تکنولوژی هوش مصنوعی به صورت فزاینده در حال رخنه به رشته‌های مختلف است و این روزها، رد پای آن در جاهای مختلف و کسب و کارهای متفاوتی به چشم می‌خورد. اما یکی از بخش‌هایی که هوش مصنوعی کارهایی عجیب و بعضا درخشان ارائه کرده، تولید کارهای هنری است.

با این که این موضوع بحث‌های اخلاقی زیادی را به راه انداخته، اما نمی‌توان منکر جذابیت چنین پدیده‌ای شد. این که با توضیحات شما، هوش مصنوعی یک تابلو، عکس یا طراحی سه بعدی ارائه کند. ابزارهای متنوعی برای این کار در حال حاضر در دسترس است اما موارد زیر، محبوب‌تر بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

NightCafe

NightCafe یکی از نام‌های بزرگ در دنیای تولیدکنندگان هنر هوش مصنوعی است. این برنامه به دلیل داشتن الگوریتم‌ها و گزینه‌های بیشتر نسبت به سایر پلت فرمها شناخته شده است،  استفاده از آن برای کاربران مبتدی نیز بسیار آسان است.

NightCafe بر اساس یک سیستم اعتباری کار می کند، اما دارای یک سطح رایگان سخاوتمندانه است و گزینه های زیادی برای “کسب” اعتبار با شرکت در انجمن دارد. همچنین می توانید اعتبار خریداری کنید و از کد UNITEAI با 5 درصد تخفیف استفاده کنید.

DALL-E 2

DALL-E 2 پتانسیل باورنکردنی را نشان می دهد. طبق گفته OpenAI، از این ابزار می توان برای ایجاد تصاویر، طراحی محصولات و ایجاد ایده های جدید برای تجارت استفاده کرد. رابط کاربری آسان DALL-E 2 این امکان را برای هر کسی فراهم می کند تا تصاویر با کیفیت بالا با هوش مصنوعی ایجاد کند. این بدان معنی است که نه تنها هنرمندان حرفه ای در DALL-E 2 ارزش پیدا می کنند، بلکه هنرمندان آماتور نیز می توانند از این ابزار استفاده کنند.

یکی از بهترین ابزارهای ارائه شده توسط DALL-E 2 براش نقاشی آن است که به شما امکان می دهد جزییاتی مانند سایه ها، هایلایت ها و موارد دیگر را به تصویر خود اضافه کنید. ابزارهایی مانند قلم مو به شما این امکان را می دهد که تصاویر پیچیده با چندین لایه ایجاد کنید که هر یک با ویژگی های خاص خود سفارشی شده است.

Deep Dream Generator

یکی دیگر از بهترین مولدهای هنر هوش مصنوعی Deep Dream Generator است که توسط Google توسعه یافته است. یکی از محبوب ترین مولدهای هنر هوش مصنوعی در بازار، Deep Dream یک ابزار آنلاین است که به شما امکان می دهد تصاویر واقعی را با هوش مصنوعی ایجاد کنید. Deep Dream بر یک شبکه عصبی متکی است که با میلیون ها تصویر آموزش داده شده است. استفاده از آن آسان است، فقط باید قبل از اینکه این ابزار یک تصویر جدید، بر اساس نسخه اصلی ایجاد کند، یک تصویر را آپلود کنید.

یکی از کاربردهای اصلی Deep Dream استفاده از آن برای ایجاد آثار هنری است، زیرا از سبک های مختلف نقاشی برای تولید تصاویری که به نظر می رسد از مکان ها یا دوره های زمانی مختلف هستند استفاده می کند.

Artbreeder

یکی از شناخته شده ترین نام ها در بین مولدهای هنری هوش مصنوعی، Artbreeder است که یک بهبود دهنده کیفیت تصویر است. این ابزار شما را قادر می سازد تا با استفاده از یادگیری ماشین، تغییرات مختلفی از یک تصویر ایجاد کنید.

شما می توانید مناظر، فیگورهای انیمه، پرتره، و آثار هنری مختلف دیگر را بر روی یک پلتفرم ایجاد کنید. برخی از ابزارهای دیگر شامل توانایی تغییر ویژگی های صورت مانند رنگ پوست، مو و چشم است. همچنین می توانید عکس ها را به فیگورهای متحرک تبدیل کنید.

Big Sleep

یکی دیگر از تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی، Big Sleep است که تصاویر واقعی را از ابتدا ایجاد می کند. مانند برخی دیگر از مولدهای هنر هوش مصنوعی، استفاده از آن توسط هر کسی آسان است. برای ایجاد یکی از تصاویر واقعی فقط چند مرحله طول می کشد.

Big Sleep بر پایه زبان برنامه نویسی پایتون است و از یک شبکه عصبی برای ایجاد تصویر استفاده می کند. پس از ارائه داده های ورودی به برنامه، یک تصویر خروجی می دهد. این امر از طریق یک شبکه متخاصم مولد (GAN) به دست می آید. با GAN، مدل مولد تصویر را ایجاد می کند در حالی که مدل تشخیص دهنده بین واقعی و جعلی تمایز قائل می شود. این به Big Sleep در طول زمان کمک می کند تا تصاویر بسیار واقعی را به دست آورد.

DeepAI

DeepAI که در سال 2016 تأسیس شد، با هدف دموکراتیک کردن هوش مصنوعی از طریق نرم افزار منبع باز ایجاد شد.این برنامه ابزارهای مختلفی را ارائه می دهد که می توان از آنها برای ایجاد تصاویر واقعی استفاده کرد.

DeepAI شما را قادر می‌سازد تا هر تعداد عکسی که می‌خواهید ایجاد کنید و هر کدام منحصربه‌فرد هستند. بسیار قابل تنظیم است و به شما امکان می دهد میزان جزئیات، رنگ ها، بافت ها و موارد دیگر را تغییر دهید. اگر تصویری را تایپ کنید، DeepAI می‌تواند بلافاصله یک تصویر برداری مستقل تولید کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *