ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام تاثیر زیادی در تعامل کاربران دارد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده زمانی که کاربران بیشتری فعالیت می‌کنند شناسایی شده است! البته در صفحاتی با موضوعات خاص‌تر میزان فعالیت کاربران مختلف متفاوت است که باید با استفاده از ابزارهای مختلف آن را شناسایی کرد. ابزار insights به شما کمک می‌کند تا ساعت فعالیت کاربران را شناسایی کنید. بنابراین اگر قصد افزایش تعامل صفحه خود را دارید، مهم‌ترین مسئله این است که بتوانید ساعت پست خود را در استراتژی اینستاگرام قرار دهید.

ساعت مناسب برای انتشار پست در اینستاگرام

تحقیقات انجام شده توسط شرکت‌های بزرگ در دنیا، آمار مختلف و البته جالبی را ارائه می‌دهند که برخی از آن‌ها کاملاً برخلاف تصور کاربران است. در این بخش به بررسی برخی از روزها و ساعت‌هایی که کاربران در آن فعالیت بیشتری دارند، می‌پردازیم.

این بازه زمانی است که کاربران از خواب بیدار شده و برای رفتن به محل کار، دانشگاه و… آماده می‌شوند. در ابتدای صبح بسیاری از کاربران اینستاگرام خود را خیلی سریع چک می‌کنند و اگر رویداد مناسبی در آن ببینند، آن را در برنامه روزانه خود قرار می‌دهند. اگر مخاطبان صفحه شما کارمند یا دانشجو هستند، در این زمان معمولاً در حال چک کردن اینستاگرام خود هستند و شانس دیده شدن پست شما در این زمان بسیار زیاد است. مثلاً اگر یک کافه صفحانه دارید که می‌خواهید تصاویر صبحانه‌ای که در کافه سرو می‌شود را منتشر کنید، این بازه زمانی عالی است! زیرا کاربران پست‌های شما را مشاهده می‌کنند و ممکن است تصمیم بگیرند به جای خوردن صبحانه در خانه یا محل کار، به کافه بروند و صبحانه موردنظر خود را میل کنند. اگر روزانه تنها چند کاربر به مشتری تبدیل شوند، در پایان ماه درآمد زیادی از طریق همین چند کاربر نصیب شما می‌شود.

  • بازه زمانی ۹ تا ۱۱ صبح

این بازه زمانی کمترین بازدهی را برای صفحات ایجاد می‌کند؛ زیرا در این زمان افراد در محل کار یا دانشگاه خود حاضر شده‌اند و زمان چک کردن اینستاگرام خود را ندارند! بنابراین اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرام را بر عهده دارید، سعی کنید در این بازه زمانی هیچ پستی منتشر نکنید. انتشار پست در این زمان تنها برای شما زحمت دارد و اصلاً بازدهی خوبی ایجاد نمی‌کند.

این بازه با توجه به کشور ها و حوزه‌های فعالیتی کاربران مختلف است و باید بر اساس کاربران هر صفحه به صورت جداگانه مشخص شود! اما به صورت کلی این زمان، زمان استراحت و نهار کارمندان و دانشجویان است که می‌توان آن را فرصت مناسبی برای چک کردن صفحه اینستاگرام دانست. همچنین توجه داشته باشید که زمان صرف نهار در کشورهای مختلف نیز متفاوت است! مثلاً در ایران زمان نهار دانشجویان و کارمندان معمولاً بعد از ساعت ۱۲ است و برخی از افراد بعد از ساعت ۲ نهار میل می‌کنند. بنابراین در این بازه زمانی شناخت پرسونای مشتری بسیار مهم است و نمی‌توان به صورت کلی برای کسب‌وکارهای مختلف بازدهی دقیقی تعیین کرد.

  • بازه زمانی ۲ تا ۵ بعد از ظهر

این بازه زمانی نیز مانند بازه ۹ تا ۱۱ صبح بازدهی خوبی ندارد؛ زیرا افراد پس از صرف نهار و استراحت، به کلاس یا محل کار خود می‌روند و زمان آزاد برای چک کردن اینستاگرام ندارند. بنابراین این بازه زمانی اگر پستی در اینستاگرام منتشر کنید، تعامل کاربران با پست شما بسیار پایین است و نمی‌توانید بازخورد خوبی دریافت کنید.

در این بازه کاربران محل کار یا دانشگاه را ترک می‌کنند و به خانه می‌روند؛ در مسیر رفتن به خانه زمان آزاد دارند و معمولاً خسته هستند! بنابراین آن‌ها ترجیح می‌دهند که مدت زمان رسیدن تا خانه را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانند. در این بازه زمانی کاربران زیادی فعالیت می‌کنند و شانس دیده شدن پست جدید صفحات اینستاگرام بسیار زیاد است. البته خستگی کاربران ممکن است در تعامل تاثیرگذار باشد اما این اطمینان وجود دارد که پست شما زیاد دیده می‌شود.

  • بازه زمانی ۷ بعد از ظهر تا ۹ شب

در این بازه زمانی کاربران به خانه رسیده‌اند و ترجیح می‌دهند کمی استراحت کنند و سپس به صرف شام بپردازند. این بازه زمانی برای افراد کارمند یا دانشجو زمان مناسبی برای استفاده از اینستاگرام نیست و ترجیح می‌دهند پس از شام به سراغ آن بروند. البته در این ساعت برخی از افراد پس از محل کار به سراغ کارهای دیگری هم می‌روند! مثلاً خرید خانه یا وسایل موردنظر خود را در این ساعت انجام می‌دهند یا به بررسی مشکلات خودروی خود می‌پردازند!

کاربران در این بازه زمانی بیشترین فعالیت را دارند و کاملاً سرحال به سراغ اینستاگرام خود می‌روند. اگر قصد انتشار پستی را دارید که می‌خواهید بازخورد بسیار بالا داشته باشید و کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید، این بازه دقیقاً همان زمانی است که شما نیاز دارید. در ساعت‌های ابتدایی این بازه کاربران به سراغ اینستاگرام می‌روند و شانس زیادی برای گرفتن بیشترین بازخورد را دارید. در ساعت‌های پایانی ممکن است بازخورد کمتر باشد اما اگر پستی را منتشر کنید، باتوجه به اینکه صفحات کمی مطالب خود را پس از این ساعت منتشر می‌کنند، شانس زیادی برای دیده شدن پست توسط کاربرانی که در ابتدای صبح به صفحه شما سر می‌زنند، خواهید داشت.

بهترین زمان انتشار ویدیو در اینستاگرام

بازه‌های زمانی قبلی برای تصاویر کاربرد دارند اما اگر قصد انتشار ویدیو دارید، بهترین زمان انتشار ویدیو در اینستاگرام بازه‌هایی هستند که کاربران در منزل باشند! زیرا کاربران در محل کار یا دانشگاه نمی‌توانند ویدیو را با صدا مشاهده کنند و تعامل آن‌ها بسیار کم است. اگر قصد دارید ویدیو منتشر کنید، بهترین زمان انتشار ویدیو در اینستاگرام بازه زمانی ۹ تا ۱ شب است و می‌توانید بازخورد بسیار خوبی از کاربران خود بگیرید! یکی از دلایل ویدیوهایی که بازدید چندصدهزارتایی دارند اما لایک‌ آن‌ها شاید به ۱۰,۰۰۰ هم نرسد، همین است.

آشنایی با بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام بسیار مهم است! انتشار یک پست برای دریافت تعامل بیشتر و مشارکت بیشتر کاربران در اینستاگرام است و اگر بتوانید در زمان مناسبی پست خود را منتشر کنید، در این زمان، بازخورد و تعامل بیشتری از کاربران است و اگر بتوانید پست‌های خود را بر اساس آنالیز صفحه خود منتشر کنید، کسب‌وکار شما در مدت زمان کوتاهی رشد زیادی خواهد داشت. در مقاله بعدی به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت تا بتوانید تعامل سایت خود را افزایش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *