میلیون‌ها برنامه‌ی مختلف بر روی اپ‌استور قرار دارند که هر کدامشان کاری به خصوص را انجام می‌دهند. بعضی از این برنامه‌ها برای تغییرات ظاهری در گوشی ساخته شده‌اند تا تنوعی به اندروید شما بدهند. با این حال برنامه‌هایی هستند که کاملا تجربه شما از کارکردن با اندروید را متحول خواهند کرد. بعضی کارهای تکراری را به صورت خودکار انجام می‌دهند و بعضی قابلیت‌های گوشی را ارتقا می‌دهند. بیایید با هم نگاهی بندازیم به چند نمونه از این برنامه‌های جذاب:

  1. Lynket Browser

شبکه‌های اجتماعی جایی عالی برای پیدا کردن مقالات جالب در اینترنت به حساب می‌آید اما همیشه حس و حال این را ندارید که همان لحظه مقاله‌ی مورد نظر را بخوانید. در این جور مواقع بهتر است جایی داشته باشید تا مقالات را در آن نگهداری کرده و بعدا اقدام به خواندنشان کنید.

Lynket Browser

Lynket Browser دقیقا برنامه‌ای برای این کار است که در پس زمینه‌ی صفحات وب فعالیت کرده و هر زمان که خواستید به وسیله‌ی آیکون شناور می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. بعد از نصب این اپلیکیشن، Lynket Browser روی مرورگرهایی که از قبل روی گوشی نصب هستند قرار گرفته و همچنین با لود خودکار نسخه AMP لینک‌ها، به مرور سریع‌تر در اینترنت نیز کمک می‌کند. همچنین Lynket Browser قابلیت خواندن مطلب مورد نظر در حالت مقاله را دارد که خیلی از المان‌های صفحه در آن نمایش داده نخواهد شد.

  1. Popup Widget 3

ویجت‌های اندروید واقعا کارآمد هستند، اما اگر تعداد زیادی از آن‌ها را یک جا داشته باشید، به سرعت صفحه خانگی شما را پر کرده و همچنین سرعت دستگاه شما را نیز کاهش می‌دهند. Popup Widget 3 در واقع شکل کار ویجت‌ها را تغییر داده و آیکون همه‌ی آن‌ها را به هر اندازه که باشند، به یک در یک تبدیل می‌کند و روی صفحه خانگی به نمایش می‌گذارد.

Popup Widget 3

به این شکل وقتی روی ویجیت می‌زنید، باز می‌شود و شما محتوای داخل آن را می‌بینید. Popup Widget 3 هم سر و شکل بهتری به صفحه خانگی شما می‌دهد و هم با وجود ویجت‌های زیادی که نصب می‌کنید، سرعت گوشی کاهش نخواهد یافت.

  1. Notepin

Notepin کاری را می‌کند که آن‌قدر مورد نیاز بوده که معلوم نیست چرا بخشی از پیکره‌ی اصلی خود سیستم عامل اندروید نیست. با این اپلیکشین شما می‌توانید، پیغام‌هایی را نوشته و روی پنل نوتیفیکیشن پین کنید تا آن‌ها را به یاد داشته باشید.

Notepin

برنامه اصلا پیچیده نیست و شما به راحتی می‌توانید پیغام‌ها و یادداشت‌های مختلف را ردیف کرده و بر اساس رنگ‌های کدهای رنگی برایشان در نظر بگیرید. با این که Notepin کار خیلی عجیبی انجام نمی‌دهد، اما طولی نمی‌کشد که به بودنش در اندروید عادت کرده و دیگر بدون آن، گوشی شما چیزی کم خواهد داشت.

  1. MacroDroid

کارهای خسته کننده‌ای را تصور کنید که هر روز باید آن‌ها را انجام دهید، کارهایی که می‌توانستند به صورت خودکار نیز انجام دهند. MacroDroid دقیقا به همین دلیل ساخته شده و این قابلیت را دارد که بعضی از عملکردها را به صورت خودکار انجام دهد.

MacroDroid

برای شروع به کار هر عملکرد شما باید تنظمیات آن را انجام دهید. برای مثال شروع یک کار می‌تواند وصل شدن هدفون یا رسیدن به ساعتی مشخص باشد و بعد از انجام این کار، وظیفه‌ای مشخص انجام خواهد شد، مثلا اسپاتیفای اجرا می‌شود یا برنامه‌ی درسی شما لود خواهد شد یا این که نیمه‌شب‌ها گوشی به صورت خودکار روی حالت هواپیما قرار گیرد.

  1. Full Screen Gestures

نسخه‌ی جدید اندروید جسچر کنترل‌های خیلی خوبی دارد اما در استفاده از آن‌ها نیز محدودیت‌هایی را احساس خواهید کرد. آن‌ها عموما پایین صفحه هستند و در نهات کار خاصی جز کاربری ساده گوشی را انجام نخواهند داد.

Full Screen Gestures

Full Screen Gestures این مشکل را حل کرده و به شما اجازه می‌دهد تا در گوشه‌های مختلف صفحه جسچر تعریف کنید. حتی می‌توانید به جای سوییپ پایین برای باز شدن نوتیفیکیشن‌ها، سوییپ به بالا را برای این منظور تعریف کنید.

  1. Universal Copy

کپی و پیست کردن، همیشه آن طور که باید در اندروید کار نمی‌کند. بعضی از برنامه‌ها کپی و پیست کردن را پشتیبانی نمی‌کنند و بعضی سایت‌ها نیز به خاطر قوانین کپی رایت، اجازه کپی کردن نوشته‌ها را به شما نمی‌دهند.

Universal Copy

Universal Copy در واقع ابزاری است که به شما این اجازه را داده تا تقریبا در هر جایی از اندروید که بخواهید نوشته‌ای را کپی کرده و در جای دیگری پیست کنید. حتی این امکان را دارید که نوشته‌های درون عکس یا PDF را (به شرط این که به زبان انگلیسی و با فونتی استاندارد باشند) نیز کپی نمایید.‌ کافی است Universal Copy را نصب کرده و دسترسی‌های لازم را به آن بدهید.

  1. Nova Launcher

لانچرها برای تغییرات ظاهری در گوشی شما ساخته شده‌اند، اما Nova Launcher‌خیلی بیشتر از تغییرات ظاهری را اعمال کرده و این قابلیت را دارد که در ساختار اندروید نیز دستکاری کند. امکانات اضافه‌تر، فضای متفاوت‌تر و همچنین قابلیت تغییر سایت ویجت‌ها تنها گوشه‌ای از امکانات Nova Launcher به حساب می‌آیند.

Nova Launcher

این محصول جذاب حتی یک سیستم جسچر داخلی نیز دارد که می‌توانید از آن برای کارهای خود استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *