دیجیتال مارکتینگ یکی از تخصص‌های جدید است که در زمینه افزایش فروش محصولات یا خدمات آنلاین کمک زیادی به سایت‌ها و کسب‌وکارها می‌کند. یکی از جذاب‌ترین مواردی که سبب شده تا کاربران زیادی در اینترنت به سمت دیجیتال مارکتینگ روی بیاورند بروز بودن آن است. از طرف دیگر بسیاری از تخصص‌های جذاب در زمینه طراحی سایت و سئو در این شاخه قرار می‌گیرد که به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ اجازه می‌دهد تا بتواند تمامی این زمینه‌ها را در کنار یکدیگر فرا بگیرند. چندین سال است که فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ روش‌های جدید و خلاقانه‌ای برای افزایش فروش کسب‌وکارها انجام می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ترندهای دیگر تاثیرگذار و جهانی دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ بپردازیم.

مزایای ویدیو مارکتینگ چیست؟

ویدیو مارکتینگ به عنوان یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی دیجیتال مزایای بسیار زیادی دارد که با استفاده از آن می‌توانید مخاطبان کسب‌وکار خود را افزایش دهید. در این بخش قصد داریم به برخی از مزایای ویدیو مارکتینگ بپردازیم تا بتوانید از این روش بیشتر بهره‌مند شوید.

  • آشنایی واضح‌تر کاربران با خدمات یا محصولات شما

اولین و مهم‌ترین مسئله در ویدیو مارکتینگ این است که شما می‌توانید به راحتی محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی و عرضه کنید؛ در روش‌های دیگر نظیر بازاریابی محتوایی شما ممکن است نتوانید با به راحتی ویژگی‌های خدمات خود را به کاربران معرفی کنید اما در ویدیو مارکتینگ شما از تمام حواس کاربران استفاده می‌کنید! در واقع کاربران تصویر شما را می‌بینند، صدای شما را دریافت می‌کنند و تصاویری از محصولات یا خدمات شما را مشاهده کنند. فرض کنید مدیر یک شرکت سئو هستید که می‌خواهید از ارزش این موضوع برای کاربران صحبت کنید؛ با روش‌هایی نظیر تولید محتوای متنی می‌توانید اهمیت آن را انتقال دهید اما کاربران برای آنکه متوجه شوند، باید زمان زیادی را برای تمرکز بر روی آن استفاده کنند اما در روش ویدیو مارکتینگ شما می‌توانید تصاویری از میزان ترافیک جذب شده از طریق موتورهای جستجو برای پروژه‌های خود که در رتبه‌های اول نتایج جستجو قرار دارند را از طریق سیستم‌های آنالیز به کاربران نمایش دهید. سپس میزان فروش و تعامل کاربران در چنین سایت‌هایی را به کاربران نمایش دهید و آنها از اهمیت این موضوع به طور کامل مطلع شوند.

ویدیو مارکتینگ از جمله مسائلی است که با استفاده از آن قادر به جذب ترافیک بسیار بالایی از طریق شبکه‌های اجتماعی خواهید بود. در واقع کاربران ارتباط زیادی با ویدیو می‌گیرند و می‌توانند اطلاعات زیادی از شما بگیرند. هنگامی که کاربران اطلاعات زیادی از شما به صورت رایگان دریافت می‌کنند، اعتماد زیادی نسبت به کسب‌وکار شما و حتی فردی که ویدیوهای آموزشی در اختیار آنها قرار می‌دهد پیدا کنند!

از طرف دیگر در رسانه‌های اجتماعی می‌توانید حساب کاربری مربوط به خود را ایجاد کنید و ویدیوهای خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار آنها قرار دهید. کاربران زیادی در رسانه‌های ویدیویی وجود دارند که به دنبال دیدن ویدیوهای ارزشمند هستند و در بخشی از ویدیوهای خود می‌توانید محصولات یا خدمات خود را به همراه مزیت‌های آن معرفی کنید. بنابراین با انتشار ویدیوهای ارزشمند، کوتاه، مفید و حرفه‌ای می‌توانید کاربران را برای استفاده بیشتر از چنین ویدیوها و خدماتی به سایت خود دعوت کنید و آنها را در لیست خبرنامه خود عضو کنید تا از ایمیل مارکتینگ نیز بهره‌مند شوید.

هنگامی که شما به تولید یک ویدیو می‌پردازید، با آپلود آن بر روی سایت می‌توانید در بخش ویدیو در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید. همچنین با انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ویدیویی لینک خود را در صفحه مربوط به آن ویدیو درج کنید و از این از چنین صفحاتی بک‌لینک دریافت کنید. بک‌لینک‌های چنین صفحاتی دائمی هستند و تا زمانی که ویدیوی شما در آن صفحه وجود داشته باشد، لینک شما نیز وجود خواهد داشت.از طرفی در صفحه پروفایل خود در این شبکه‌ها می‌توانید لینک سایت مربوط به کسب‌وکار خود را درج کنید و کاربران زیادی به صورت مستقیم وارد سایت شما می‌شوند.

با افزایش ترافیک سایت شما رتبه سایت شما نیز به مرور زمان بهبود پیدا می‌کنند و می‌توانید رتبه خوبی در موتورهای جستجو دریافت کنید. سعی کنید در شبکه‌هایی که به شما اجازه درج لینک می‌دهند فعالیت زیادی داشته باشید تا با افزایش تعداد صفحاتی که به سایتتان لینک داده‌اند، بتوانید به رتبه خوبی در موتورهای جستجو دست پیدا کنید. همچنین اگر ویدیوهای یک سایت محبوبیت زیادی داشته باشند، مدت زمانی که کاربران در سایت شما هستند افزایش پیدا می‌کند! این موضوع به معنای کاهش نرخ پرش (Bounce rate) است که یکی از فاکتورهای اصلی سئو را شامل می‌شود و رتبه سایت افزایش پیدا می‌کند.

کسب‌وکارها با ارائه اطلاعات مفید به کاربران مختلف می‌توانند نظر آنها را به خود جلب کنند! برای بسیاری از کاربران اتفاق افتاده است که وارد صفحه یک کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی شوند و با دیدن یک ویدیو که اطلاعات مفیدی در اختیار آنها قرار داده است، پست‌های دیگر را نیز مشاهده کنند. این موضوع به صورت ناخودآگاه اعتماد کاربران را افزایش می‌دهد و خرید محصول یا خدمات از کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد.

در سال‌های اخیر دیجیتال مارکتینگ رشد و توسعه زیادی داشته است و بسیاری از کسب‌وکارهای ترفندهای مختلف آن را برای افزایش فروش که منجر به افزایش درآمد می‌شود را استفاده می‌کنند! در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی تاثیرگذارترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ پرداختیم تا بتوانید در کسب‌وکار خود از آنها استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *