برای بعضی از افراد مسن سخت است که با تکنولوژی‌های روز به راحتی کار کنند و با توجه به تنوع بالای گوشی‌هایی که در حال حاضر در بازار است و هر کدام قابلیت‌های متفاوتی دارند، بسیار مشکل خواهد بود تا یک گوشی مناسب این افراد پیدا کنید.

 

در این گونه مواقع، نکات مهم‌تری از میزان رم یا قدرت اجرای بازی‌ها وجود دارد که باید بیشتر به آن‌ها توجه داشته باشید. بعضی از این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

  • صفحه نمایش بزرگ: کارکردن با گوشی‌هایی که صفحه نمایش کوچک دارند به خاطر ریز شدن نوشته‌ها و اعداد، برای افراد مسن سخت خواهد بود، به همین دلیل، بهتر است برای این افراد سراغ گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ بروید.
  • راحتی در استفاده: باید گوشی انتخاب کنید که تماس و دریافت پیام را به راحت‌ترین شکل ممکن فراهم کرده و پیچیدگی در کاربری نداشته باشد.
  • بعضی ابزارهای آنلاین هستند که می‌توانند برای زمانبندی خوردن داروها یا استفاده از امکانات جانبی همچون دستبندهای سلامتی کمک حال باشند، پس سراغ گوشی‌های قدیمی یا بدون امکانات نروید تا بتوانید از این ابزارها نیز بهره ببرید.

با توجه به نکات گفته شده، چند مورد از بهترین گوشی‌های اندرویدی برای افراد مسن را به شما معرفی خواهیم کرد:

Motorola Moto G7 Power

یکی از مواردی که عموما در کهن‌سالی مردم دچار آن‌ خواهند شد، فراموشی‌های کوچک و بزرگ است، پس خیلی پیش می‌آید که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها فراموش کنند گوشی خود را به شارژ بزنند.

Motorola Moto G7 Power

به همین دلیل Motorola Moto G7 Power که امکانات زیادی دارد، با داشتن یک باتری 5000 میلی آمپری، می‌تواند گزینه‌ای خیلی خوب باشد. این گوشی با داشتن اندروید پیش‌فرض، کاربری ساده‌ای خواهد داشت و یک مانیتور 6.2 اینچی دارد که کار را برای افراد مسن راحت می‌کند. البته نباید فراموش کرد که  Moto G7 Power یک گوشی بسیار عالی به شمار می‌رود و همچنین از ابزارهای کمک شنوایی نیز پشتیبانی می‌کند.

Doro 8080

گوشی‌های Doro از دیرباز یک انتخاب بسیار خوب برای افراد مسن به شمار می‌رفتند و 8080 نیز یک گوشی بسیار خوب با اندروید 9 و صفحه نمایش 5.7 اینچی است که با ظاهری مدرن و زیبا، می‌تواند گزینه‌ای عالی به این منظور باشد. یکی از گزینه‌های خیلی خوب کلید Assistance است که می‌توانید آن را برای تماس با یکی از اعضای خانواده تنظیم کنید تا به راحتی و با فشردن یک کلید، این امکان برای آن‌ها فراهم شود.

Doro 8080

البته گزینه‌هایی برای استفاده از موقعیت یاب و فرمان‌های صوتی نیز برای Doro 8080 در نظر گرفته شده که همه و همه آن را به یک گوشی عالی بدل می‌کند. در مجموع از نظر قدرت، Doro 8080 یک گوشی میان رده محسوب می‌شود که دوربین 16 مگاپیکسلی و 3 گیگ رم دارد و البته این گوشی نیز از ابزارهای کمک شنوایی پشتیبانی می‌کند.

Samsung Galaxy Note 8

شاید Galaxy Note 8 جدیدترین گوشی سامسونگ نباشد، اما در حال حاضر می‌توان آن را یک گزینه‌ی خیلی خوب برای افراد مسن در نظر گرفته که با قیمتی مناسب قابل خرید است. گوشی صفحه نمایش 6.3 اینچی عالی دارد که امکان استفاده از قلم هوشمند نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

Samsung Galaxy Note 8

همین قلم برای خیلی افراد کهن سال، کار کردن با گوشی را ساده تر خواهد کرد و همچنین با توجه به کاربری ساده و امکان استفاده از برنامه‌های مختلف، می‌توانید آن را دقیقا مطابق به سلیه فرد استفاده کننده، برنامه‌ریزی کنید.

EmporiaSmart.3S

آخرین نمونه از گوشی محبوب EmporiaSmart که برای افرادی با محدودیت‌های جسمی در نظر گرفته شده، به طور خاص برای افراد کهن‌سال تدارک دیده شده که امکانات متعدد و مدرن آن به شکلی متفاوت در اختیار کاربر قرار داده شده است. کلیدهای بزرگ، دکمه تماس در دسترس، امکان تماس اضطراری به شکل‌های مختلف و نمایشگر 5.5 اینچی نمونه‌هایی از این امکانات محسوب می‌شود.

EmporiaSmart.3S

البته EmporiaSmart.3S از نظر سخت‌افزاری آنقدر قوی نیست و تنها 2 گیگ رم دارد اما دوربین‌های جلو و عقب آن با کیفیت بوده و هم عکس‌های خوبی می‌گیرد و هم برای تماس‌های تصویری مناسب است.

Jitterbug Smart2

Jitterbug Smart2 آخرین گوشی در لیست ماست که با نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت 720p و رابط کاربری آن که با فونت‌ها و آیکون‌های بزرگ طراحی شده، که برای افراد کهن‌سال پیشنهاد می‌شود.

Jitterbug Smart2

البته این گوشی ارزان قیمت بوده و سخت‌افزاری قوی ندارد و بیشتر از این که برای بازی یا کارهای گرافیکی درست شده باشد، برای تماس، ارسال و دریافت پیغام و تماس تصویری تهیه دیده شده و همه‌ی این ابزارها نیز به شکلی کامل در دسترس کاربر خواهد بود .

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *