خیلی از آن‌ها که اکانت شبکه‌های اجتماعی کاری دارند و در بعضی مواقع دارای دنبال کننده‌های میلیونی هم هستند، برای ویرایش ویدیوهای خود به هیچ وجه از PC یا مک استفاده نمی کنند و تمام کارهایشان را روی موبایل انجام می‌دهند. فارغ از این که دارای گوشی‌های اندرویدی یا آیفون باشید، برنامه‌های زیادی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای کار خود استفاده کنید. در زیر چند نمونه از این برنامه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. برنامه‌هایی که نتیجه نهایی آن‌ها کاملا حرفه‌ای و قابل ارائه هستند.

VSCO

VSCO از جمله برنامه‌های بسیار محبوب ویرایش ویدیو در گوشی‌های موبایلی است که از تعداد دانلود‌های غیر قانونی آن بر روی اندروید نیز، آمار بسیار بالایی را ثبت کرده است. ابزارهای پایه و تمامی قابلیت‌های استاندارد برای این برنامه گنجانده شده و هنگام کار با VSCO نیز متوجه می‌شوید که چقدر روان کار می‌کند و تمامی ابزارهای بعضا پیچیده، به شکلی عالی در دسترس شما قرار دارد.

VSCO

این برنامه بیش از 200 پریست عالی داشته که بعضی از آن‌ها حتی برای کار کردن با فایل‌های خام دوربین‌های حرفه‌ای مناسب بوده و ابزارهای ویرایش عکس، مونتاژ، ساخت کلاژ و … نیز در آن گنجانده شده است. البته خیلی از این ابزارها در نسخه پولی قرار دارند و نسخه رایگان تنها قابلیت‌های پایه را داراست. هزینه‌ی اشتراک سالانه VSCO 19.99 دلار است.

LumaFusion

این برنامه‌ی بسیار پیشرفته و عالی، متاسفانه در حال حاضر تنها برای iOS در دسترس است اما توسعه دهندگان آن بر روی نسخه‌ی اندروید هم کار کرده و حتی یک نسخه آزمایشی نیز ارائه کرده‌اند. یکی از کاربردهای جالب LumaFusion، ابزار Sync آن است که به خوبی ضرب آهنگ موزیک شما را با ویدیوها و عکس‌هایی که روی پروژه قرار داده‌اید، همگام می‌کند.

LumaFusion

البته قابلیت‌های برنامه بسیار کامل‌ است و تمامی ابزارهای لازم برای ویرایش ویدیو و صوت را در اختیار شما گذاشته و پروژه‌های آن 6 لایه است تا بتوانید از واترمارک و چند صدا و تصویر در کارهای خود استفاه کنید. تایتل‌های متحرک، افکت‌های بسیار زیاد، تنظیم سرعت، خروجی با فریم ریت متنوع و … از دیگر قابلیت‌های برنامه هستند که همین امکانات زیاد باعث شده هزینه‌ی LumaFusion سالانه 29.99 دلار باشد!

InShot

InShot احتمالا محبوب‌ترین برنامه‌ی ادیت ویدیو بر روی موبایل بوده که هم کاربران iOS و هم کاربران اندروید، خیلی از آن استفاده می‌کنند. اپلیکیشنی که به راحتی نیازهای اولیه شما را برطرف کرده و همچنین به شما کمک می‌کند تا ویدیوهایی خلاقانه برای شبکه‌های اجتماعی درست کنید و از داخل خود برنامه به اشتراک بگذارید.

InShot

InShot کاربردهای زیادی دارد که از تغییر سایز برای شبکه‌های اجتماعی مختلف، تا ساخت افکت‌های فانتزی، گذاشتن پریست‌های رنگی، تنظیم صدا، اضافه کردن واترمارک و خیلی کارهای دیگر متنوع بوده و در بسیاری از موارد، نیاز شما به هر برنامه‌ی دیگری را برطرف می‌کند. مهم‌تر این که InShot کاملا رایگان بوده و به جز بعضی افکت‌ها و پریست‌هایی که در آن برای فروش گذاشته شده، تمامی امکانات را رایگان در اختیار شما قرار می دهد .

Splice

اگر برنامه‌ای می‌خواهید که هم برای ادیت ویدیوهای بلند و هم ویدیوهای کوتاه مناسب باشد، می‌توانید به سراغ Splice بروید. برنامه‌ای که با ترانزیشن های بسیار جذاب و عالی که در خود دارد، حتی برای ادیت ویدیوهای یوتیوب نیز مناسب است.

Splice

در Splice خیلی قابلیت‌های پیشرفته برنامه‌های ادیت PC گنجانده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به استخراج صدا یا اضافه کردن نوشته و زیرنویس اشاره کرد. البته Splice برای آن‌هایی که تنها قصد دارند به ویرایش ویدیوهای ساده‌ی اینستاگرامی یا تیک تاک بپردازند نیز قابلیت‌های جالبی دارد. قابلیت‌هایی که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید، ویدیوهای جالب و فانتزی درست کنید. Splice هم برای iOS ارائه شده و هم برای اندروید و قیمت آن 2.99 دلار در ماه است.

VideoLeap

اگر اهل ساخت میم هستید و ویدیوهای خنده‌دار روی اکانت‌های خود آپلود می‌کنید، VideoLeap انتخابی بهتر برای شما خواهد بود.

VideoLeap

ویدیوهای این چنینی دارای یک تصویر اولیه و نوشته هستند و بعضا از استیکر و گیف نیز روی آن‌ها استفاده می‌شود و VideoLeap همه‌ی آن‌ها را به راحت‌ترین شکل ممکن در اختیارتان قرار می‌دهد تا تمرکز شما بر روی ساخت میم باشد نه مسائل فنی. VideoLeap افکت‌های خیلی خوبی نیز در خود داشته و ابزارهای پایه ادیت ویدیو را نیز داراست.  بخش زیادی از این امکانات که به آن احتیاج خواهید داشت به صورت رایگان ارائه شده اما اگر بخواهید همه‌ی ابزارهای VideoLeap را در اختیار داشته باشید باید مبلغ 5.99 دلار در هر ماه برایش پرداخت نمایید.

Kinemaster

این روزها کم‌تر کسی را می‌بینید که اسم Kinemaster به گوشش نخورده باشد. برنامه‌ای همه کاره که امکاناتش عالی‌ست و قاب‌های مناسب با شبکه‌های اجتماعی متنوعی از جمله تیک تاک و اینستاگرام را در خود دارد.

Kinemaster

تقریبا هر کاری (غیر از کارهای خیلی پیشرفته) که بر روی برنامه‌هایی همچون پریمیر انجام می‌دهید در Kinemaster قابل انجام است. حتی کارهایی همچون حذف پرده سبز یا افکت‌های حرفه‌ای نیز در Kinemaster امکان پذیر بوده اما متاسفانه کار با آن آنقدرها ساده نیست و به نسبت دیگر برنامه‌هایی که نام بردیم، پیچیده‌تر است. نکته‌ی بسیار خوب دیگر Kinemaster این است که هم برای iOS و هم اندروید ارائه شده و کاملا رایگان است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *