در قیاس با مرورگر پر از باگ، کند و مملو از ایرادات ریز و درشت، فایرفاکس و کروم همچون یک هدیه الهی بودند که کاربران دنیا را از شر مرورگر مایکروسافت خلاص کرده بودند. با این حال حالا تعداد مرورگرهای جذابی که در بازار هستند و می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید، خیلی بیشتر شده است و بدون شک یکی از جذاب‌ترین آن‌ها Brave خواهد بود که امروز قصد معرفی آن را به شما داریم.

معرفی مرورگر Brave

Brave مرورگری است که عمده تمرکز خود را بر روی مسائل امنیتی و حریم شخصی گذاشته و البته امکانات جالبی همچون مسدود سازی بعضی از تبلیغات‌، مرور سبک اینترنت و همچنین یک ارز دیجیتال اختصاصی دارد. البته با توجه به این که دو سوم بازار مرورگرهای اینترنتی را کروم به خود اختصاص داده و سافاری به عنوان مرورگر پیش‌فرض مک نیز، 14 درصد این بازار را در اختیار دارد، وارد شدن به آن کمی عجیب به نظر می‌آید، اما Brave استراتژی خاصی دارد.

در واقع ارز دیجیتال اختصاصی و همچنین تجربه منحصر به فردی که کار با Brave در اختیار شما می‌گذارد، می‌تواند برگ برنده‌ای باشد که خیلی‌ها را مجاب کند تا به Brave نقل مکان کرده و اینترنت را از دریچه این مرورگر دنبال نمایند.

از نگاه سازندگان این مرورگر، Brave دو هدف دارد:

  1. تعریف دوباره مرور اینترنت در نگاه کاربران
  2. دادن ارز دیجیتال در قبال تماشای تبلیغات

Basic Attention Token چیست؟

درست شنیدید، نه تنها مرور امن و کم تبلیغات در Brave ممکن خواهد بود، بلکه شما می‌توانید با استفاده از این مرورگر، ارز دیجیتال نیز به دست بیاورید. این ارز به وسیله‌ی تماشای تبلیغات به دست می‌آید و Basic Attention Token نام دارد که به اختصار BAT خوانده می‌شود.

این شبکه نمایش تبلیغات و به دست آوردن ارز دیجیتال البته در سال 2019 راه اندازی شده بود و در حال حاضر یک پلت‌فرم محبوب در نزد کاربران است که به وسیله‌ی آن ارز دیجیتالی نسبتا ارزان قیمت به دست بیاورند. اما فارغ از این موضوعات، کمی درباره خود مرورگر صحبت کنیم:

طراحی و رابط کاربری

اگر از کاربران کروم باشید، برایتان سخت خواهد بود تا تغییری بین طراحی کلی این دو برنامه پیدا کنید، در هر حال بخش زیادی از کاربران از کروم استفاده می کنند به ظاهر آن عادت دارند. البته Brave بر پایه Chromium ساخته شه که پایه و اساس مرورگر کروم نیز هست.

به همین دلیل از نظر ظاهر و کاربری، کسانی که قصد کوچ به Brave دارند، با کم‌ترین مشکل مواجه خواهند بود و بسیاری از ابزارهای کلی نیز همان جایی هستند که در مرورگر گوگل پیدا می‌کنید.

راحتی در استفاده

یکی از مزیت‌های استفاده از Brave ساده بودن آن برای کاربران است. در واقع این برنامه به گونه‌ای در نظر گرفته شده که هر کاربری بتواند به راحتی به اینترنت متصل شده و محتوایی که به دنبالش است را پیدا کند.

سرعت Brave

یکی از مهم‌ترین دلایلی که Brave سریع‌تر از کروم و فایرفاکس است، مسدود کننده تبلیغاتی است که به صورت پیش‌فرض روی این مرورگر قرار داده شده. برای مثال سایت BBC بدون تبلیغات 60 درصد سریع‌تر لود می‌شود که این نه به خاطر عکس‌های این تبلیغات، بلکه به خاطر اسکریپت‌هایی است که به آنالیز رفتار کاربران روی اینترنت می‌پردازد.

انتقال بوکمارک به مرورگر Brave

اگر قصد دارید از این به بعد از Brave استفاده کنید، حتما باید بوکمارک خود را به این این مرورگر منتقل کنید. این کار ساده خواهد بود و کافی است Brave را باز کنید. روی آیکون منو که به شکل سه خط در بالا سمت چپ تصویر وجود دارد کلیک کنید.

حالا Bookmarks را انتخاب کرده و از آن جا به Import Bookmarks and Settings بروید.

حالا مرورگری که از آن استفاده می‌کنید را انتخاب کنید.

و حالا خواهید دید که تمامی بوکمارک های شما از مرورگر قبلی، بدون دردسر به Brave اضافه خواهد شد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *