این روزها بازی‌های رایگان آنلاین با متد خاص خود برای درآمدزایی، بازار بزرگی ایجاد کرده‌اند. حالا هم با تریلر جدیدی که از Multiversus منتشر شده، تنها چند هفته زمان لازم است تا این بازی مبارزه‌ای جالب و عجیب را به صورت کاملا رایگان تجربه کنیم.

شرکت برادران وارنر مجموعه‌ای بزرگ از انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های مختلف را در طول تاریخ ساخته و هنرمندانی که با این شرکت همکاری نموده‌اند، شخصیت‌هایی مهم زیادی را در این سال‌ها خلق کرده‌اند. از تام و جری تا بتمن و هارلی کویین کاراکترهای زیادی هستند که در لیست بلند بالای برادران وارنر وجود دارند.

اما چرا این بازی آنلاین تا این قدر سر و صدا کرده؟ Multiversus در تریلر سینمایی خود چندین کاراکتر قابل بازی جذاب را رونمایی کرده که هر کدام از قدرت‌های خاص خود در مبارزه استفاده می‌کنند. هارلی کویین با چکش محبوب خود، باگز بانی و شگی به شکلی که در کارتون‌هایشان دیده‌ایم و سوپرمن و بتمن هم به شیوه‌های خود در این مبارزه شرکت می‌کنند. از مشخصه‌هایی که تا حالا معلوم بوده، گرافیک کارتونی و رنگارنگ بازی و درون مایه طنزی است که برای آن در نظر گرفته‌‌اند.

در این تریلر جدا از شخصیت‌های بسیار محبوب که انتظار آن در یک بازی مبارزه‌ای از برادر وارنر می‌رفت، کاراکترهای خاص دیگری هم معرفی شدند. مثل تام و جری و البته ربات بزرگ انیمیشن آیرون جاینز که یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ بوده که در سال 1999 منتشر شده بود. البته با توجه به درون مایه آن انیمیشن و این که ربات فیلم در نهایت مسیر صلح طلبی را پیشه کرده بود، کمی وارد کردن آن به این ماجرا عجیب به نظر می‌آید.

عجیب بودن این بازی به شکلی بامزه و جذاب به هر چه معروف‌تر شدن آن کمک می‌کند. وقتی واندروومن به شگی کمک می‌کند تا حساب فین از کارتن ادونچر تایم را برسید یا وقتی آریا استارک از گیم آو ترونز را جلوی تام و جری می‌بینید، همه چیز عجیب، خنده‌دار و در عین حال مفرح خواهد بود. Multiversus مسیر بازی Smash Bros را طی کرده و یک عنوان مبارزه‌ای شلوغ و شاد را ساخته است.

بازی طراحی سه بعدی دارد اما به شکل دو بعدی انجام می‌شود. مکان‌های متعددی برای مبارزات ساخته شده که همگی از دنیای کاراکترهای کمپانی برادران وارنر به وجود آمده‌اند. مثل غار بتمن یا لوکیشین‌هایی از گیم آو تروتز، تام و جری، باگز بانی و … . مبارزات دو به دو به گونه‌ای ساخته شده که شما باید در انتخاب کاراکترهای خود دقت لازم را داشته باشید. همه‌ی کاراکترها برای مبارزات رو در رو مناسب هستند اما بعضی بیشتر جنبه دفاعی داشته و می‌توانند از کاراکتر هجومی شما حمایت کنند.

در حین مبارزه در فضای بسیار زیبا با گرافیک خیلی خوبی که برای این کار ساخته شده، باید مراقب باشید تا از بالای پلت‌فرم به پایین نیفتید. در واقع شبیه به قهرمانان بازی Overwatch، در این بازی قدرت‌های هر کاراکتر است که شکل بازی شما را می‌سازد و باید برای هر کدام به صورت مجزا تمرین کرده و تاکتیک‌های مختلف را یاد بگیرید و همین به تنوع بازی کمک شایانی می‌کند. اگر بیش از حد هجومی بازی کنید، مبارزه را می‌بازید و اگر خیلی دفاعی کار کنید باز هم بازی را خواهید باخت.

به نظر می‌رسد کمپانی برادران وارنر توانسته یک بازی مبارزه‌ای خیلی خوب بسازد اما هنوز تا عرضه و بازی کردن آن به وسیله‌ی عموم کمی فاصله داریم و در آن زمان است که باید درباره موفق بودن یا شکست خوردن آن تصمیم گیری کرد. برای درآمد زایی این بازی نیز بتل پس فصلی در نظر گرفته شده و شما بر اساس کوئست‌ها امتیازاتی دریافت می‌کنید. با این حال مدیر اجرایی این بازی قول داده که بخش‌های خرید تنها به اسکین، آیکون و ایموت محدود شده باشه و شما با خرید در بازی به هیچ وجه ارجحیت در مبارزات پیدا نکنید.  رویه‌ای که خیلی از بازی‌های رایگان آنلاین همچون فورتنایت در پیش گرفته و در نهایت درآمد خیلی بالایی کسب کردند.

MultiVersus ایده‌ی منحصر به فردی ندارد و این ایده چندین بار کار شده اما به نظر می‌رسد کیفیت بازی و تنوع کاراکترهای آشنایی که برادران وارنر می‌توانند در بازی‌ خود به کار گیرند، راز موفقیت آن خواهد بود. فراموش نکنیم که این ایده اگر چه بازی‌های موفقی مثل Smash Bros را در کارنامه داشته اما بازی افتضاحی مثل Nickelodeon All-Stars Brawl را نیز در پیشینه دارد.

این بازی در جولای 2022 به صورت کاملا رایگان برای پلت‌فرم‌های PC (از طریق استیم)، PS5، Xbox Series X، PS4 و Xbox One منتشر می‌شود. البته در حال حاضر یک نسخه آلفای قابل بازی دارد که تنها آن‌هایی که کد فعال سازی دریافت کرده‌اند قادر به بازی خواهند بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *