کاربر هر سیستم عاملی که باشید، نیاز به اپلیکیشن های مختلف دارید تا بتوانید کارهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. برای هر فرد، برخی اپلیکیشن ها کاملاً کاربردی هستند که اگر به درستی استفاده نشود، ممکن است نتوانند کارهای خود را به خوبی پیش ببرند. اگر از کاربران سیستم عامل مک هستید و به دنبال این می گردید که بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های مک در سال جدید را بشناسید، در این مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله تعدادی از کاربردی ترین و پر طرفدارترین اپلیکیشن های مک را مورد بررسی قرار می دهیم تا ببینید که کدام یک از آن ها برای شما کاربردی است.

بهترین اپلیکیشن های کاربردی مک

مک یک سیستم عامل گسترده با میلیون ها کاربر است! بنابراین طبیعی است که هزاران اپلیکیشن برای آن وجود داشته باشد تا بتواند نیاز همه کاربران را برطرف کند. برخی از اپلیکیشن ها در میان کاربران بیشتر استفاده می شوند و در واقع محبوب تر هستند. اگر شما هم جزء کاربران مک هستید و به دنبال این هستید که ببینید اپلیکیشن های پرطرفدار و کاربردی در سال 2023 کدام هستند، در این بخش همراه ما باشید تا چند مورد از بهترین آن ها را بررسی کنیم. این اپلیکیشن های مک عبارتند از:

  • مدیریت حافظه مک با CleanMyMac X

اگر یک سیستم مک دارید، حتماً می دانید یکی از مهم ترین مسائلی که معمولاً در آن وجود دارد، کمبود فضای حافظه است. در واقع اگر شما نتوانید حافظه مک خود را مدیریت کنید، با مشکل مواجه می شوید. برای آن که با چنین مشکلی روبرو نشوید، باید حواستان به فضای سیستم باشد و به بهترین شکل ممکن آن را مدیریت کنید. برای این کار بهتر است از یک اپلیکیشن حرفه ای و کاربردی استفاده کنید تا مشکل خاصی برایتان به وجود نیاید. یکی از اپلیکیشن های بسیار کاربردی که با استفاده از آن می توانید فضای مک خود را مدیریت کنید، اپلیکیشن Clean My Mac است.

با کمک اپلیکیشن Clean My Mac شما به راحتی می توانید در یک فضای کاربرپسند و زیبا، به مدیریت حافظه دستگاه خود بپردازید. همچنین می توانید محتویات آن را بررسی کنید تا اگر عملکرد نادرستی مشاهده شد، آن را متوقف یا حذف کنید. مثلاً ممکن بدافزاری روی سیستم شما وجود داشته باشد که به راحتی می توانید از طریق این اپلیکیشن آن را از بین ببرید. شما می توانید به نسخه رایگان آن هم دسترسی داشته باشید که البته با محدودیت حجم داده ها روبرو خواهید بود.

  • مدیریت دانلود با Free Download Manager

در حال حاضر اگر به چیزی نیاز داشته باشید، آن را از اینترنت دانلود می کنید! در واقع دیگر دوران خرید محتوای فیزیکی تمام شده است و اکنون دوران دانلود از اینترنت آن هم با سرعتی بسیار بالا است. اگر از کسانی هستید که دانلودهای زیادی انجام می دهید و می خواهید به خوبی آن را مدیریت کنید، به یک اپلیکیشن مدیریت دانلود نیاز خواهید داشت. یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که در زمینه مدیریت دانلود به شما کمک می کند، اپلیکیشن Free Download Manager است که با نام FDM هم شناخته می شود. این اپلیکیشن امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

از مهم ترین قابلیت های این اپلیکیشن می توان به دانلود مجدد فایل های ناقص اشاره کرد. همچنین با بهینه سازی سرعت دانلود به شما کمک می کند تا بتوانید با حداکثر سرعت فایل های خود را دانلود کنید. از طرف دیگر ممکن است بخواهید دانلودها را بر اساس زمان مدیریت کنید؛ مثلاً مشخص کنید که فایل های مورد نظر شما در چه زمانی دانلود شوند. FDM در کنار شما است تا بتوانید دانلودهای خود را مدیریت کنید و از آن لذت ببرید. مهم ترین مسئله این است که این اپلیکیشن با آخرین نسخه mac os هم سازگار است.

  • ویرایش عکس با Affinity Photo

اگر از جمله افرادی هستید که به ویرایش عکس علاقه دارید و نمی خواهید از فتوشاپ استفاده کنید، اپلیکیشن های جایگزین مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که قابلیت های بسیار عالی و جذابی در اختیار شما قرار می دهد، اپلیکیشن Affinity Photo است. با کمک این اپلیکیشن به راحتی می توانید عکس های خود را ویرایش کنید و با بالاترین کیفیت از آن خروجی بگیرید. این اپلیکیشن نه تنها برای کسانی که عکاسی انجام می دهند مناسب است، بلکه اگر شما تصاویر جذابی با موبایل خود هم می گیرید می توانید آن را ویرایش کنید و در نهایت یک تصویر زیبا در دست داشته باشید.

جالب است بدانید که این اپلیکیشن از تصاویری با بیش از 100 مگاپیکسل هم پشتیبانی می کند. همچنین قابلیت Pan and Zoom با سرعت 60fps را هم در خود جای داده است و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که اگر شما در گذشته از فتوشاپ استفاده می کردید، اکنون می توانید فایل های PSD فتوشاپ را هم با آن باز و ویرایش کنید. پلاگین های زیادی برای این اپلیکیشن وجود دارد که لذت استفاده از آن را چند برابر کرده است. همچنین شما می توانید فرمت های مختلفی نظیر PNG ،TIFF ،JPG ،GIF ،SVG ،EPS ،EXR ،HDR و PDF را در این اپلیکیشن باز کنید.

  • مدیریت ایمیل با Spark

هنوز هم که هنوزه، استفاده از ایمیل برای بسیاری از مهم ضروری است و بسیاری از اطلاعات مهم را در قالب ایمیل از دیگر افراد و شرکت ها دریافت می کنیم. بنابراین داشتن یک اپلیکیشن برای مدیریت ایمیل ها روی تمام دستگاه هایی که داریم، ضروری است. اگر شما هم به دنبال یک اپلیکیشن هستید که بتوانید ایمیل های خود را روی دستگاه مک خود مدیریت کنید، پیشنهاد می کنیم از اپلیکیشن Spark استفاده کنید. این اپلیکیشن تمام قابلیت هایی که برای مدیریت ایمیل خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. البته رابط کاربری بسیار ساده و هوشمندی دارد که لذت استفاده از آن را دو چندان کرده است.

یکی از قابلیت های بسیار جذابی که در آن وجود دارد، تقویم است. در واقع شما می توانید به راحتی ایمیل ها را بر اساس تقویم باز کنید و اطلاعات آن را در اختیار داشته باشید. همچنین با کمک این اپلیکیشن می توانید از سرویس های دیگری نظیر دراپ باکس و آی کلود هم استفاده کنید. بنابراین اگر شما با اپلیکیشن پیش فرض مک برای بررسی ایمیل ها راحت نیستید، استفاده از اپلیکیشن Spark را پیشنهاد می کنیم. این اپلیکیشن یک قدم بالاتر از اپلیکیشن پیش فرض مک است.

  • سازماندهی دسکتاپ با Magnet

یکی از جالب ترین و کاربردی ترین اپلیکیشن هایی که در مک وجود دارد، اپلیکیشن Magnet است. اگر شما در گذشته از کاربران ویندوزی بوده باشید، قطعاً می دانید که ویندوز در بخش های مختلف اطلاعات شما را سازمان دهی می کند. در واقع اپلیکیشن ها و فایل های مشابه را به صورت سازماندهی شده در اختیار شما قرار می دهد تا راحت تر در اختیار شما قرار بگیرد. این قابلیت در مک وجود ندارد اما با کمک اپلیکیشن Magnet شما به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. با سازماندهی اپلیکیشن ها دسترسی به آن ها راحت تر است و دیگر نیازی به دنبال آن گشتن ندارید.

ناگفته نماند که اپلیکیشن Magnet رایگان نیست و بابت آن باید هزینه ای را پرداخت کنید. با نصب آن می توانید پنجره ها را در کنار صفحه نمایش خود مشاهده کنید. البته علاوه بر سازماندهی خودکار توسط اپلیکیشن، خودتان هم می توانید آن را شخصی سازی کنید و بر اساس نیاز و سلیقه خود آن را تنظیم کنید. یکی از قابلیت های کاربردی این اپلیکیشن این است که شما می توانید از میانبرهای صفحه کلید برای دسترسی به اپلیکیشن های مورد نظر خود استفاده کنید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا به اپلیکیشن هایی که به صورت مداوم نیاز دارید، خیلی راحت دسترسی پیدا کنید.

  • انتقال فایل از اندروید به مک با Macdroid

معمولاً کاربرانی که از مک استفاده می کنند، موبایلشان هم آیفون است. در چنین شرایطی مک قابلیتی در اختیار شما قرار داده است که به راحتی بتوانید اطلاعات خود را منتقل کنید. اما اگر کاربری هستید که از مک استفاده می کنید اما موبایل اندرویدی دارید، نمی توانید از آن قابلیت استفاده کنید. در چنین شرایطی باید از اپلیکیشن های دیگری استفاده کنید تا بتوانید فایل های خود را انتقال دهید. با کمک اپلیکیشن Macdroid شما به راحتی می توانید فایل های خود را از موبایل اندرویدی به سیستم مک خود منتقل کنید. بنابراین این اپلیکیشن قابلیت انتقال فایل از اندروید به مک که به صوره پیش فرض وجود ندارد را به راحتی پر می کند.

برای استفاده از این اپلیکیشن به راحتی می توانید در حالت های مختلفی انتقال را انجام دهید. از طریق اتصال به USB تا استفاده در حالت MTP یا ADB که بسیار کاربردی هستند. البته نه تنها امکان انتقال فایل از اندروید به مک وجود دارد، بلکه این موضوع به صورت برعکس هم امکان پذیر است. مثلاً اگر می خواهید عکس، ویدیو یا موسیقی را از مک به اندروید منتقل کنید، به راحتی این کار امکان پذیر است. حتی می توانید پوشه کامل را در کمترین زمان ممکن انتقال دهید.

  • اجرای نرم افزار ویندوز روی مک با CrossOver

یکی از جذاب ترین اپلیکیشن هایی که برای مک وجود دارد، اپلیکیشن CrossOver است. با کمک این اپلیکیشن شما به راحتی می توانید اپلیکیشن های ویندوزی را روی دستگاه مک خود منتقل کنید. این دقیقاً شکافی است که باعث شده بسیاری از افراد بخاطر چند اپلیکیشن مجزا در کنار دستگاه مک خود، یک لپ تاپ ویندوزی هم داشته باشند. با کمک این اپلیکیشن دیگر نیازی نیست که شما دو دستگاه داشته باشید. چرا که اپلیکیشن های ویندوزی به سادگی قابلیت پیاده سازی روی دستگاه مک را با کمک این اپلیکیشن دارند. جالب است بدانید که اجرای آن ها به سرعت و بسیار آسان خواهد بود و با نصب کردن CrossOver نیازی به ماشین مجازی دیگری نخواهید داشت.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که هر اپلیکیشنی که بخواهیم را می توان با کمک CrossOver روی مک اجرا کرد؟ تا حدودی. در واقع اپلیکیشن های رسمی که توسط توسعه دهندگان رسمی ارائه شده اند امکان اجرا را دارند. اما برخی اپلیکیشن ها استاندارد نیستند و امکان اجرا روی CrossOver را ندارند. اما جای نگرانی نیست! چرا که بسیاری از اپلیکیشن ها به راحتی روی CrossOver قابل اجرا و پیاده سازی هستند و می توانید در کمترین زمان ممکن آن را اجرا کنید و لذت ببرید.

  • دانلود ویدئو با Downie

اگر از کسانی هستید که بخشی از زمان خود را با دیدن ویدیو می گذرانید، اپلیکیشن Downie می تواند بسیار جذاب و کاربردی باشد. با کمک Downie به راحتی می توانید محتوای ویدیویی بیش از هزاران سایت را در کمترین زمان ممکن دانلود کنید تا روی مک خود داشته باشید. از مهم ترین سایت ها می توان به یوتیوب، فیسبوک و اکثر شبکه های اجتماعی اشاره کرد. البته سایت هایی که به صورت تخصصی روی ویدیو کار می کنند را هم می توانید با کمک Downie ویدیوهایشان را دانلود و ذخیره کنید. جالب است بدانید که امکان دانلود ویدیوی بسیاری از سایت ها بدون باز کردن آن هم وجود دارد. کافی است نام ویدیوی مورد نظر خود را جستجو کنید تا در مدت زمان کوتاهی دانلود شود.

رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده است و چیزی در آن وجود ندارد که نیاز به آموزش داشته باشد. کافی است آن را دانلود و نصب کنید. سپس در بخش جستجو ویدئوی مورد نظر خود را در سایت مورد نظر جستجو کنید و در نهایت آن را دانلود کنید. این اپلیکیشن بر روی سیستم عامل مک او اس 10.11 یا بالاتر از آن قابلیت اجرا دارد.

  • دسترسی به پارتیشن NTFS با Paragon NTFS

یکی از درایورهایی که می توانید از آن استفاده کنید، Paragon NTFS است. در واقع درایوری است که به سیستم عامل مک اجازه می دهد تا روی درایورهایی با فرمت NTFS ویندوز و SSD بنویسد. با کمک آن به راحتی می توانید دسترسی خواندن و نوشتن کامل NTFS مایکروسافت از مک را فراهم کنید. با کمک Paragon NTFS این کار به سادگی امکان پذیر است و می توانید استفاده کنید.

  • فشرده سازی فایل با Betterzip

فرقی نمی کند که شما مخاطب چه سیستم عاملی باشید! در هر صورت نیاز به اپلیکیشنی دارید که بتوانید فایل های خود را فشرده کنید. بعید است که شما کاربری باشید که گاهی اوقات به فشرده سازی فایل ها یا خارج کردن از حالت فشرده نیاز نداشته باشید. یکی از اپلیکیشن های بسیار کاربردی که در مک وجود دارد، اپلیکیشن Betterzip است. با کمک این اپلیکیشن به راحتی می توانید بیش از 30 فرمت مختلف را فشرده سازی کنید یا این که از حالت فشرده خارج کنید. جالب است بدانید که علاوه بر این کار، امکانات مختلف دیگری هم در اختیار شما قرار می گیرد که در نهایت لذت استفاده از آن را دو چندان می کند.

اگر نیاز دارید تا هنگام فشرده کردن فایل های خود روی آن رمزگذاری انجام دهید، به راحتی می توانید با این اپلیکیشن این کار را انجام دهید. امنیت هم بخشی از دغدغه شما است؟ این اپلیکیشن جای نگرانی باقی نگذاشته است. با کمک این اپلیکیشن فایل های شما با AES-256 رمزگذاری می شود. بنابراین شما می توانید فایل های رمزگذاری شده را باز کنید یا این که فایل های رمزگذاری شده مطمئن و امنی برای خود بسازید. به راحتی می توانید این اپلیکیشن را روی سیستم مک خود نصب و استفاده کنید.

  • مدیریت فایل پی دی اف با PDF Expert

بعید است فردی وجود داشته باشید که با فایل های پی دی اف سر و کار نداشته باشد. در هر سیستم عاملی، پی دی اف یکی از پرطرفدارترین فایل هایی است که با کمک آن می توانید اسناد مختلفی را بسازید. همچنین بسیاری از اسناد با این فرمت در اختیار کاربران قرار می گیرند. بنابراین در مک شما نیاز به یک اپلیکیشن مدیریت فایل های پی دی اف نیاز دارید تا بتوانید کارهای خود را به خوبی انجام دهید. با کمک اپلیکیشن PDF Expert به سادگی می توانید مدیریت فایل پی دی اف را انجام دهید. رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده است و به راحتی می توانید با آن کار کنید.

همچنین با کمک آن، می توانید فایل های پی دی اف مختلف را با هم ادغام کنید و اگر نیاز به حاشیه نویسی دارید، از آن استفاده کنید. قابلیت جستجو در این اپلیکیشن به شما کمک می کند تا به سادگی بتوانید چیزی که نیاز دارید را خیلی راحت و ساده پیدا کنید. گاهی اوقات در برخی اپلیکیشن ها فایل های پی دی اف با تاخیر باز می شوند اما در این اپلیکیشن این طور نیست. به محض آن که بر روی اسناد خود کلیک می کنید، فایل آن باز می شود و می توانید به محتوای آن دسترسی داشته باشید.

  • سازماندهی فایل با Hazel

سازماندهی کردن فایل ها در کامپیوتر و سیستم های دیگر اهمیت بسیار زیادی دارد! چرا که هر چقدر فایل های شما مرتب تر باشد، راحت تر می توانید به آن دسترسی داشته باشید. شاید انجام دادن این کار به صورت دستی زمان زیادی از شما بگیرد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد سازماندهی فایل های خود را انجام نمی دهند. یکی از اپلیکیشن های بسیار حرفه ای و کاربردی که در سیستم مک وجود داد، اپلیکیشن Hazel است. با کمک این اپلیکیشن به راحتی می توانید فایل های خود را سازماندهی کنید! البته نه به صورت دستی. بلکه بر اساس قوانینی که خودتان تعیین می کنید.

مثلاً اگر می خواهید فایل های مربوط به پروژه های خاص را بر اساس تاریخ زمان بندی کنید، کافی است آن را در این اپلیکیشن تعریف کنید. پس از آن به صورت خودکار سازماندهی می شود و به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید. حتی شما می توانید قوانینی را مشخص کنید که فایل های متناسب با آن قوانین به صورت خودکار حذف شوند. جالب است بدانید که شما می توانید فایل های خود را در iCloud یا دراپ باکس هم نگهداری کنید. چرا که این اپلیکیشن امکان همگام سازی داده ها با این سرویس ها را دارد و هنگام تکمیل نوتیفیکیشنی برایتان ارسال می کند.

  • مدیریت اسناد با LibreOffice

اگر کارتان طوری است که همیشه با آفیس ورد سر و کار دارید، این اپلیکیشن برای شما ضروری است. یکی از اپلیکیشن هایی که با استفاده از آن می توانید اسناد خود را باز کرده و ویرایش کنید، اپلیکیشن LibreOffice است. با کمک این اپلیکیشن شما می توانید هر فایلی که مربوط به آفیس ورد است را باز کنید. در این صورت حتی دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن رسمی آفیس هم نیست. البته دقت کنید که تنها برای افرادی مناسب است که به نرم افزارهای آفیس نیاز دارند، نه به نرم افزارهای دیگر. این اپلیکیشن کاملاً رایگان و البته متن باز است و با انواع فایل های مایکروسافت سازگاری دارد.

  • تمرکز بیشتر با Amphetamine

یکی از مسائلی که کاربران با آن روبرو هستند، خاموش شدن صفحه هنگامی است که با آن کار نمی کنید. این مسئله شاید در نگاه اول مشکل خاصی نباشد اما به این فکر کنید که شما در حال دانلود یک فایل هستید. مک بوک خود را به حال خود رها کرده اید و پس از مدتی بر می گردید تا فایل دانلود شده را ببینید. هنگامی که بر می گردید متوجه می شوید که به علت کار نکردن با مک بوک، به حالت Sleep رفته است. فایل هم دانلود نشده و این مسئله آزاردهنده است. در چنین شرایطی باید چه کاری انجام دهید؟ باید دوباره دانلود را شروع کنید.

برای آن که با چنین مشکلی مواجه نشوید، می توانید از اپلیکیشن Amphetamine استفاده کنید. این اپلیکیشن به شما کمک می کند تا متناسب با همان مدت زمانی که نیاز دارید سیستم خاموش نشود، آن را تنظیم کنید. مثلاً اگر فایلی برای دانلود گذشته اید و یک ساعت دانلود آن طول می کشد، می توانید در بخش تنظیمات گزینه یک ساعت را انتخاب کنید. تا یک ساعت بعد از این که هیچ کاری با مک بوک خود انجام نمی دهید، روشن باقی می ماند. این اپلیکیشن کاربردی بسیار ساده است و رابط کاربری ساده ای دارد. تبلیغاتی هم ندارد و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

  • پخش فایل صوتی و ویدئویی با VLC Media Player

اگر از کسانی هستید که به مدیا علاقه دارید و بخشی از روزمرگی شما به دیدن فیلم یا گوش دادن به موزیک و پادکست می گذرد، قطعاً به یک پلیر نیاز دارید. در مک بوک پلیر قدرتمندی وجود دارد اما ممکن است با محدودیت هایی روبرو شوید یا به هر دلیلی نخواهید از آن استفاده کنید. در این صورت می توانید از اپلیکیشن های دیگری استفاده کنید. یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن هایی که می توانید استفاده کنید، اپلیکیشن VLC Media Player است. با کمک این اپلیکیشن می توانید مجموعه زیادی از فرمت ها را باز کنید و لذت ببرید.

این اپلیکیشن به صورت متن باز ارائه شده است و به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های این اپلیکیشن این است که با کمک آن می توانید ویدیوهای 360 درجه را هم مشاهده کنید. همچنین از رزولوشن 8k هم پشتیبانی می کند. بنابراین همه آن چیزی که نیاز دارید در آن قرار دارد و می توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. این اپلیکیشن هیچگونه تبلیغات یا بد افزاری ندارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

  • گوش دادن به موسیقی و پادکست با Spotify

اسپاتیفای تنها یک اپلیکیشن نیست، بلکه دنیایی از موسیقی و پادکست است. کسی نیست که اسپاتیفای را نشناسد! چرا که بسیاری از کاربران در سراسر دنیا موسیقی های مورد علاقه خود را از طریق آن گوش می دهند و به همین دلیل شهرت بسیار زیادی دارد. بسیاری از ما دوست داریم که در کنار کارهایی که با مک بوک یا کامپیوتر خود انجام می دهیم، موسیقی یا پادکست گوش کنیم. اگر شما هم به چنین شرایطی علاقه مند هستید، چرا اسپاتیفای را روی مک بوک خود نصب نمی کنید؟ با وجود آن که اپل موزیک در مک وجود دارد، اما بابت بسیاری از آهنگ ها و پادکست ها باید هزینه پرداخت کنید. در صورتی که اسپاتیفای هزینه بسیار کمتری دارد و می توانید مجموعه گسترده ای از محتوای صورتی را در اختیار داشته باشید.

در این اپلیکیشن به راحتی می توانید پلی لیست مورد نظر خود را بسازید، آهنگ های آن را گوش کنید و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. در نسخه رایگان (اکانت رایگان و غیر پولی) ممکن است تبلیغات کمی شما را آزار دهد. به همین دلیل بهتر است از نسخه پریمیوم آن استفاده کنید تا از شر تبلیغات راحت شوید. همچنین در این نسخه قابلیت های زیادی در اختیار شما قرار دارد که از مهم ترین آن ها می توان به امکان دانلود و همچنین گوش دادن آفلاین به آهنگ های مورد نظر اشاره کرد. البته خود اپلیکیشن پولی نیست، بلکه اکانت تجاری آن نیاز به پرداخت هزینه دارد.

  • تهیه کتابخانه اسکرین شات با SnagIt

اگر شما از جمله افرادی هستید که اسکرین شات های زیادی تهیه می کنید، اپلیکیشن SnagIt را به شما پیشنهاد می کنیم. با کمک این اپلیکیشن می توانید کتابخانه جامعی از اسکرین شات های خود تهیه کنید و اگر نیاز بود، به راحتی آن ها را ویرایش کنید. این اپلیکیشن به قدری محبوب است که توسعه دهندگان آن را به صورت منظم بروزرسانی می کنند و قابلیت های جدیدی به آن اضافه می کنند. از مهم ترین قابلیت هایی که در این اپلیکیشن وجود دارد، این است که می توانید اسکرین شات ها را ویرایش کنید. مثلاً می توانید شفافیت، رنگ، سایز و… را تغییر دهید.

همچنین با کمک ابزارهایی نظیر کشیدن فلش می توانید تصاویر را به تصاویر آموزشی جهت استفاده های مختلف تبدیل کنید. همچنین امکان اضافه کردن متن یا محو کردن بخشی از تصویر هم وجود دارد. از طرف دیگر شما می توانید از اسکرین شات های خود رکوردهای ویدئویی تهیه کنید که با دو فرمت MP4 و گیف می توانید خروجی بگیرید.

  • یادداشت روزانه با Evernote

اگر از کسانی هستید که به صورت روزانه در مورد مسائل مختلف یادداشت می کنید، نیاز به یک اپلیکیشن بر روی مک دارید. با این کار هر چیزی که در ذهن شما به وجود می آید، به راحتی می توانید آن را بنویسید و بعداً استفاده کنید. حال اگر می خواهید این یادداشت ها را نگه داری کنید و بر اساس پوشه ها و تگ های مختلف سازماندهی کنید، می توانید از اپلیکیشن Evernote استفاده کنید. نکته جالب این است که می توانید از یادداشت های خود فهرست تهیه کنید و در صورت نیاز، از آن استفاده کنید.

یادداشت هایی که در این اپلیکیشن قرار می دهید، با سرورهای این اپلیکیشن همگام سازی می شود و همیشه به آن دسترسی دارید. در این صورت اگر روی موبایل یا سیستم دیگری اکانت خود را وارد کنید، می توانید به تمام یادداشت های خود دسترسی داشته باشید.

  • افزایش بهره وری با Alfred

اگر هنگامی که پشت سیستم می نشینید، حس می کنید زمان زیادی را برای انجام کارهای تکراری سپری می کنید می توانید از اپلیکیشن Alfred استفاده کنید. این اپلیکیشن میانبرهای سفارشی برای شما ایجاد می کند و می توانید با کمک آن برنامه یا فایل های مشخصی را باز کنید. در نتیجه سرعت شما افزایش پیدا می کند و حس از دست رفتن زمان را نخواهید داشت. این کار در نهایت با توجه به این که باعث صرفه جویی در زمان شما می شود، به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را بگیرید و حس خوبی داشته باشید.

نتیجه گیری

مک یکی از بهترین سیستم عامل هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. اگر شما هم کاربر مک هستید، قطعاً از اپلیکیشن های مختلفی استفاده می کنید. شاید برای اپلیکیشن مورد نظر شما جایگزین بهتری وجود داشته باشد که آن را نشناسید. به همین دلیل ما سعی کردیم پرطرفدارترین و بهترین اپلیکیشن های مک در سال 2023 را برای شما جمع آوری کنیم تا اگر نیاز داشتید، آن را نصب یا با اپلیکیشن قبلی خود جایگزین کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *