هر چقدر هم که بگویید از پسورد و قفل های امنیتی مطمئنی برای گوشی خود استفاده کرده اید اما باز هم ممکن است کسی بخواهد آن را باز کند. اگر شما نگران این موضوع هستید و می‌خواهید که با سند و مدرک بدانید چه کسی به گوشی شما دست می‌زند، ما برای شما پیشنهاداتی داریم. هر کدام از این برنامه‌هایی که ما در اینجا معرفی می‌کنیم با استفاده از دوربین جلو از شخصی که سعی می‌کند از رمز شما عبور کند عکس می‌گیرد. بیایید با هم نحوه عملکردشان را بررسی کنیم.

نکته‌ای درباره عکسی که برنامه‌ها از قفل صفحه شما می‌گیرند

قبل از این که یکی از این برنامه‌ها را نصب کنید باید بدانید که چندین راه مشترک برای همه آن‌ها وجود دارد. اول این که آن‌ها نمی‌توانند تلاش برای باز کردن گوشی با اثر انگشت را مانیتور و یا به عبارتی رصد کنند. یعنی سیستم عامل اندروید این اجازه را نمی‌دهد تا برنامه‌ها ببینند بازگشایی با اثر انگشت موفقیت‌آمیز بوده یا خیر. بنابراین، این برنامه‌ها فقط برای گرفتن پین‌های نادرست، کلمه عبور یا الگوها کار می‌کنند.

از طرفی، اندروید تلاش‌های ناموفق برای قفل‌گشایی را شمارش می‌کند. بنابراین این برنامه‌ها اشتباهات مقطعی را نادیده می‌گیرند. به علاوه این برنامه‌ها نیاز به اجازه دسترسی دارند تا بتوانند با استفاده از دوربین وظیفه‌شان را انجام دهند.

هر برنامه از شما در خواست می‌کند تا آن را به عنوان ادمین دستگاه انتخاب کنید تا بتواند وظایفش را انجام دهد. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید Settings > Security & Location > Advanced > Device admin apps بروید و برنامه را enable/disable کنید.

Lockwatch

Lockwatch

لاک‌واچ یکی از برنامه‌های پرطرفدار در این دسته است. کار با این برنامه بسیار ساده است. به محض فعال‌سازی هر کسی بخواهد رمز گوشی شما را بشکند ایمیلی به آدرس‌تان ارسال خواهد شد. برای استفاده از لاک‌واچ، برنامه را باز کرده و اسلایدر Email Alert را فعال کنید. همانطور که در بالا گفتیم برنامه از شما درخواست مجوز می‌کند، سپس باید یک آدرس ایمیل فعال را در فیلد وارد کنید. در مرحله بعدی باید مشخص کنید بعد از چند تلاش ناموفق ایمیل ارسال شود. بد نیست آن را روی دوبار خطا تنظیم کنید تا بعد از یک اشتباه تایپی به شما ایمیل ارسال نشود. با این همه لاک‌واچ ایمیل را بلافاصله بعد از ۱۰ ثانیه ارسال نمی‌کند. ایمیلی که به شما ارسال می‌شود حاوی عکس‌، موقعیت مکانی GPS گوشی و نقشه منطقه است.

Third Eye

Third Eye

Third Eye عملکرد مشابه لاک‌واچ دارد اما عکس‌ها را به جای ایمیل کردن بر روی صفحه گوشی نمایش می‌دهد. پس از نصب مجوزهای دسترسی را صادر کنید تا برنامه بتواند به درستی کار کند. شما می‌توانید تعداد وارد کردن خطا را از ۱ تا ۵ تنظیم کنید. بر خلاف لاک‌واچ این برنامه بلافاصله عکس شما را ذخیره می‌کند حتی اگر بعد چند ثانیه رمز صحیح را وارد کنید. به علاوه یک جدول زمانی از عکس افرادی که سعی داشتند قفل گوشی شما را باز کنند هم ارائه داده می‌شود. با استفاده از منوی سه نقطه شما به تنظیمات دسترسی خواهید داشت. شما می‌توانید جای ذخیره عکس‌ها را عوض کرده و از نمایش آن‌ها در گالری جلوگیری نمایید. به علاوه در Third Eye برخلاف لاک‌واچ در حاشیه صفحه تبلیغات درج می‌کند.

CrookCatcher

CrookCatcher

یکی دیگر از برنامه‌های برجسته و قابل اعتماد در این زمینه CrookCatcher است که با تم تیره و سبز طرفداران زیادی را جذب کرده است. برای استفاده از این برنامه هم نیاز است تا مجوزهایی را صادر کنید. در برنامه خیلی ساده سه بخش مجزا در نظر گرفته شده است. صفحه اصلی به شما امکان غیرفعال کردن برنامه را می‌دهد. در بخش سمت راست، عکس افراد مزاحم جمع‌آوری می‌شود. هر کدام از این عکس‌ها با نقشه و موقعیت مکانی گوشی‌تان هستند، برای دیدن مختصات دقیق و آدرس تخمین زده شده از نماد موقعیت مکانی استفاده کنید. برای تنظیم گزینه‌ها از برگه تنظیمات در سمت چپ استفاده کنید. شما می‌توانید تعداد خطاهای رمز را از ۱ تا ۵ تنظیم کنید. مجددا برخلاک لاک‌واچ این برنامه بلافاصله فعال می‌شود حتی اگر رمز صحیح را در آن واحد وارد کنید. در این قسمت شما می‌توانید تمامی تنظیمات موجود را به دلخواه تغییر دهید. گزینه‌هایی مانند پیام‌های ایمیل، گرفتن عکس و موقعیت مکانی قابل تغییر هستند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *