از زمانی که بازی موفق Super Mario 64 روی کنسول نینتندو 64 عرضه شد، این شرکت همیشه در حال تجربه گیم‌پلی‌های مختلف برای عناوین سه بعدی دنیای سوپرماریو بود. به همین دلیل است که شاید شما بدانید عناوین دو بعدی ماریو چه طور گیم‌پلی خواهند داشت اما در مورد بازی‌های سه بعدی، همه چیز مثل یک راز باقی خواهد ماند تا خودتان بازی را تجربه کنید.

Super Mario 3D World وقتی برای Wii U عرضه شد، خیلی محبوب شد. گیم پلی بازی شبیه به مراحل معمول بازی‌های دو بعدی این سری بود اما در دنیایی سه بعدی انجام می‌شد و مکانیزم مخصوص به خود را هم داشت و البته برای اولین بار بود که ماریو قدرتی به دست می‌آورد که آن را در لباس یک گربه به نمایش می‌گذاشت.

این بازی حالا برای نینتندو سوییچ عرضه شده و نکته مهم در مورد انتشارش این است که شما تنها با یک پورت معمولی برای کنسول جدید مواجه نیستید و نینتندو بخشی جذاب با نام Bowser’s Fury به آن اضافه کرده است و البته گرافیک آن را نیز مطابق با کنسول‌های نسل جدید، بازسازی نموده. نسخه جدید حالا Bowser را به عنوان یک خطر دائمی و در اندازه‌ی غول پیکر به بازی اضافه کرده و حس و حالی فوق‌العاده به بازی بخشیده است. همه‌ی این‌ها کنار هم، باعث می‌شود Super Mario 3D World + Bowser’s Fury را یکی از بهترین عناوین سوپر ماریو به حساب آورد.

Super Mario 3D World

ابتدا نگاه جامع‌تری به محتوای اصلی بازی بندازیم که در واقع اسم آن نشان می‌دهد، نینتندو از همان ابتدا برنامه‌های گسترده‌ای برای آن داشت. همانطور که Super Mario World برای کنسول NES منتشر شده بود، Super Mario 3D World نشان از یک دنیای یکتا دارد که قرار است بازی‌های متنوعی برای آن عرضه شود.

این بازی یک بالانس عالی بین ساختار و خلاقیت دارد و همین باعث شده تا مراحل کوتاهش همچون سری بازی‌های دو بعدی سوپر ماریو، فوق‌العاده لذت‌بخش باشد. مکانیزم بازی نیز با لباس گربه‌ای ماریو متفاوت شده و حالا او می‌تواند به روی دیوارها برود و کارهای متفاوتی انجام دهد. با این که همه‌ی این گیم‌پلی 8 سال پیش و برای کنسول Wii U ساخته شده، اما هنوز هم انجام آن لذت بخش است و مراحل واقعا جذاب هستند. حتی کنترل‌های بهتر نینتندو سوییچ به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید کنترل ماریو را به عهده بگیرید و از مراحل لذت بیشتری ببرید.

با توجه به محدودیت‌های که Wii U داشت، تغییراتی که Super Mario 3D World در سوییچ داشته آن را به یک بازی بهتر بدل کرده و در حال حاضر این عنوان را باید بهترین پورت بازی‌ها برای سوییچ محسوب کرد.

Bowser’s Fury

البته بازی با توجه به اکپنشنی که برایش عرضه شده، چیزهای خیلی بیشتری برای کشف دارد. جدا از محتوای تازه، امکان چرخش 360 درجه دوربین کار شما را راحت‌تر کرده است. Bowser’s Fury دنیایی متفاوت دارد که از جزایر کوچک درست شده و وظیفه‌ی شما این است که در این دنیاهای کوچک، سکه‌های طلایی بیشتری به دست بیاورید.

چالش‌های مختلفی برای انجام در این جزایر وجود دارد که از مبارزه‌ با غول‌ها، دنبال کردن خرگوش‌ها، سواری بر روی موجودات آبی و … را شامل شده و نشان از یک بازی متنوع و فوق‌العاده می‌دهد. داستان بازی نیز در نوع خودش جالب است و شما در بعضی از مراحل با Bowser جوان تیم می‌شوید تا با شخصیت‌های شرور بازی بجنگید.

حتی اگر طرفدار سوپر ماریو نباشید اما یک نیتندو سوییچ در خانه دارید، بدون شک باید این عنوان را خریداری کنید. بازی بی‌نظیری که همه‌ی اجزایش در جای درست واقع شده و یک مجموعه‌ی فوق‌العاده را پدید آورده‌اند. اگر هم طرفدار سوپر ماریو هستید و این عنوان را هنوز خریداری نکرده‌اید … خب، معلوم است باید چه کار کنید!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *