مایکروسافت ورد انجام بعضی کارها را برای کاربران بسیار ساده کرده است و حتی چند روش برای انجام یک کار در نظر گرفته تا بتوانید دقیقا به سلیقه‌ی خود آن را انجام دهید. برای مثال همین اضافه کردن نقطه چین در میان نوشته‌ها که کاربرد زیادی دارد و شما آن را می‌توانید به دو روش انجام دهید.

اضافه کردن خط چین با کلیدهای میانبر

راحت‌ترین راه برای اضافه کردن نقطه چین در ورد این است که آن را به وسیله‌ی کلیدهای میانبر درست کنید و به این ترتیب بدون رفتن به منوهای تو در تو و حتی بدون این که دست خود را از روی کیبورد بردارید، می‌‌توانید این کار را انجام دهید.

برای انجام این کار ابتدا یک سند جدید باز کنید و سپس موس خود را جایی که می‌خواهید خط چین را اضافه کرده برده و در همان جا کلیک کنید. اگر در حال تایپ هستید و می‌خواهید در خط بعدی خط چین را اضافه کنید، کافی است اینتر بزنید.

حالا سه ستاره پشت هم تایپ کنید. این ستاره‌ها باید بدون فاصله تایپ شوند.

حالا کافی‌ست اینتر را بزنید. می‌بینید که ستاره‌ها به یک خطچین کامل بین خط قبلی و خط بعدی تبدیل می‌شوند. این کار به صورت خودکار انجام شده و شما نیاز نیست کار دیگری غیر از تایپ کردن سه ستاره و اینتر انجام دهید.

البته شما می‌توانید شکل‌های دیگری از خط چین را با وارد کردن عبارت‌های دیگر تایپ کنید. این عبارات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سه خط چین : —
  • سه علامت مساوی: ===
  • سه آندرلاین: ___
  • سه هشتگ: ###
  • و سه علامت ~ : ~~~

هر کدام از این موارد ظاهر متفاوتی به خط چین شما خواهند داد. همچنین اگر به هر ترتیب خواستید خط چین خود را لغو کنید، می‌توانید به سادگی با زدن کلید‌های Ctrl+Z در ویندوز یا Command+Z این کار را انجام دهید.

اضافه کردن خط چین از طریق بخش Shapes

این روش اگر چه کمی زمان‌برتر بوده و برای انجامش باید به منوهای مختلف بروید، اما در عوض بهتر می‌توانید آن را شخصی سازی کرده، شکل، رنگ و دیگر مشخصه‌های آن را تغییر دهید. برای گذاشتن خط چین در این روش نیز باید به محلی که می‌خواهید آن را بکشید رفته و روی آن‌جا کلیک کنید.

حالا به برگه Insert بروید و روی عبارت Shapes کلیک کنید. پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که بتوانید شکل‌های مختلف را انتخاب کرده و از آن‌ها در سند خود استفاده کنید. شما در این جا باید خط ساده را مثل عکس زیر در بخش Lines انتخاب نمایید.

به وسیله‌ی موس خط را در جایی که می‌خواهید بکشید. بعد از این که خط کشیده شد، یک برگه با نام Shape Format ظاهر می‌شود که برای ویرایش خط باید به آن‌جا بروید.

در این صفحه باید روی آیکونی که در عکس زیر مشخص شده کلیک کنید تا استایل‌های مختلف برای شما به نمایش در آید.

در استایل‌هایی که می‌بینید، باید خط چین‌ها را انتخاب کنید. البته همانطور که درباره دیگر اشکال نیز صدق می‌کند، شما می‌توانید بدون استفاده از استایل‌ها خود طرح مورد نظر خودتان را تنظیم کنید، اما استفاده از این استایل‌های آماده، کار شما را خیلی ساده‌تر خواهد کرد.

در این جا نیز بعد از گذاشتن خط چین، می‌توانید با Ctrl+Z یا Command+Z آن را به حالت قبل برگردانید.

Join the Conversation

3 Comments

  1. خب من متاسفانه یه مشکل دیگه دارم!
    ستاره میزنم و گاهی حواسم نیست و به خط چین تبدیل میشه و اون خط چین دیگه برام پاک نمیشه و این واقعا عذابم میده یه راه اگه داره برای پاک کردنش بگید لطفا

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *