گاهی اوقات، وقتی که می‌خواهید از عکس و نوشته در کنار هم یا حتی روی هم استفاده کنید، باید تغییراتی را در عکس پیاده نمایید. عموما برای چنین کارهایی، ابتدا عکس را به برنامه‌های ویرایش عکس همچون فتوشاپ برده، کارهایی که می‌خواهید را انجام می‌دهید و به ورد برمی‌گردانید. اما در خود مایکروسافت ورد نیز تغییرات نسبتا خوبی می‌توان روی عکس اعمال کرد که در آموزش امروز، ما بلور کردن و تغییر شفافیت عکس را به شما یاد خواهیم داد.

اضافه کردن بلور به عکس

شما به راحتی می‌توانید عکس‌ها را در ورد بلور کنید و اصلا نیازی به فتوشاپ نخواهید داشت. برای شروع باید روی عکس مورد نظر خود کلیک راست کنید و سپس گزینه‌ی Format Picture بزنید تا به برگه‌ی ویرایش عکس بروید.

در این بخش روی فلش زیر Corrections کلیک کرده و سپس در پایین‌ترین نقطه‌ی منویی که باز می‌شود، Picture Corrections Options را انتخاب نمایید.

همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، شما باید مقدار Sharpen را تغییر دهید تا تاری را در عکس به وجود آورده و آن را به اصطلاح بلور کنید. از این تکنیک مخصوصا در زمانی که نوشته‌ای روی عکس قرار می‌گیرد یا تصویری که در سند خود کار کرده‌اید، برای همه مناسب نباشد، استفاده می‌کنند.

در نمونه‌ی زیر تغییری که با این روش روی عکس اعمال کرده‌ایم را مشاهده می‌کنید. برای پیدا کردن حالت دلخواه خود، باید اسلایدر را آنقدر تغییر دهید تا به نتیجه برسید چون برای هر کس، این عدد متفاوت خواهد بود.

اگر می‌خواهید عکس شما به حالت قبلی برگردد، از همین مسیر باید رفته و این بار به جای تغییر اسلایدر، روی Reset بزنید تا همه چیز به حالت اول برگردد.

تغییر شفافیت عکس در ورد

گاهی هم نیاز پیدا می‌کنید تا از شفافیت عکس بکاهید تا آن‌چه می‌خواهید را به دست بیاورید. خب خوشبختانه برای این منظور نیز راه حلی در خود ورد وجود دارد و نیازی به برنامه‌های ویرایش عکس نخواهید داشت.

برای شروع دوباره به Format Picture که در بخش قبلی گفتیم، بروید. شما هم می‌توانید از پریست‌ها برای انجام تغییرات استفاده کنید و هم این که خودتان با تغییر اسلایدر، به نتیجه مورد نظر برسید. از طریق اسلایدر، امکان تغییر شفافیت از 0 تا 95 درصد را دارید. برای استفاده از پریست Picture Transparency را باز کرده و روی آیکون جلوی Presets بزنید و مقدار مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در غیر این صورت کمی پایین‌تر رفته و از اسلایدر transparency، مقدار شفافیت مورد نظر خود را برای عکس تعیین کنید. عموما این روش بهتر است چون هم وقت زیادی نمی‌برد و هم این که تغییرات دقیقا چیزی خواهد بود که شما می‌خواهید.

در نمونه‌ی زیر می‌توانید تغییراتی که دو عکس داشته‌اند را مشاهده کنید.

اگر می‌خواهید عکس زیرین کاملا از نظر پنهان شود اما پاک نشود، می‌توانید transparency را روی 0 درصد قرار دهید. به این ترتیب چیزی از عکس دیده نمی‌شود، اما فایل آن هنوز در سند و در جای خود باقی مانده است. در این روش نیز هر زمان که خواستید می‌توانید روی Reset بزنید تا تغییراتی که اعمال کرده‌اید به حالت قبل برگردند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *