تعداد لانچرهای اندروید نه تنها خیلی زیاد است، بلکه روز به روز به این تعداد نیز اضافه می‌شود. به همین دلیل است، وقتی یک لانچر با قیمت 6 دلار در سال می‌بینید، در نگاه اول از کنارش رد می‌شود و اصلا به آن فکر هم نخواهید کرد. اما Niagara که مدت زیادی نیست از ارائه آن می‌گذرد، یک نگاه متفاوت به صفحه خانگی داشته و با طراحی مینیمالیستی خاصی که دارد، گزینه‌ای مناسب برای خیلی از کاربران خواهد بود.

Niagara Pro در نگاه اول

بعد از نصب Niagara در همان ابتدا متوجه تغییراتی که اندروید به خود می‌بیند، خواهید شد. حالت شبکه‌ای صفحه خانگی جای خود را به یک طراحی متفاوت می‌دهد و شما با لمس کلید Home به لیست کاملی از برنامه‌های خود دسترسی خواهید داشت.

Niagara  سعی دارد تا اپلیکیشن‌های شما را در قالب یک لیست در آورد و از پراکندگی آن‌ها بکاهد. چیزی شبیه به کاری که ویندوز در استارت منو انجام می‌دهد و شما می‌توانید لیست کاملی از تمامی برنامه‌های نصب شده را ببینید. البته کاری که Niagara می‌کند، با رویه کلی اندروید متفاوت بوده و طول می‌کشد تا به آن عادت کنید.

در این لیست می‌توانید ترتیب الفبایی را بیخیال شوید و اپلیکیشن‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌‌دهید را در بالای آن قرار دهید. اگر برنامه‌های مهم شما در پایین لیست باشند، رسیدن به آن‌ها برای هر بار لود کردنشان، مسلما اعصاب شما را خورد خواهد کرد. با این حال گشت زدن در لیست و لود کردن اپلیکشین‌ها نیز به شکلی نرم و عالی انجام می‌شود که انیمیشن‌های خوب اسکرول Niagara را نشان می‌دهد.

در همان منوی اولیه، شما می‌توانید حروف الفبای مد نظر خود را انتخاب کنید تا به برنامه‌هایی که با آن حرف شروع می‌شوند بروید. تنظیماتی هم برای دسترسی به برنامه‌ها وجود دارد که در مجموع باعث می‌شوند، برای اجرای آن‌ها با استفاده از لیست، به مشکل بر نخورید.

همین لیست باعث می‌شود، اجرای خیلی برنامه‌ها سریع‌تر از حالت عادی بوده و از نظر ظاهری نیز، این لانچر در نگاه اول فوق‌العاده به نظر می‌آید.

لانچر سریع کار می‌کند و اطلاعات مهم از جمله وضعیت هوا، ساعت، تاریخ و … در بالای صفحه‌ی خانگی به شما نمایش داده می‌شود.

نگاهی عمیق‌تر به لانچر Niagara Pro

هیچ لانچر اندرویدی بدون شخصی‌سازی کامل نیست. به همین دلیل خیلی از ما وقتی لانچری را نصب می‌کنیم، سریع به تنظیمات می‌رویم تا ببینیم با آن چه کارهایی می‌توانید انجام دهیم. Niagara Pro نیز چنین امکاناتی را در اختیار شما می‌گذارد، اما غیر از آن شیوه‌ی تغییر صفحه خانگی و یک سری تمپلیت‌های آماده برای آیکون‌ها، احتمالا در این بخش خیلی برایتان راضی کننده نباشد.

در بخش تنظیمات شما دو گزینه پیش رو دارید، Features و Look. در Features یک سری تنظیمات وجود دارد که مثلا میانبرهایی برای برخی از عملکردها هستند. مثل ساخت آیکون برای باز کردن یک تب جدید در کروم. یکی از قابلیت‌های جذاب در این زمینه، حالت swipe است که مثلا با کشیدن به سمت بالا، یک سری اپلیکیشن‌ها برای شما لیست می‌شود و با کشیدن به سمت چپ، عملکردی دیگر به انجام می‌رسد. البته این موردها نباید با یک سری عملکردهای پیش‌فرض که مثلا در گوشی‌های شیائومی می‌بینید، تداخل پیدا کنند.

در بخش  شما می‌توانید تصویر پس زمینه را تغییر دهید، از میان پک‌های آیکون انتخاب کنید و فونت گوشی را تغییر دهید. غیر از این‌های یک سری تغییرات کوچک نیز می‌توانید در ظاهر گوشی بدهید.

نسخه رایگان یا نسخه Pro

نسخه Pro لانچر Niagara 6 دلار در سال است و خیلی از امکاناتی که در بخش تنظیمات گفتیم، همگی در این نسخه برای شما فعال خواهند شد. پس وقتی نسخه رایگان را نصب می‌کنید، تنها همان صفحه خانگی متفاوت را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید آیکون‌های اندروید را تغییر دهید.

با این حال Niagara یک لانچر کاملا متفاوت است که ممکن است خیلی‌ها نگاهش به صفحه خانگی را بپسندند. قیمت بالایی نیز برای آن در نظر گرفته نشده اما پرداخت سالیانه کمی برای لانچر دور از انتظار به نظر می‌آمد. با این حال اگر تغییر ظاهر اندروید برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است و به دنبال یک لانچر انقلابی اما سبک می‌گردید، Niagara Pro به نظر انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *