سیری همیشه خوب عمل نمی‌کند و مواقع زیادی پیش می‌آید که به درستی منظور شما را درک نمی‌کند. اما هنوز راهی وجود دارد تا بتوانید به بهینه‌سازی و درک بهتر آن کمک کنید.

احتمالا برای کارهای صوتی خود از الکسا و یا دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کنید، اما اگر از کاربران آیفون باشید بی‌شک سیری انتخاب شما خواهد بود. برای استفاده بهتر از سیری کارهایی هست که می‌تواند کارایی آن را ارتقا بخشد.

آموزش صدا برای Hey Siri

اگر در گوشی آیفون خود از سیری استفاده می‌کنید، می‌توانید تنظیم صدا را برای ارتقای کارایی مجددا انجام دهید. برای این کار بر روی  Siri & Search تپ کرده و سپس گزینه Listen for ‘Hey Siri’ را خاموش کنید.

چند ثانیه صبر کنید سپس گزینه را دوباره روشن کنید. از شما خواسته می‌شود تا Hey Siri را راه اندازی کنید، اکنون روی گزینه Continue تپ کنید.

حالا از شما خواسته می‌شود که به دفعات Hey Siri را ادا کنید تا سیری بتواند صدای شما و نوع تلفظ‌تان را بشناسد. یکی از ترفندهایی که می‌توانید برای ارتقای کار سیری به کار ببرید این است که تلفن را روی میز و در فاصله‌‌ای که هنوز صفحه آن خوانده می‌شود بگذارید و صدای خود را آموزش دهید، به این ترتیب می‌توانید وقتی دستگاه کمی از شما دور است با آن ارتباط برقرار کنید.

وقتی مراحل را به پایان رساندید روی گزینه Finish تپ کنید.

گرچه بازآموزی سیری خیلی از مشکلات شما را رفع خواهد کرد اما ما نکات بیشتری برای شما خواهیم داشت.

دستگاه‌های هوشمند را یک نام ساده صدا بزنید

اگر از سیری برای کنترل دستگاه‌های هوشمند منزل‌ خود استفاده می‌کنید، با دادن اسم‌های ساده به آن‌ها می‌توانید روند کنترل آن‌ها را آسان‌تر کنید. این روش هم با انتخاب آیکون چرخ‌دنده در ست آپ گوشی‌ امکان‌پذیر است. در غیر این صورت می‌توانید از طریق درون برنامه دستگاه و یا Home app نام آن‌ها را تغییر دهید.

البته تنوع دستگاه‌ها و برنامه‌های داخلیشان به قدری متنوع هست که ما در این مقاله نمی‌توانیم به تمام آن‌ها بپردازیم اما از طریق Home app و با تپ طولانی و یا تپ سه بعدی دستگاه و سپس گزینه Details را انتخاب کنید. از این بخش نام دستگاه‌ را انتخاب کرده و اسم دیگری برای آن انتخاب کنید.

بنابراین اگر اسم ترموستات منزل شما به صورت پیش‌فرض Ecobee3 خیلی بهتر است نام آن را به تنها ترموستات تغییر دهید. به این ترتیب می‌توانید به سیری بگویید ترموستات را به ۶۸ تغییر دهد. البته اسم دستگاه معمولا ساده‌تر از مثال ما خواهد بود ولی اگر نبود هم شما امکان تغییر دادن آن را دارید.

نکته: بعد از گفتن Hey Siri مکث نکنید

اگر Hey Siri را برای استفاده بدون دست تنظیم کرده‌اید، نیازی نیست پس از صدا زدنش مکث طولانی داشته باشید، شما می‌توانید سریعا دستور خودتان را بدهید. این تصور اشتباه و رایج است که کابران انجام می‌دهند. آن‌ها معمولا پس از صدا زدن سیری یک یا دو دقیقه صبر می‌کنند تا سیری آماده انجام وظیفه شود. حقیقت اینست که او پس از شنیدن صدای شما آماده انجام کار است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *