اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات مربوط به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو را خوانده‌اید؛ در مقالات قبلی به بررسی برخی نکات آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

لینکدین بهترین محیط برای قرار دادن مقالات شماست. بهترین استفاده ای که می توانید از این شبکه اجتماعی داشته باشید این است که مقاله ای بنویسید و آن را در لینکدین منتشر کنید. تأثیر لینکدین بسیار زیاد است و سوشیال سیگنال بسیار قوی ای می باشد. اینستاگرام هم مانند شبکه های اجتماعی دیگر تأثیر گذار نیست ولی اگر قصد دارید از این شبکه هم برای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید حتماً business page بسازید.  از این شبکه اجتماعی می توانید جهت معروف شدن اسم برندتان استفاده کنید ولی روی سئو سایت به اندازه دیگر شبکه های اجتماعی تأثیر گذار نخواهد بود. تلگرام هم مانند اینستاگرام تاثیر ویژه ای بر بهبود رتبه سایت نخواهد گذاشت با این حال می توان گفت که اگر محتوای خوب و تصاویر خوب برای کانال تلگرامی خود داشته باشیم و محتوای خود را به صورتی بنویسیم که خواننده را ترغیب کند که ادامه مطلب را در سایت دنبال کند می توانیم بازدید سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

قرار دادن لینک سایت در پروفایل شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از راه‌کارهایی که به کمک آن می‌توانید بهترین تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو را بگیرید، قرار دادن لینک سایت در پروفایل شبکه‌های اجتماعی است! به عنوان مثال اگر برای سایت خود یک صفحه اینستاگرامی ایجاد کرده‌اید، کافی است لینک خود را در بیو قرار دهید. با این کار کاربران بر روی آن کلیک می‌کنند و به صورت مستقیم برایتان ترافیک ایجاد می‌کنند! اما هدف ما از این کار بهبود سئو و افزایش رتبه سایت در میان نتایج جستجوی گوگل است.

وقتی یک نفر از پروفایل شخصی شما بازدید میکند مایل است وب سایت شما را نیز بازدید کند:  برای این کار لینک وب سایت خود را در زیر اطلاعات تماس Contact و اطلاعات اصلی Basic Info قرار دهید. مطمئن شوید که این فیلد را در حالت عمومی یا public قرار داده اید و همه شما را می بینند. یک نفر که حتی در فیسبوک ثبت نام نکرده باز هم می تواند لینک وب سایت شما را از ستون راست قسمت بالا مشاهده کند. شما می توانید صفحه فیسبوک خود را به پروفایلتان  لینک دهید.

مشخصا شما می‌توانید در پست فیس بوک لینک قرار دهید تا ترافیک وب سایت شما افزایش یابد. اما در مورد پست هایی که به هیچ مقاله ای لینک نیستند چطور؟  فیسبوک در حال حاظر هر مرجعی را به دامنه .com لینک می کند. وقتی چیزی را پست می کنید مخصوصا پست های عمومی را  آدرس وب سایت خود را نیز در آن قرار دهید.به عنوان مثال وقتی یک نفر با اشتراک لینک شما و منشن کردن شما وب سایتتان را در جایی درج می کند می توانید از او تشکر کنید.  شما می توانید این کار را درمورد نقل قول های نوشته شده، نقل قول های منتشر شده در وبلاگتان و یا آمار منتشر شده بر روی وب سایت انجام دهید. شما می توانید هر پست روی فیس بوک را مثل یک امضا ساین کنید. اگر آپدیت ها فعال باشد فالوور ها و کسانی که وب سایت شما را میبینند می توانند لینک وب سایت شما را نیز مشاهده کنند. برای کسانی که در حال سرمایه گذاری روی اشتراک ویدیو هستند کمک می کند تا آدرس وب سایت خود را به صدها که نه هزاران و شاید میلیون ها بازدید کننده برسانند.  به یاد داشته باشید، این تاکتیک همه جا به کار می آید.

به لطف دامنه .com، تب درباره صفحه، فرصت لینک دهی به وب سایت شما را فراهم می کند. از طرفی شما می توانید در قسمت توضیحات سایت هم لینک وب سایت خود را قرار دهید و یک صفحه ورودی برای وب سایت خود ایجاد کنید. مثلا می توانید برای ورود به صفحه خاص یک لینک قرار دهید. اغلب این مورد را فراموش می کنند. اما وقتی یک نفر روی عکس شما کلیک می کند یک باکس کوچک همرا با عکستان می بیبند. سمت راست عکس، می توانید وب سایت خود را درج کنید.

اطلاعات تماس شما برای کاربرانی که لاگین نکرده قابل نمایش نیست و شاید به همین خاطر بخواهید در بخش های دیگر نیز لینک وب سایت خود را قرار دهید. مخصوصا در قسمت Project  و Publication. پست ها و گزارشات یا کتاب های الکترونیک را می توانید در قسمت publication به راحتی نشر دهید و لینک خود را نیز در آنجا قرار دهید. این بخش ها لینک مستقیم از پروفایل شما به وب سایت را وصل می کنند بدون آنکه افراد بر روی اطلاعات شخصی شما کلیک کنند می توانند به وب سایت شما مراجعه کنند.

لینک‌هایی که در پیام‌های فیسبوک و توییتر منتشر می‌کنید، به صورت No Follow هستند؛ یعنی برای گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت زیادی ندارند. اما لینک‌هایی که شما در پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود قرار می‌دهید، معمولاً Follow هستند! یعنی این شبکه‌ها به گوگل می‌گویند که این لینک‌ها ارزش زیادی دارند و گوگل هم رتبه سایت شما را بهبود می‌بخشد. بنابراین مطمئن شوید که در پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود لینک سایتتان را قرار داده‌اید! همچنین باید توجه داشته باشید که لینک‌هایی که در پست بعضی از شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید، قابل کلیک نیستند؛ مثلاً اگر شما در اینستاگرام پستی منتشر کنید و در آن پست لینکی قرار دهید، این لینک قابل کلیک نیست اما لینکی که در بخش پروفایل خود قرار می‌دهید، قابل کلیک است و به افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه سئو کمک زیادی می‌کند. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *