موفقیت و پیشرفت یک سایت نیازمند تجربه، زمان و فعالیت‌هایی است که مدیران سایت‌ها باید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. سئو و بهینه‌سازی سایت مهم‌ترین رفتار و اعمالی است که مدیریت یک سایت باید به آن توجه زیادی داشته باشد و از آن غافل نشود. در واقع مدیریت یک سایت که سئو نشده است، مانند ماشینی است که بدون بنزین قصد حرکت داشته باشد! در سئوی وردپرس می‌توانید از افزونه‌های مختلفی استفاده کنید که ما Yoast Seo را جهت آموزش در مقالات گذشته بررسی کردیم و در این مقاله نیز به ادامه آموزش آن خواهیم پرداخت.

بخش امکانات افزونه

یکی دیگر از بخش‌هایی که قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، بخش امکانات است. این بخش شامل تنظیماتی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید ویژگی‌های افزونه را جهت نمایش در بخش‌های مختلف نظیر صفحه ارسال مطلب فعال یا غیرفعال کنید.

تجزیه و تحلیل خوانایی: یکی از قابلیت‌های بسیار مهم و ضروری افزونه، قابلیت تجزیه و تحلیل خوانایی است. این بخش به شما کمک می‌کند تا بتوانید جملات خود را به بهینه‌ترین شکل ممکن نگارش کنید؛ به طور مثال جملات بسیار طولانی را به شما نمایش می‌دهد یا اگر پاراگراف‌های شما خیلی طولانی شود کمک می‌کند تا بتوانید آن را بهینه‌تر کنید.

تجزیه تحلیل کلمه کلیدی: شاید بتوان گفت مهم‌ترین بخش و قابلیت این افزونه، بخش تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مورد استفاده در مطلب شما است. با فعال‌سازی این بخش در صفحه ارسال نوشته می‌توانید به خودتان در زمینه تولید یک محتوای حرفه‌ای بر اساس یک یا چند کلمه کلیدی خاص کمک کنید. موارد بسیار زیادی هستند که با فعال‌سازی این گزینه می‌توانند به بهینه‌سازی محتوای تولیدی شما کمک زیادی کنند.

تنظیمات پیشرفته برگه: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید امکانات زیادی را نظیر عنوان‌های مورد استفاده در وب‌سایت و… را فعال کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما این گزینه را فعال‌سازی نموده تا بتوانید سئوی سایت خود را حرفه‌ای‌تر اعمال کنید.

نوار منوی مدیریت: با فعال‌سازی این گزینه در بخش نوار ابزار مدیریت، فهرستی از برخی بخش‌های افزونه Yoast Seo در دسترس شما قرار می‌گیرد.

بنیاد محتوا: برخی از مقالات طولانی هستند که از آنها به عنوان یک مقاله جامع یا بنیاد محتوا یاد می‌شود؛ برخی از فاکتورهای ارائه شده توسط افزونه برای چنین مقالات متفاوت هستند که با فعال‌سازی این گزینه، قادر به مشاهده آنها هستید. البته نگران طولانی بودن متن خود نباشید! زیرا در هنگام نگارش محتوا شما می‌توانید این قابلیت را در همان صفحه تیک بزنید و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

شمارنده پیوند متن: این گزینه تعداد لینک‌های داخلی و خارجی ارجاع داده شده به صفحات دیگر را بررسی می‌کند و تعداد آن را متناسب با طول مقاله می‌سنجد. پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را حتما تیک بزنید تا به سئوی سایت خود کمک کرده باشید.

اطلاعات شرکت

این بخش شامل اطلاعات شرکت، سایت و هویت فعالیت شما است که باید متناسب با عنوان سایت خود و حوزه فعالیتی آن را تکمیل کنید.

نام وب سایت: در این بخش باید نامی را برای سایت یا شرکت خود انتخاب کنید.

نام جایگزین: اگر نام شرکت شما مناسب نمایش در گوگل نیست و یا نام سایت با نام شرکت شما متفاوت است، می‌توانید در بخش اول نام واقعی شرکت و در بخش دوم نام سایت خود را وارد کنید تا در گوگل با آن نام نمایش داده شود.

شرکت یا شخص: در این بخش نیز باید نوع سایت خود را (شخصی یا شرکتی) مشخص کنید تا در سئوی گوگل بتوانید هدفمندانه‌تر ارتقا رتبه پیدا کنید.

ابزارهای وب‌مستر

این بخش شامل ابزارهای تاییدیه از موتور جستجو  نظیر گوگل است که برای ایندکس محتوای سایت در آنها الزامی هستند. برای اینکار کافی است کدهای تاییدیه را در همین بخش وارد کنید.

ابزار وب‌مستر بینگ: این بخش مربوطه به تایید سایت در موتور جستجوی بینگ است؛ برای اینکار کافی است بر روی همین گزینه که شامل لینک صفحه تاییده است کلیک کنید و کد مربوط به سایت خود را در این بخش وارد کنید.

Google Search Console: این بخش مربوطه به تایید سایت در موتور جستجوی گوگل است؛ برای اینکار کافی است بر روی همین گزینه که شامل لینک صفحه تاییده در صفحه گوگل وب‌مستر تولز است کلیک کنید و کد مربوط به سایت خود را در این بخش وارد کنید.

ابزارهای وبمستر Yandex: این بخش مربوطه به تایید سایت در موتور جستجوی یاندکس است؛ برای اینکار کافی است بر روی همین گزینه که شامل لینک صفحه تاییده ابزار وبمستر یاندکس است کلیک کنید و کد مربوط به سایت خود را در این بخش وارد کنید.

تنظیمات امنیتی

این بخش نیز شامل تنظیماتی امنیتی افزونه است که برای موتورهای جستجو نیز حائز اهمیت زیادی است. با فعال‌سازی این بخش قابلیت noindex کردن مطالبی که توسط نویسندگان شما ارسال می‌شوند داده می‌شود که اگر جدیدا با نویسندگانی در حال همکاری هستید، این گزینه برای تامین امنیت سایت شما در موتورهای جستجو بسیار مفید است.

در این مقاله نیز به بررسی برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های افزونه Yoast Seo پرداختیم که هر سایتی برای سئو به آن نیازمند است. این افزونه به صورت کاملا حرفه‌ای عرضه شده است که می‌توانید نیازهای شما را از جوانب مختلف بررسی و رفع کند. در مقاله بعدی نیز بخش‌های دیگر این افزونه را خدمت شما کاربران گرامی ارائه می‌کنیم تا بتوانید سئوی سایت خود را ارتقا ببخشید و در نتایج جستجو به صفحات اول گوگل راه پیدا کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

3 Comments

  1. سلام دوست عزیزم ممنون از مطلب خوبتون
    ببخشید یک سوال داشتم برای تحلیل سایت با گوگل انالیتیکس کدی که گوگل میده که باید بین head قرار بدیم باید در ورد پرس کجا قرار بدیم

    1. سلام، خوشحالیم که مطالب مفید واقع شده.
      شما دو راه دارید:
      ۱) اگر از Yoast Seo استفاده می‌کنید، در همین مقاله بهش پرداخته شده؛ کدش رو داخل بخش ابزارهای وبمستر و بخش Google Search Console قرار بدید.
      ۲) راه دوم اینه وارد بخش نمایش> ویرایشگر بشید و فایل Header.php رو انتخاب کنید. کد رو پیدا کنید و دقیقاً بعد از همین تیکه کد قرار بدین و از پنل گوگل وبمستر اون رو وریفای کنید.
      موفق باشید.

  2. سلام دوست عزیزم ممنون از مطلب خوبتون
    ببخشید یک سوال داشتم برای تحلیل سایت با گوگل انالیتیکس کدی که گوگل میده که باید بین head قرار بدیم باید در ورد پرس کجا قرار بدیم

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *