بازی Stardew Valley با یک ایده‌ی ساده و با الهام گرفتن از عنوان معروف هاروست مون (Harvest Moon) شروع به کار کرد اما موفقیت بزرگی که این بازی نصیب سازنده خود نمود، باعث شد تا با هر به روز رسانی، محتوای بیشتری برای آن ارائه شود و بازی گسترش پیدا کند.

یکی ازویژگی‌های Stardew Valley این است که بازیکن‌ها، با اضافه کردن مودهای جدید به این عنوان، شکل ظاهری بازی را تغییر می‌دهند، بعضی کارها را ساده‌تر می‌کنند یا حتی محتوایی جدید به این عنوان اضافه می‌کنند که در بازی اصلی وجود ندارد. ده‌ها مود برای Stardew Valley منتشر شده اما این موارد، از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند.

Better Ranching

مود Better Ranching به شما کمک می‌کند تا دامدار بهتری برای همه حیوانات مزرعه مورد علاقه خود شوید. با اضافه کردن نشانگرها در بالای سر حیوانات خود، می‌توانید در یک نگاه متوجه شوید که آنها از شما چه خواسته‌ای دارند. شما می‌توانید فورا تشخیص دهید که چه گاوهایی به شیردوشی نیاز دارند، چه گوسفندهایی به چریدن نیاز دارند و چه کسی می‌خواهد نوازش شود. با کمک Better Ranching، حیوانات مزرعه شما هرگز از این شادتر نخواهند بود.

NPC Map Locations

زمان در Stardew Valley پول است و همه ما احساس از دست دادن لحظات ارزشمند را می‌دانیم و سعی می‌کنیم هدیه روزانه خود را به یک NPC خاص تبدیل کنیم. مود NPC Map Locations این مشکل را با قرار دادن نشانگرهایی بر روی نقشه حل می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید به راحتی بزرگنمایی کنید تا آنها را ملاقات کرده و قبل از اینکه جوجه های شما متوجه شوند که شما رفته اید، به مزرعه خود بازگردید. این مود همچنین دارای یک نقشه کوچک اختیاری برای گوشه بالای صفحه است تا هرگز گم نشوید.

Gift Taste Helper

اگر در عناصر ارتباط Stardew Valley زیاده روی کنید، حالت کمک کننده بسیار مفید است. با Gift Taste Helper، می‌توانید با نگه داشتن ماوس روی روز تولد آنها در تقویم، دریابید که هدایای مورد علاقه هر NPC چیست. بسیاری از طرفداران Stardew Valley مشکلات جستجوی آیتم های مورد علاقه یک NPC را در هر پنج دقیقه می‌دانند و این مود این مشکل را برای همیشه حل می کند.

Skull Cavern Elevator

Skull Cavern سیاه چالی است که در صحرا خواهید یافت. شبیه معادن است، اما Skull Cavern سخت تر است، طبقات بیشتری دارد و آسانسور ندارد. حالت Skull Cavern Elevator یک آسانسور در هر طبقه ایجاد می کند تا پیشرفت شما را حفظ کند، بنابراین لازم نیست هر بار که بازدید می‌کنید طبقه اول را دوباره راه اندازی کنید. آسانسور درست مانند آسانسور معدن کار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که دقیقا همان جایی را که در آخرین ماجراجویی خود متوقف کرده اید ادامه دهید. Skull Cavern Elevator یک مود عالی برای کاوشگران است و باعث می‌شود تکمیل Skull Cavern در واقع ممکن به نظر برسد.

Stardew Valley Expanded

Stardew Valley Expanded به راحتی یکی از بهترین حالت های موجود برای Stardew Valley است. تا حد زیادی محبوب ترین مود موجود است و دلیل خوبی هم برای آن دارد. آنقدر محتوا به بازی اضافه می‌کند که تقریباً شبیه یک بسته DLC کاملاً جدید است. Stardew Valley Expanded شامل 27 NPC جدید، 50 مکان، نقشه های مزرعه جدید، مناطق بازسازی شده، ماموریت های جدید، محصولات کشاورزی، خطوط جستجو و موارد دیگر است.

Elle’s Seasonal Buildings

Elle’s Seasonal Buildings یک مود گسترده است که چندین طرح ساختمانی جدید را برای مطابقت با رنگ های متداول ارائه می‌دهد. هر ساختمان در بازی دارای رنگ ها و گزینه های طراحی متعددی است که به شما این امکان را می‌دهد که ظاهر جدیدی به Stardew Valley بدهید تا با هر فضایی که می‌خواهید مطابقت داشته باشد.

Rustic Country Town Interiors

اکنون که نمای بیرونی ساختمان خود را مجددا طراحی کرده اید، ممکن است داخل آن کمی دور از ذهن باشد. Rustic Country Town Interiors مانند یک طراح داخلی است که استخدام شده است تا تمام خانه های دره استاردیو را تغییر دهد. شش گزینه مختلف پالت رنگی را ارائه می‌دهد تا به طور یکپارچه با طراحی های مجدد دیگر شما مطابقت داشته باشد. قدم زدن به داخل ساختمانی که نمای بیرونی آن ظاهر جدیدی دارد و پیدا کردن فضای اصلی بازی می‌تواند آزاردهنده باشد. این مود این انتقال را بسیار روان تر می کند.

Vintage Interface

Stardew Valley یک بازی زیبا با پالت رنگی روشن و پر جنب و جوش است. اما در صورتی‌که ترجیح می‌دهید بازی هایتان کمی ظریف تر و آسان تر باشند، مود Vintage Interface، رنگ های روشن Stardew Valleys را با پالت رنگی ملایم تر جایگزین می‌کند. همچنین طراحی مجدد گیاهان و درختان اطراف مزرعه شما و دره اطراف را ارائه می‌دهد. تعداد زیادی از این مودهای رنگ آمیزی مجدد برای انتخاب وجود دارد، اما Vintage Interface یک انتخاب محبوب است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *