen Time
Screen Time

در زمینه‌ی آمار نیز Screen Time اطلاعات مربوط به استفاده از برنامه‌های مختلف را در قالب گراف‌های زیبا و قابل فهم برای شما به تصویر می‌کشد. در این بخش نیز جدا از اطلاعات کلی مربوط به گوشی و اطلاعات ریز از هر اپلیکیشن، می‌توانید میزان مصرف دسته‌بندی‌هایی که مشخص‌ کرده‌اید را نیز در برنامه مشاهده نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *