Firefox Test Pilot جایی است که موزیلا امکانات جدید خود را ابتدا به صورت آزمایشی بر روی اپلیکیشن‌هایش آزمایش می‌کند تا اینکه نهایتا آن‌ها را بر روی نسخه اصلی مرورگر فایرفاکس اضافه کند. به همین دلیل است که همه‌ی ما با دیدن یک امکان تازه به جذابیت برنامه مدیریت پسورد داخلی در فایرفاکس، بسیار ذوق زده شدیم و دوست داریم هر جه زودتر آن را بر روی نسخه اصلی ببینیم. این برنامه که از سیستم همگام‌سازی خود فایرفاکس استفاده می‌کند، می‌تواند راهی باشد تا بسیاری را که به صورت شخصی از برنامه‌های همگام سازی نظیر ۱Passworld استفاده می‌کنند را چنین برنامه‌های، بی‌نیاز کند.

پیش‌تر بر روی این سیستم امکاناتی همچون نمایش دو سایت در کنار هم و Firefox Color آزمایش شده بود که دومی مربوط به تغییر رنگ و طرح فایرفاکس به هر نحوی که می‌‌خواهید بوده است، که هر دوی این امکانات با موفقیت مراحل را پشت سر گذاشتند.

برنامه پیش‌نیاز برای گوشی آیفون و آیپد  در Firefox Lockbox  برای سیستم عامل ios  خواهد بود که به شما دسترسی لازم به پسوردهای ذخیره شده را از طریق سیستم همگام سازی فایرفاکس خواهد داد. اگر از فایرفاکس برای ذخیره پسورد خود استفاده کرده‌اید و حالا می‌خواهید از آن بر روی موبایل خود استفاده کنید، کافی است این برنامه را نصب کرده و وارد شوید . این برنامه از Face ID و Touch ID پشتیبانی کرده و از کدگذاری ۲۵۶-bit برای جلوگیری از لو رفتن رموز عبور استفاده می‌کند.

اگر تنها بخواهید در یک دستگاه به پسوردها دسترسی داشته باشید، نیازی به گذاشتن یک رمز اصلی برای برنامه نخواهید داشت، اما اگر علاقه دارید تا در دیگر دستگاه‌ها نیز به راحتی آن را همراه داشته باشید، حتما باید یک رمز عبور کلی برایش در نظر بگیرید.

برنامه مربوط به سیستم عامل اندروید نیز Notes by Firefox است که شکل و روشی شبیه به برنامه‌ی Ios دارد.

اینکه فایرفاکس به چه نحوی از این برنامه‌ها استفاده کند و این سیستم تا چه حد بتواند شما را از نصب برنامه‌های دیگر بی‌نیاز کند، باید صبر کرد تا در نسخه نهایی آن را مشاهده نمود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *